Gå til innhold

25 beste barnebøker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det er jo heilt klart bra bøker på lista, sjølv om eg ikkje kjenner absolutt alle.

Men ojojoj så mange bra bøker det er som ikkje kan kome med på ei liste, da... Eg må tenke meg litt om først men -- kva for bøker saknar du? Ingen grunn til at vi ikkje kan lage til dømes DOLs 100-på-topp :-D

Tja, det er jo heilt klart bra bøker på lista, sjølv om eg ikkje kjenner absolutt alle.

Men ojojoj så mange bra bøker det er som ikkje kan kome med på ei liste, da... Eg må tenke meg litt om først men -- kva for bøker saknar du? Ingen grunn til at vi ikkje kan lage til dømes DOLs 100-på-topp :-D

Brødrene Løvehjerte

Mio min Mio

Ronja Røverdatter

Hobbiten

Charlie og Sjokoladefabrikken

Den Uendelige Historien

Røvet av Vikinger

Den lille larven Aldrimett

Muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans

Frendeløs

Det lille huset på prærien-bøkene (særlig bok nr 1. - huset i den store skogen)

Brødrene Løvehjerte

Mio min Mio

Ronja Røverdatter

Hobbiten

Charlie og Sjokoladefabrikken

Den Uendelige Historien

Røvet av Vikinger

Den lille larven Aldrimett

Muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans

Frendeløs

Det lille huset på prærien-bøkene (særlig bok nr 1. - huset i den store skogen)

Absolutt topp bøker :-) Den om muldvarpen har eg ikkje lest, men ungane har kost seg med den på barnehagen.

tzatziki1365380058

Det mangler selvfølgelig noen, men jeg tror ikke jeg ville tatt ut noen heller. Ser ut som om de har lagt seg på en bok pr forfatter, og det synes jeg er bra.

Det er vel ikke ment som et 25 "beste" bøkene, akkurat. Mer som et passende utvalg.

Min personlige liste ville bestått av det jeg fikk plass til av Astrid Lindgren og Roald Dahl, men det hadde blitt en vanskelig pakke å selge som et "bibliotek":)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...