Gå til innhold

Servering av mat i barnebursdag.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Jeg var i en ettårsdag og der ble det servert mat-muffins! Vet ikke helt hva som var i dem, men hvertfall makaroni og purre og no greier. Var gode, men barna synes ikke noe særlig om dem, men så var det ettåringer og da. Det var de voksne som spiste dem.

UKJENT,MEN IKKE GLEMT

da min datter ble 6 tror jeg det var, laget de pizza selv. på pitabrød. utrolig enkelt og spennende for barna. ga dem hvert sitt pitabrød, og en masse skåler på bordet med forskjellig fyll. men det var jo pizza allikevel da......Det var også braksuksess i 4 års laget til guttungen, da vi hadde spaghetti eller makaroni og kjøttsaus og ost, alle spiste masse mat.

Jeg er kjempefan av å finne på noe annet enn pølser i bursdager, særlig siden minst en av mine barn ikke liker pølser en gang

Lykke til!

Annonse

Hvor kjøper du kyllingnuggets? Ikke sånne ferdige som McDonald's og Burger King, men frosne f.eks.

Tror de pleier å ha de på samme sted som annen prior mat. Altså sammen med kyllingpølser og kyllingkjøttboller osv. De er ikke frosne da, men vakumpakket.

Mine unger foretrekker sesamnuggets fremfor kyllingnuggets. De kan anbefales. Både jeg og ungene synes de er kjempegode :-)

De selges i helsekostforretninger, og i dagligvarebutikker som selger vegetarprodukter. De er frosne.

Jeg pleier å servere ris til, og saus og grønnsaker. Og noen ganger dropper vi sausen og grønnsakene og har rett og slett en boks tomatbønner til.

Lykke til!

candyqueen_83

Tror de pleier å ha de på samme sted som annen prior mat. Altså sammen med kyllingpølser og kyllingkjøttboller osv. De er ikke frosne da, men vakumpakket.

Mine unger foretrekker sesamnuggets fremfor kyllingnuggets. De kan anbefales. Både jeg og ungene synes de er kjempegode :-)

De selges i helsekostforretninger, og i dagligvarebutikker som selger vegetarprodukter. De er frosne.

Jeg pleier å servere ris til, og saus og grønnsaker. Og noen ganger dropper vi sausen og grønnsakene og har rett og slett en boks tomatbønner til.

Lykke til!

Prior nuggets er jo svinedyrt. Billigere å kjøpe 2 kgs pose i sverige. Om du har mulighet.

Datteren min har bestemt at hun skal ha pai til bursdagen sin, hun har alltid vert glad i pai med skinke og spinat eller vanlig quiche. Hun er litt eldre ( 10 år) og jeg veit ikke om det er så vanlig at barn liker det.

Innbakte pølser er et veldig enkelt alternativ.

Spaghetti og kjøttboller ?

Gjest Bursdagsselskap

Prior nuggets er jo svinedyrt. Billigere å kjøpe 2 kgs pose i sverige. Om du har mulighet.

Sjekket på butikken i dag og spurte også betjeningen. Det er kun Prior kyllingnuggets og det er svindyrt... Sukk. Tror jeg skal satse på kyllingvinger isteden, vi har i fryseren fra sist det var på tilbud.

Annonse

Gjest Bursdagsselskap

Vi har også hatt suksess med kyllingnuggets.

Ifjor lagde jeg "grillspidd", med små pølser, kjøttboller, cherrytomater og marshmellows.

Stekte kjøttboller og pølser i langpanne i ovn på forhånd, slik at de andre ingrediensene ikke ble grillet.

Hvor kjøpte du kyllingnuggets da? Sjekket på butikken i dag og spurte også betjeningen. Det er kun Prior kyllingnuggets og det er svindyrt... Sukk. Tror jeg skal satse på kyllingvinger isteden, vi har i fryseren fra sist det var på tilbud.

Sjekket på butikken i dag og spurte også betjeningen. Det er kun Prior kyllingnuggets og det er svindyrt... Sukk. Tror jeg skal satse på kyllingvinger isteden, vi har i fryseren fra sist det var på tilbud.

Sjekk om Rema har av et annet merke. De har i alle fall veldig rimelige kyllinglår (50 kr for 2 kg tror jeg det var), så kanskje også nuggets?

Hvor kjøpte du kyllingnuggets da? Sjekket på butikken i dag og spurte også betjeningen. Det er kun Prior kyllingnuggets og det er svindyrt... Sukk. Tror jeg skal satse på kyllingvinger isteden, vi har i fryseren fra sist det var på tilbud.

Kjøpte i Sverige.

Lidl har gode kyllingnuggets, laget av ordentlig kyllingbryst, ikke farse, men de er dyre.

Gjest philadelphia

Minst mulig mat, er min erfaring. Dagens unger liker ikke noe som helst. De fleste spiser ikke pølser, de vil ikke ha verken sopp, paprika eller skinke på pizzaen, sogar hadde vi en jente her i høst som ikke ville ha ost på. Vi hadde også noen pølser innbakt i butterdeig - som INGEN unntatt bursdagsbarnet turde smake på. Bløtkake spiser ingen og sjokoladekake skal de ha akkurat som mora deres baker ellers smaker de den ikke. Muffins må enten HA rosiner i, IKKE ha rosiner i, være pyntet eller IKKE pyntet - ellers spiser de det ikke. Isen må IKKE være sjokolade eller fruktis, og geleen skal ikke være verken gul eller grønn. Pizzasnurrer stirrer de mistenksomt på og rynker på nesa og potetgull og popkorn skal enten HA en eller annen slags tilsatt smak eller IKKE ha det. Nei - dette er til å bli gal av, så her serverer vi bare godteri fra nå av. Selv om de bare sliker en brøkdel av det de får er det en eller annen som BARE liker det som sidemannen ikke liker, og da blir vi kvitt det. Så får de gå hjem og spy etterpå.........

Gjest Bursdagsselskap

Minst mulig mat, er min erfaring. Dagens unger liker ikke noe som helst. De fleste spiser ikke pølser, de vil ikke ha verken sopp, paprika eller skinke på pizzaen, sogar hadde vi en jente her i høst som ikke ville ha ost på. Vi hadde også noen pølser innbakt i butterdeig - som INGEN unntatt bursdagsbarnet turde smake på. Bløtkake spiser ingen og sjokoladekake skal de ha akkurat som mora deres baker ellers smaker de den ikke. Muffins må enten HA rosiner i, IKKE ha rosiner i, være pyntet eller IKKE pyntet - ellers spiser de det ikke. Isen må IKKE være sjokolade eller fruktis, og geleen skal ikke være verken gul eller grønn. Pizzasnurrer stirrer de mistenksomt på og rynker på nesa og potetgull og popkorn skal enten HA en eller annen slags tilsatt smak eller IKKE ha det. Nei - dette er til å bli gal av, så her serverer vi bare godteri fra nå av. Selv om de bare sliker en brøkdel av det de får er det en eller annen som BARE liker det som sidemannen ikke liker, og da blir vi kvitt det. Så får de gå hjem og spy etterpå.........

*fnis*

Bra innlegg! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...