Gå til innhold

Noen her med barn som har diabetes?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro...

Jeg har skrevet et innlegg før om jenta mi som lukter mye svette og har en søtlig lukt fra munnen. Noen her inne svarte at det kunne være diabetes. Nå ringte jeg til legen for å få time og legesekretæren sa det samme - uten å ville skremme meg som hun sa.

Nå leser jeg at et annet tegn på diabetes er kløe i skrittet. Det er jenta mi plaget av. Hun er 5 år. Hun snoker også i skapene etter noe søtt, stort sett hele tiden. Hun er veldig slank, 116 cm høy og veier 22 kg. Dette er vel normalt.

Hva var de første tegna hos deres barn som har diabetes?

Jeg fikk ikke time hos legen før 26.10. Jeg synes det er lenge å vente :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249300-noen-her-med-barn-som-har-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke barn med diabetes, men jeg jobber på legekontor og vil i den anledning si at jeg syntes du må vente alt for lenge på time.

Kanskje du kan prøve å levere inn en urinprøve og hvis de finner sukker i urinen må de jo reagere.

Hos oss får man time mye raskere, men vi tar også sånt inn på laben med en gang hvis det ikke er ledig time den dagen man ringer eller dagen. kan gjøre. Blodsukker og urinprøve gjøres jo på laben.

Kanskje du skal prøve det?

Lykke til!!

Gjest ei som har hatt diabetes i 30 år

Har ikke barn med diabetes, men fikk selv diabetes da jeg var 4 år.

Foreldrene mine merket det ved at jeg var tørst hele tiden, var mye trøtt, gjemte meg for å sove, var veldig tynn, var mye slapp og trett.

Var jeg deg ville jeg mast på legen for å få en tidligere time slik at du slipper å gå å bekymre deg.

Ta evt kontakt med diabetespoliklinikken der du bor. De kan sikkert hjelpe deg med å svar på spørsmål.

Lykke til hilsen

Gjest amparro...

Har ikke barn med diabetes, men fikk selv diabetes da jeg var 4 år.

Foreldrene mine merket det ved at jeg var tørst hele tiden, var mye trøtt, gjemte meg for å sove, var veldig tynn, var mye slapp og trett.

Var jeg deg ville jeg mast på legen for å få en tidligere time slik at du slipper å gå å bekymre deg.

Ta evt kontakt med diabetespoliklinikken der du bor. De kan sikkert hjelpe deg med å svar på spørsmål.

Lykke til hilsen

Jeg fikk time i morgen 08:15. Så får vi se hva som skjer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...