Gjest ninnima Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Har Ecco goretex vintersko til ungene, og her en dag hadde eldstemann tatt i bruk sine i barnehagen - i våt sand. Kan vel si det sånn at skoene ser ut deretter... Hva gjør vi? Børste dem rene når de er tørre? Vaske? I såfall bare overfladisk med klut, eller skikkelig vask i bøtte? Vil dette skade skoenes vanntetthet? 0 Siter
estima Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 har vasket ungene sine viking støvler i maskin mange ganger... spray med imprignering når de er tørre igjen. og ikke glem avispapir inni når de står til tørk. 0 Siter
Speak Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Til daglig skyller jeg av slike sko under springen og børster med en oppvaskbørste. Innimellom går de i vaskemaskinen. Det er visstnok viktig at GoreTex skal være rent for å virke ordentlig. I tillegg skal man impregnere dem. Husk spesialspray for GoreTex. Om du bruker annen spray tetter du dem igjen, og de slutter å puste. Dersom du ikke sprayer dem risikerer du også at porene tettes. (Lærte jeg i går da jeg handlet sko:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.