Gå til innhold

jeg blir så trist/skuffa =(

Gjest ganske avslørende situasjon,så anonym akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Gjest ganske avslørende situasjon,så anonym akkurat nå..
Skrevet

har invitert mange venner til bursdagsfest som jeg skal ha nå på lørdag.. har gledet meg, tenkt å lage punch til gjestene, kjøpe inn masse snæcks og greier.

kanskje fått svar av en brøkdel, 4stk har sagt de kommer.

en fikk jeg svar om at han ikke gadd å møteopp fordi han ikke drakk for tiden, dessuten likte han å legge seg tidlig så han kunne stå opp tidlig.

en annen skrev bare "hei,har dessverre andre planer på lørdag"..

en i klassen skulle prøve, det var jo fest på skolen også på lørdagen! (varslet senere enn min fest)

si meg, er det ikke vanlig å takke for invitasjonen? blir så lei meg når de ikke "gidder" og liksom ikke beklager seg engang.. og si at 6stk av 20-30 stk har svart?!! er det uvanlig å svare når man blir invitert i bursdagsfest?

kan ikke skjønne om disse er sur på meg heller, eller om jeg har gjort de noe, jeg bruker å være blid og positiv og prøver å vise omtanke til annet folk og deres problemer/det de forteller..

blir bare så deppa =(

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

2

• DarkPink

2

• Sofline

2

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff.. Synes ikke de vennene er noe snille, nei.

Vanlig høflighet er å gi beskjed om du kommer eller ikke... Og dårlig gjort at de ikke vil prioritere festen din!

Men - du kan jo ta en prat med noen av de - og si hva du mener.. Kan jo være tankeløshet...

Håper iallefall du får en fin fest!!!

Gjest trådstartern
Skrevet

Huff.. Synes ikke de vennene er noe snille, nei.

Vanlig høflighet er å gi beskjed om du kommer eller ikke... Og dårlig gjort at de ikke vil prioritere festen din!

Men - du kan jo ta en prat med noen av de - og si hva du mener.. Kan jo være tankeløshet...

Håper iallefall du får en fin fest!!!

takk..hjelper å høre andres synspunkt også,vanskelig å vite om det er jeg som er sær som synes det er rart de ikke svarer eller hva..

får prøve å ikke la det ødelegge..

typen stiller iallefall opp, han har invitert mange av sine venner (som jeg også kjenner sånn passe), så det skal komme mange folk..hehe..

Skrevet

Folk er sløve. Veldig mange glemmer å svare, eller de utsetter det i tilfelle noe annet og mer spennende skulle dukke opp. -Også glemmer de å svare likevel.

Jeg har innsett at det er sånn, men irritere meg gjør jeg likevel. :-)

Skrevet

Det er vanlig høflighet å svare på en innbydelse. Men du må også respektere om noen velger en annen fest til tross for at du sendte innbydelsen først.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er vanlig høflighet å svare på innbydelser, men det er ikke dermed sagt at folk flest eier normal folkeskikk.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Skjønner godt din skuffelse!

I sånne situasjoner vet en hvem som er ordentlige venner...

Skit oppi de som ikke viser at de er ordentlige venner...

Kos deg med de som kommer og virkelig setter pris på deg!

Ønsker deg en koselig bursdag,-bursdagsklem til deg fra meg!

Skrevet

takk..hjelper å høre andres synspunkt også,vanskelig å vite om det er jeg som er sær som synes det er rart de ikke svarer eller hva..

får prøve å ikke la det ødelegge..

typen stiller iallefall opp, han har invitert mange av sine venner (som jeg også kjenner sånn passe), så det skal komme mange folk..hehe..

Niesen min (29 år) og bestevenninna hennes ba til stort nyttårsselskap i fjor. De la planer for mat og drikke uker i forveien, de hadde bedt innpå 30 stykker, og begynte tidlig å lage mat som kunne legges i fryseren.

Jeg tror 11 av de innpå 30 svarte på innbydelsen, og niesa og venninnen ble helt ute av seg. All den maten, alle planene! Da dagen kom, viste det seg at nesten samtldige troppet opp. De hadde bare glemt/ikke gidet svare.

Det er den nye generasjonen, sier -

Skrevet

Slike "venner" hadde jeg også. Etterhvert valgte jeg å finne meg nye venner.

Gjest trådstarter
Skrevet

Skjønner godt din skuffelse!

I sånne situasjoner vet en hvem som er ordentlige venner...

Skit oppi de som ikke viser at de er ordentlige venner...

Kos deg med de som kommer og virkelig setter pris på deg!

