Gå til innhold

Snike i barnehagekøen

Anbefalte innlegg

I kommunale barnehager her i byen er det faktisk slik at kommunalt ansatte i "nøkkelstillinger" (som jobber 80% eller mer) kan gis prioritet. Jeg har kolleger som har fått barnehageplass og kolleger som ikke har fått det, som alle har hatt brev fra arbeidsgiver vedlagt søknaden. Aner ikke om det fører fram, eller om det bare er tilfeldigheter om man får eller ikke får plass.

Ellers stemmer det jo at barnehagen har en del å si mht hvem som får plass, det har vi vel sett flere eksempler på ;-)

Nøkkelstillinger og nøkkelstillinger fru Blom. ;-) Det ble sendt anbefalinger i hytt og gevær. (og nei, jeg mener ikke nødvendigvis fra din avdeling)

Men de sa da at dette var i ferd med å bli endret,den gang jeg snuste i dette. Nye retningslinjer osv. Plass på det grunnlag skal bare gis prioritet når det kan gå ut over liv og helse at forelderens stilling står ubesatt eller noe i den retning.

Fortsetter under...

Nøkkelstillinger og nøkkelstillinger fru Blom. ;-) Det ble sendt anbefalinger i hytt og gevær. (og nei, jeg mener ikke nødvendigvis fra din avdeling)

Men de sa da at dette var i ferd med å bli endret,den gang jeg snuste i dette. Nye retningslinjer osv. Plass på det grunnlag skal bare gis prioritet når det kan gå ut over liv og helse at forelderens stilling står ubesatt eller noe i den retning.

Hehe, brukte jeg ikke hermetegn på nøkkelstilling? ;-)

Det heter seg at det kun skal brukes når det er fare for liv og helse, eller når stillingen blir stående ubesatt, ja. Men det er faktisk et problem hos oss, stillinger har vært lyst ut flere ganger uten at vi får ansatt egnede folk.

Men nå er det vel en viss fare for at jeg ikke kan få noen sånn søknad uansett, iom at jeg vurdere å gå 70%. Jeg får satse på at Bella har så godt rykte i "vår" barnehage at de bare dør etter å få inn Lillebror også ;o)

Men det skal jo uansett være full barnehagedekning neste år... Noe som minner meg på at jeg burde sende en mail til kommunen og si at det er _håpløst_ å ha en ringeundersøkelse om behov for barnehageplass i høstferien!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...