Gå til innhold

Hvordan gjøre ren goretex-sko?

Anbefalte innlegg

Gjest ninnima

Har Ecco goretex vintersko til ungene, og her en dag hadde eldstemann tatt i bruk sine i barnehagen - i våt sand. Kan vel si det sånn at skoene ser ut deretter...

Hva gjør vi? Børste dem rene når de er tørre? Vaske? I såfall bare overfladisk med klut, eller skikkelig vask i bøtte? Vil dette skade skoenes vanntetthet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249421-hvordan-gj%C3%B8re-ren-goretex-sko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til daglig skyller jeg av slike sko under springen og børster med en oppvaskbørste.

Innimellom går de i vaskemaskinen.

Det er visstnok viktig at GoreTex skal være rent for å virke ordentlig.

I tillegg skal man impregnere dem. Husk spesialspray for GoreTex. Om du bruker annen spray tetter du dem igjen, og de slutter å puste. Dersom du ikke sprayer dem risikerer du også at porene tettes. (Lærte jeg i går da jeg handlet sko:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...