simane Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Er det noen som har noen forslag til smaksprøver av middag til en 5 mnd gammel baby. Har prøvd middagsglass beregnet til 4 mnd men de bare spytter han ut igjen. Og for å være helt ærlig så skjønner jeg han godt for jeg synes det smaker pyton selv. Synes det er litt tidlig å la han smake på 6 mnd's glass ennå. Noen som har noen tips? Har stavmikser. 0 Siter
Aisha1365380364 Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Kokt potet og gulrot moser man raskt sammen med en gaffel Det er veldig lurt å begynne md middagsmat faktisk, for hvis de først venner seg til grøt (som er mer likt mm/mme i smaken) kan det være verre å venne dem til middag. 0 Siter
simane Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Kokt potet og gulrot moser man raskt sammen med en gaffel Det er veldig lurt å begynne md middagsmat faktisk, for hvis de først venner seg til grøt (som er mer likt mm/mme i smaken) kan det være verre å venne dem til middag. Takk for tipset! Ja, jeg synes han bør få begynne å smake litt sånn at han kan begynne å få middagslglass ved 6 mnd's alder. Han trenger litt mer enn bare mme. Han er veldig glad i grøt. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Helsesøster anbefalte oss å begynne med risgrøt eller maisgrøt. I begynnelsen blandet vi med ekte mm. Hun syns det smakte pyton, men nå spiser hun så og si alt. Hun smaker ihvertfall. 0 Siter
Gjest Another User Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Vi begynte med litt velling, morgen og kveld - nettopp fordi det minner litt om morsmelk. Har ingenting pent å si om nestle's risgrøt, men maisgrøten går ned på høykant fortsatt den... Blandet vellingen gradvis tykkere, og lot h*n smake annen mat imellom. Gulrotpure fx, Nam. Blir god variasjon i grøten også, dersom du blander inn forskjellige fruktmoser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.