Ønsker deg en koselig bursdag,-bursdagsklem til deg fra meg!

tusen hjertelig takk :) godt med litt trøstende ord,hehe ;)

vet vel egentlig godt at mange av folkene jeg har invitert er sånn, er bare så deprimerende alikevel..skulle ønske folk tenkte seg litt mer om før de slenger ut "jeg gidder ikke møte opp på lørdag blablabla", når det er snakk om bursdagsfest til ei venninne de har kjent i snart 10år..

Gjest trådstartern
Skrevet

Niesen min (29 år) og bestevenninna hennes ba til stort nyttårsselskap i fjor. De la planer for mat og drikke uker i forveien, de hadde bedt innpå 30 stykker, og begynte tidlig å lage mat som kunne legges i fryseren.

Jeg tror 11 av de innpå 30 svarte på innbydelsen, og niesa og venninnen ble helt ute av seg. All den maten, alle planene! Da dagen kom, viste det seg at nesten samtldige troppet opp. De hadde bare glemt/ikke gidet svare.

Det er den nye generasjonen, sier -

takk for svar :)

vet vel egentlig at folk er sånn (iallefall disse folkene).. bare litt tungt når jeg har blitt oppdratt til å være punktlig, høflig, svare osv, og en del av mine venner ikke vektlegger slike ting.

Gjest trådstarter
Skrevet

Slike "venner" hadde jeg også. Etterhvert valgte jeg å finne meg nye venner.

begynner å vurdere det jeg også.. ble kjent med de når jeg var rundt 14-15 år og de var kjempemorro å henge med.. nå er de egentlig blitt ganske kjipe, syter over at det er det samme gamle hele tiden, men gjør ingenting for å forbedre det selv.. noen (de 4 som har svart) er blitt bedre dog, de setter pris på at jeg prøver å få en del nye folk med på fester o.l. så ting blir litt mere morro.

kommer vel en tid hvor man må revurdere vennskap, det har jeg merket i det siste..er bare litt rart å gjøre det etter så mange år med vennskap..

Gjest trådstartern
Skrevet

Folk er sløve. Veldig mange glemmer å svare, eller de utsetter det i tilfelle noe annet og mer spennende skulle dukke opp. -Også glemmer de å svare likevel.

Jeg har innsett at det er sånn, men irritere meg gjør jeg likevel. :-)

hehe,vet vel innerst inn at det er sånn jeg og. men er vel lik deg da, irriterer meg og blir deppa jeg også.. iallefall ettersom jeg har blitt oppdratt til punktlighet og det å svare o.l.,men de fleste vennene mine knapt vet hva dette er engang..

Gjest trådstarter
Skrevet

Det er vanlig høflighet å svare på en innbydelse. Men du må også respektere om noen velger en annen fest til tross for at du sendte innbydelsen først.

ja, du har vel rett idet..bare så kjipt ;)

Gjest trådstarter
Skrevet

Det er vanlig høflighet å svare på innbydelser, men det er ikke dermed sagt at folk flest eier normal folkeskikk.

hehe, takk :) godt å se at flere bekrefter ovenfor meg at det ikke er jeg som stiller enormt store krav når jeg ønsker svar (tror faktisk t.o.m jeg skrev i invitasjonsmeldingen at svar ønskes)

Gjest trådstartern
Skrevet

De burde svart synes jeg.

takk, trengte litt støtte ;)

Skrevet

Hva slags tullete venner er det du har?? Så utrolig uhøflig!! Når man blir bedt til noe skulle det bare mangle at man i det minste takker for innbydelsen og sier ifra om man kan eller ikke!

Lag heller et litt mere intimt selskap med noen gode venner, drikk litt vin og lag taco sammen :)

Gjest trådstartern
Skrevet

Hva slags tullete venner er det du har?? Så utrolig uhøflig!! Når man blir bedt til noe skulle det bare mangle at man i det minste takker for innbydelsen og sier ifra om man kan eller ikke!

Lag heller et litt mere intimt selskap med noen gode venner, drikk litt vin og lag taco sammen :)

takk :) godt å høre det ikke bare er meg som reagerer..

tenkte å invitere to av venninnene som kommer litt før resten og lage middag sammens med disse. kan kanskje bli en trivelig start på kvelden :)

hare1365380455
Skrevet

takk :) godt å høre det ikke bare er meg som reagerer..

tenkte å invitere to av venninnene som kommer litt før resten og lage middag sammens med disse. kan kanskje bli en trivelig start på kvelden :)

Det høres koselig ut! Håper du får en fin kveld! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...