Gå til innhold

Kjempefrustrert over svigers

Anbefalte innlegg

...som skulle passe våre fire unger i dag.

Da jeg kom tilbake var 2 åringen på vandring uten tilsyn på veien! Hun hadde gått mot en lekeplass, og 6 åringen fulgte etter for å passe på - men svigers visste ikke en gang at de hadde gått av sted.

Huset er rett ved et veikryss med både bil og traktortrafikk. Elva ligger også like ved, og i hagen har de en oppgravd dam av kloakk (de driver å fikser noen rør). Alle disse tingene er jo livsfarlig, og jeg bare priser meg lykkelig over at det ikke skjedde noe med ungene da de var ubevoktet.

I tillegg hadde 2-åringen bæsjet utover hele buksa, og hadde tydeligvis gått med det en stund.

Hva slags håpløse svigers har jeg egentlig? De har jo hatt mange barn selv, og burde jo vite hvordan man passer på dem?

Jeg var helt på gråten da jeg tenkte på alt som kunne ha skjedd, men jeg fikk bare hostet frem et "takk for hjelpen".

Jeg kommer i hvert fall ikke til å la ungene være der mer. Jeg ringte til mannen min, og han var også forferdet - og lovet at han skulle prate med dem.

Måtte bare få det ut!

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249349-kjempefrustrert-over-svigers/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei,huff... En hønemor som jeg er så hadde jeg nok eksplodert på dama. Etter å ha satt ungene i bilen.

Og hadde nok aldri i verden latt henne passe ungene igjen.

Herregud,,, en 2 åring ute og vandrer alene kan fort gå galt det.

Ihvertfall hvis han er like mye Emil som min 2 åring.. hehe.

Nei, dama har absoloutt ingen unnskyldning for å ikke passe på. Man må være klar over at i den alderen så kan de finne på det meste og passe på deretter.

Så godt at det gik bra !

Gjest For dårlig ja

Det er for dårlig av svigers, da man er barnevakt må man passe på. Vi har faktisk litt av det samme problemet med mine svigers, de kan finne på å slippe ut treåirngen og stole på at hun holder seg unna veien en halvtime eller så uten å sjekke.

Jeg skjønner godt at du ble skuffet.

Annonse

Kanskje de rett og slett ikke klarer å passe på 4 barn, det er litt av en jobb da.

Men da burde de selvfølgelig ikke tatt det på seg....

At det er mye jobb å passe 4 barn er ikke en god unnskyldning. Da bør de være såpass oppegående at de sier Nei til å være barnevakt, hvis de tror at de ikke makter oppgaven.

Gjest Min mor.

At det er mye jobb å passe 4 barn er ikke en god unnskyldning. Da bør de være såpass oppegående at de sier Nei til å være barnevakt, hvis de tror at de ikke makter oppgaven.

Enig. Min mor har sagt nei til å passe begge mine to alene fordi hun har vært usikker på om hun kunne klare det, og det har jeg hatt forståelse for.

Gjest grønn tulipan

Ja, er enig med deg.

Men en burde kanskje vurdere dette litt selv også, før en spør. Hun kjenner de vel litt fra før og har en viss peiling på hva de kan klare.

Litt rart om de plutselig blir uansvarlige....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...