Gå til innhold

alternativ vielse og andre spm

Anbefalte innlegg

Gjest tar imot kreative svar!

Hvis man skal bli viet av en prest -men ikke i kirken...hvor kan man da gifte seg? Og på hvilken måte? Trenger vielse-råd rett og slett. F.eks i hagen (vil gjerne ha det hjemme)-hvordan gjør man det sånn at det kan bli flott? Ser ikke helt for meg hvordan man løser det. Vil gjerne i kirken m ikke kjæresten min.

Hvor mange gjester hadde dere?

Og må man ha forlovere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249482-alternativ-vielse-og-andre-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ha forlovere, de skal skrive under på forlovererklæring i forkant sånn at dere får "lov" til å gifte dere, også må de skrive under på vielsesattesten.

Tror ikke prester vier andre steder enn i kirken, men det kan hende noen gjør det.

Gjest Angel in trust

Jeg giftet meg på en seter. Vi er ikke kristne og det passet i alle fall ikke å gifte seg i kirken med en prest. Har hørt at prester bare vier på "hellig grunn" altså kun i kirken men det kan jo hende at det er endret nå, vi lever i 2006 liksom?

Vi løste det med å få en dommerfullmektig som kom og viet oss. Hadde dommerfullmektig-kappe på seg og det var veldig høytidlig og flott. Vi leide også inn musikere. Var veldig høytidlig og nydelig med en som spilte fløyte og en på fele og en på en gammeldags kontrabass. Har fått mye skryt av alle gjestene (vi var 53 stk.) familie fra begge sider, mine venner, hans venner og felles venner. Dommerfullmektigen ville ikke ta i mot betaling for det har de vist ikke lov til sa han. Men siden han bodde på Jæren så betalte vi flybilett tur/retur og sendte en blomstoppsats uken etter vielsen som takk for hjelpen. Du kan ringe forskjellige advokatkontorer og høre med de om de kan hjelpe til med dommerfullmektige, hvis det er interessant for dere! Dere bestemmer selv hva som skal sies, leses opp av dommerfullmektigen under vielsen, dere bestemmer tiden det skal ta og få det akkurat slik dere selv vil! Anbefales! :-)

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...