corazon Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vi venter og venter etter å ha fått distrikt Bogota for 2 mnd siden... Skjønner at det kan ta tid og da grubler jeg. Er det sånn at siden vi ikke har fått noen forespørsel om barn så langt så betyr det at papirene ble sendt til Bogota uten at det var noen konkret sak i tankene? Sånn at det ikke er så usannsynlig at vi må vente til 2007, evt til nytt distrikt? Og så lurte jeg på om man alltid med distrikt Bogota får beskjed om å oppdatere attester rett før forespørsel om barn. Eller om man får beskjed om det er bevegelse i saken. Pleier man da å få telefon eller sender de bare brev? Uff, det er greit nok å vente hvis man har et noenlunde tidsperspektiv på ting, men jeg synes det er helt pyton å ikke vite om vi får telefon på mandag eller om et år... Men det er jo ikke akkurat unikt for vår sak, det er jo bare sånn det er... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei på deg. Jeg har ikke noe svar til det, men vil bare si jeg skjønner din frustrasjon over å ikke vite. Denne usikkerheten tar på. Når det gjelder tidsperspektivet kan det jo virke som om dere ikke var tiltenkt et bestemt barn da dere fikk distrikt, i og med at dere ennå ikke har hørt noe, men det er bare spekulasjoner. Når det gjelder oppdatering av papirer: må alle oppdatere, eller bare de som har eldre papirer enn 6mndr? Trodde det siste. Hmmmm. På brevet vi fikk da vi fikk tildeling sto det at vi kunne begynne papirinnsamlingen, men ikke at det hastet. Hvordan skal man tolke det? Nei, sannelig om jeg vet. Og ikke ble vel du noe klokere av mitt babbel heller. Lykke til videre, ihvertfall. Får håpe dere får telefonen SNART! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1962896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Her er min versjon. (Presiserer at det er sånn jeg har forstått det som har skjedd.) Før var det sånn at når en ble sendt til distrikt var det et konkret barn som var grunnen. Det ble da sendt papirer på 3 søkere for at distriktet kunne velge den familien som passet best til barnet. I fjor gjorde ICBF forandringer for å "presse" distriktene til å "arbeide hardere" med å frigi barn for adopsjon. De valgte da og sende en bunke med søknader til hvert distrikt uten at det var nødvendigvis var barn som var klare for "matching". Dette gjør at mange nå venter mye lengre i distrikt, men ofte kortere på å bli sendt til distrikt. Når det gjelder Bogota henta vi vår prinsesse der i nov. i fjor. Vi fikk distrikt Bogota 28.07.05 og fikk tildelingen 26.10.05. Tildelingen var egentlig gjort allerede 6 uker før det, men pga at de ventet på prøvesvar måtte vi altså vente disse ukene ekstra før vi fikk telefonen. Det har vært store variasjoner i ventetiden med Bogota som distrikt. Alt fra uker til 1 år. Sistnevnte er vel heller unntaket enn regelen. Totalt sett tror jeg at det er best å innstille seg på en lang ventetid og heller bli positivt overrasket hvis det skulle skje fort. Hyperventileringen kommer fort nok likevel, men slitsomt å hyperventilere hver gang telefonen ringer i 1 år! Ønsker veldig lykke til mhv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1962935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri75 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 hei Vi har hatt Bogota som distrikt siden 18 mai, har ikke hørt et pip. Stod i brevet som vi da fikk at vi skulle oppdatere papirer, noe vi gjorde, men de har jo bare gyldighet i 6 mnd, det vil si at den fristen går ut for vår del om 1 måned. Vel vi får bare vente og vente. Hatt papirer i Colombia siden 2004, ingen barn fra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1962947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Her er min versjon. (Presiserer at det er sånn jeg har forstått det som har skjedd.) Før var det sånn at når en ble sendt til distrikt var det et konkret barn som var grunnen. Det ble da sendt papirer på 3 søkere for at distriktet kunne velge den familien som passet best til barnet. I fjor gjorde ICBF forandringer for å "presse" distriktene til å "arbeide hardere" med å frigi barn for adopsjon. De valgte da og sende en bunke med søknader til hvert distrikt uten at det var nødvendigvis var barn som var klare for "matching". Dette gjør at mange nå venter mye lengre i distrikt, men ofte kortere på å bli sendt til distrikt. Når det gjelder Bogota henta vi vår prinsesse der i nov. i fjor. Vi fikk distrikt Bogota 28.07.05 og fikk tildelingen 26.10.05. Tildelingen var egentlig gjort allerede 6 uker før det, men pga at de ventet på prøvesvar måtte vi altså vente disse ukene ekstra før vi fikk telefonen. Det har vært store variasjoner i ventetiden med Bogota som distrikt. Alt fra uker til 1 år. Sistnevnte er vel heller unntaket enn regelen. Totalt sett tror jeg at det er best å innstille seg på en lang ventetid og heller bli positivt overrasket hvis det skulle skje fort. Hyperventileringen kommer fort nok likevel, men slitsomt å hyperventilere hver gang telefonen ringer i 1 år! Ønsker veldig lykke til mhv Ble så skrivekløen at jeg glemte hva jeg skulle svare på. Vi måtte oppdatere politiattester når vi fikk distriktet i juli, men ingenting annet. Alt annet var jo egentlig over 1 år gammelt når vi fikk tildelingen i nov. Vet at det er forskjellig fra distrikt til distrikt hva som skal oppdateres, men tror Bogota er av de enkle. Vi fikk beskjed om "bevegelse" i saken fordi vi skulle ut og reise og ringte før billettene ble betalt. Vi ventet ca. 1 mnd etter beskjeden om bevegelse før tildelingstelefonen. Tror ikke AF gir beskjed om bevegelse uten at en tilfeldigvis ringer