Gå til innhold

jeg blir så trist/skuffa =(

Gjest ganske avslørende situasjon,så anonym akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der har jeg også opplevd. Utrolig kjedelig!

Tror det har mye å si når og hvordan man inviterer. SMS- og mail-invitasjoner føler ikke folk seg like bundet av som skriftlige i posten.

Og det er veldig lurt å skrive datofrist for S.U.

Du skulle lagt ved denne linken: http://skikkogbruk.no/index.php?id=16&nid=54

:-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

2

• DarkPink

2

• Sofline

2

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest trådstartern
Skrevet

Det der har jeg også opplevd. Utrolig kjedelig!

Tror det har mye å si når og hvordan man inviterer. SMS- og mail-invitasjoner føler ikke folk seg like bundet av som skriftlige i posten.

Og det er veldig lurt å skrive datofrist for S.U.

Du skulle lagt ved denne linken: http://skikkogbruk.no/index.php?id=16&nid=54

:-)

takk =) hehe, en god link du gitt :)

vurderte å sende ut inbydelser av akkurat denne grunn ja, men fant ut at det ble så vanskelig å få overlevert alle innbydelsene. men det er vel noe i det du sier ja, en sms kan sikkert føles litt uformellt. (på tross av forsøk på å skrive den på en formell måte ;)

har faktisk også opplevd ved tidligere anledning at vi skrev en sms invitasjon til folk "du inviteres herved" osv, og at det dukket opp folk som ikke var innbyden..ble litt paff da, fikk liksom ikke spørsmål fra de som tok de med seg engang på om det var ok.. (tror det var en innflyttingsfest det var snakk om)

iallefall så skiller jeg sterkt mellom invitasjoner til "hendelser"; dvs bursdag/innflyttingsfest o.l. med en litt ordenglig formulert invitasjon (i dette tilfellet mener jeg man skal svare og eventuellt høre om det er ok at man tar med en person).. og bare invitasjon til et helt vanlig vorspill/fest, hvor jeg tenker det ikke er så farlig med svar og om folk tar med flere (dog jeg synes det er litt småfrekt å dra med seg fra 3stk og oppover uten å spørre da også)

Gjest trådstartern
Skrevet

Det høres koselig ut! Håper du får en fin kveld! :)

tusen hjertelig takk :)

Skrevet

takk :) godt å høre det ikke bare er meg som reagerer..

tenkte å invitere to av venninnene som kommer litt før resten og lage middag sammens med disse. kan kanskje bli en trivelig start på kvelden :)

Bare et tips: Hold deg til ett nick i samme tråd. Webmaster ser ikke blidt på at man bytter nick på den måten.

"........................................"

Gjest trådstartern
Skrevet

Bare et tips: Hold deg til ett nick i samme tråd. Webmaster ser ikke blidt på at man bytter nick på den måten.

ok, takk =) litt vanskelig å huske hva jeg skrevunder med når jeg ikke bruker min vanlige signatur, glemmer fort en 'n ogsåvidere ;) var litt langt nick jeg valgte å starte tråden med, sikkert litt dumt av meg..

Skrevet

Sevfølgelig er det mangel på folkeskikk og normal høflighet disse vennene dine viser...

Forstår godt at du blir svært skuffet... Når man legger mye arbeid og omsorg i å stelle istand til fest, så burde de i det minste ha svart.

Jeg hadde ringt til de som ikke har svart og spurt pent om de har glemt deg!

Gjest trådstartern
Skrevet

Sevfølgelig er det mangel på folkeskikk og normal høflighet disse vennene dine viser...

Forstår godt at du blir svært skuffet... Når man legger mye arbeid og omsorg i å stelle istand til fest, så burde de i det minste ha svart.

Jeg hadde ringt til de som ikke har svart og spurt pent om de har glemt deg!

kanskje jeg skulle gjort det ja..så får jeg litt mere oversikt over hvem som kommer..hadde jo vært kjekt å vite (og kanskje jeg gir de litt dårlig samvittighet fordi de har glemt å svare,hehe;)

takk for svar og råd :)

Skrevet

Jeg fikk rett før helga en liten sms med "sjekker bare hvor mange som kommer, blir det noe med deg?" eller noe sånt. (Hadde svart meget høflig rett etter jeg fikk invitasjonen, at det var hyggelig, men jeg visste ikke pga barnevakt og sånn forskjellig, men sa at jeg måtte komme tilbake til det.)

