Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en sønn på to år som har hatt blemmer på leppen og i munnen. Vært hos legen og fått Kenacort, og dette har hjulpet veldig. Nå lurer jeg veldig på hvor lenge vi skal bruke salven etter at blemmene er forvunnet. Det plager han veldig å få salven smurt på, leppene hovner på en måte litt opp, og han sikler noe helt ekstremt de første timene etter påføring. Kan jeg slutte med preparatet nå som blemmene er borte, noen som vet? Han har enda litt feber som følge av infeksjonen han har hatt (hadde 38.1 ikveld før leggetid), men lurer alikevel på om jeg kanskje skal ta han i barnehagen imorgen. Han er frisk og rask ellers.

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249533-kenacort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

arsj1365381012

Hei!

Kenacort er en steroidsalve som man ikke trenger bruke lenger enn nødvendig. Imidlertid bør man ikke slutte brått med slike salver når de brukes lokalt (som f. eks. i munnen), da dette gjør at sykdommen lettere blusser opp igjen. Du kan trappe ned bruken gradvis, f. eks. bruke kremen annenhver dag over en periode eller smøre færre ganger pr døgn.

5.års medisinstudent

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249533-kenacort/#findComment-1963255
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...