og maser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1962964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombia75 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Heisan! Ville bare si at vi også sitter med samme spørsmålene om dere, og situasjonen er nokk den samme. Fikk distrikt Bogota for 2 månder siden den 17.10 og er spy lei all ventingen. Hadde håpet at det kunne skje noe raskt etter distrikt, men som flere nevner her må man vist bare basere seg på lang ventetid nå også desverre. Men for min del klarer jeg ikke å la vær å tenke at "det kan jo gå fort også.... så kanskje vi hører noe denne uken eller om 14 dager..." og da har man det gående..... I våre papirer stod det at vi kunne oppdatere papirene nå, noe vi selvsagt gjorde. Vi trengte ny politiatest og legeærklæring så det er sendt for ca 1 måne siden. Har vært i kontakt med af flere ganger etter distrikt, men de kan jo ikke fortelle noe som helst så jeg hvet ikke hva jeg skal håpe å tro. Hadde sett for meg at vi var foreldre i julen 06 men det spøker veldig for det nå.... Tror ikke dette innlegget hjelper deg på det du lurer på...men kanskje du har nytte av å hvite at vi er flere i din situasjon. I alle fall lykke til, så håper vi på er rusj av tildelinger nå til uken;). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1963044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Colom Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Heisan! Ville bare si at vi også sitter med samme spørsmålene om dere, og situasjonen er nokk den samme. Fikk distrikt Bogota for 2 månder siden den 17.10 og er spy lei all ventingen. Hadde håpet at det kunne skje noe raskt etter distrikt, men som flere nevner her må man vist bare basere seg på lang ventetid nå også desverre. Men for min del klarer jeg ikke å la vær å tenke at "det kan jo gå fort også.... så kanskje vi hører noe denne uken eller om 14 dager..." og da har man det gående..... I våre papirer stod det at vi kunne oppdatere papirene nå, noe vi selvsagt gjorde. Vi trengte ny politiatest og legeærklæring så det er sendt for ca 1 måne siden. Har vært i kontakt med af flere ganger etter distrikt, men de kan jo ikke fortelle noe som helst så jeg hvet ikke hva jeg skal håpe å tro. Hadde sett for meg at vi var foreldre i julen 06 men det spøker veldig for det nå.... Tror ikke dette innlegget hjelper deg på det du lurer på...men kanskje du har nytte av å hvite at vi er flere i din situasjon. I alle fall lykke til, så håper vi på er rusj av tildelinger nå til uken;). Venter også på tildeling - fra Cali. Kan ikke svare på det du spør om men kan skrive under på at frustrasjonen er stor etter å ha ventet i 3,5 måneder etter å ha fått distrikt. AF har sagt til oss at vi gjør lurt i å ikke belage oss på hentereise før i 2007. Men vet de det nå, eller blir det sagt for ikke å skape forventninger? Nå er det ikke mange ukene igjen før ferien, men,,,, Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra AF får vite om at vi er tiltenkt et barn i Colombia, til telefonen kommer til oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1963119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
makjac Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 hei Vi har hatt Bogota som distrikt siden 18 mai, har ikke hørt et pip. Stod i brevet som vi da fikk at vi skulle oppdatere papirer, noe vi gjorde, men de har jo bare gyldighet i 6 mnd, det vil si at den fristen går ut for vår del om 1 måned. Vel vi får bare vente og vente. Hatt papirer i Colombia siden 2004, ingen barn fra før. Hei er i samme båt som siri 75 og er begynt å forberede oss på at det ikke blir tildeling før jul for vår del. Har ikke barn fra før og er godkjent i alderen 0-1år i Colombia. Synes det er veldig frustrerende å vente slik og all usikkerheteten som følger med. Hadde vi bare fått et par ildelinger fra Bogota så hadde vi fått et lite håp. Men kanskje neste uke...? Hilsen Pia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1963349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kjenner meg godt igjen i usikkerheten og frustrasjonen over ventetiden etter tildelt distrikt. Da vi fikk Bogota som distrikt så ventet og ventet vi,. ukene føltes som år... og da vi var passert 10 uker så trodde jeg at det ikke ble barn fra Bogota! - Men det ble det.. Har inntrykk av at ventetiden fra tildelt distrikt og tildelingstelefonen tar over 10 uker fra Bogotadistriktet.. det er sikkert unntak, men da vi var i Bogota sommeren 2003 så var den oppfatningen jeg hadde. Lykke til.. telefonen er sikkert rett rundt hjørnet :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1963386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru EOS Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vi hadde Bogota som distrikt i fjor, og ventet da 12 uker fra distrikt (mai) til tildeling (august). Vår datter var bare ca. 6 uker når vi fikk distrikt, så jeg tviler på at det var pga. henne at vi fikk distrikt. Men jeg var i kontakt med AF siste fredag før tildeling, og fikk da beskjed om at de ikke visste noe. Tirsdagen etter ringte de om tildeling. Når vi fikk alle papirene virket det som ICBF hadde hatt tildelingsmøte ca. 5 dager før, og at AF hadde fått telefon dagen før de ringte til oss. Når de ringte var ikke alle papirene ferdig oversatt enda, så de jobbet fort da... Så det er ikke alltid at man får beskjed om bevegelse i Bogota. Lykke til med den videre ventetiden. Håper den blir kort. Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249742-dere-som-har-hatt-distrikt-bogota/#findComment-1966573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.