Det går absolutt an å spørre sånn. Syns det er rart at folk ikke svarer noe som helst på en invitasjons-sms.

Gjest trådstartern
Skrevet

Jeg fikk rett før helga en liten sms med "sjekker bare hvor mange som kommer, blir det noe med deg?" eller noe sånt. (Hadde svart meget høflig rett etter jeg fikk invitasjonen, at det var hyggelig, men jeg visste ikke pga barnevakt og sånn forskjellig, men sa at jeg måtte komme tilbake til det.)

Det går absolutt an å spørre sånn. Syns det er rart at folk ikke svarer noe som helst på en invitasjons-sms.

takk =) gjorde det nå nettopp etter oppfordring av hidi..lurt :)

skrev en blid melding hvor jeg lurte på hvor mange vi ble og om det ble så de kom, og om de hadde fått invitasjonen.

så får vi se om enkelte ikke svarer på denne en gang *spendt*.

har fått veldig høflig svar fra en nå da iallefall :)

Skrevet

Kos deg med de som kommer, og "drit i" resten:-)

ps: men vær obs på at det "plutselig" kan komme fler enn de som har gitt positiv tilbakemelding....

Det er desverre alt for mange som ikke lenger har forstått det der med allminnelig folkeskikk og høflighet.....

Gjest trådstartern
Skrevet

Kos deg med de som kommer, og "drit i" resten:-)

ps: men vær obs på at det "plutselig" kan komme fler enn de som har gitt positiv tilbakemelding....

Det er desverre alt for mange som ikke lenger har forstått det der med allminnelig folkeskikk og høflighet.....

takk, skal forsøke og gjøre det ;)

Skrevet

Skrev du s.u. på invitasjonen? Hvis ikke er det nok mange som ikke kobler at de bør si fra om de kommer eller ikke. Kanskje blir du positivt overrasket over antall gjester.

Gjest trådstartern
Skrevet

Skrev du s.u. på invitasjonen? Hvis ikke er det nok mange som ikke kobler at de bør si fra om de kommer eller ikke. Kanskje blir du positivt overrasket over antall gjester.

tror ikke mange av vennene mine vet hva s.u. betyr (visste det heller ikke), men jeg skrev at jeg ønsket svar ja.. har motatt en del flere svar nå heldigvis etter å ha sendt ny melding med spørsmål :)

Skrevet

tror ikke mange av vennene mine vet hva s.u. betyr (visste det heller ikke), men jeg skrev at jeg ønsket svar ja.. har motatt en del flere svar nå heldigvis etter å ha sendt ny melding med spørsmål :)

Så fint! Kommer det flere eller?

Gjest trådstartern
Skrevet

Så fint! Kommer det flere eller?

begynner å få ja fra en del nå, så vi blir iallefall ikke alt for få :)

fått nei fra en del jeg skulle ønske kom også da, men sånt må man vel regne med..

Skrevet

Men det er vel mest når en bruker ulike nick for å støtte seg selv?

Skrevet

Men det er vel mest når en bruker ulike nick for å støtte seg selv?

Det er en av tilfellene det gjøres. Man skal holde seg til ett nick pr. tråd, uansett hva man skriver og hvem man skriver til. Men det er jo lettere å oppdage når man skriver støtteinnlegg.

"......................................"

Gjest Helga.o)
Skrevet

Kos deg med de som kommer;) Ha en superduper fest!!!!

Gjest trådstartern
Skrevet

Kos deg med de som kommer;) Ha en superduper fest!!!!

tusen takk :) skal gjøre det :)

Skrevet

Folk er bare utrolig sløve. Jeg er helt enig i at sånne ting er trist, og at det minste man kan gjøre er å svare og takke for invitasjonen, men du må ikke ta det personlig. mange er bare sånn uten å tenke seg om desverre, men de mener sjeldent noe vondt med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...