Gå til innhold

Er menn undertrykte?

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

18

• hidi

11

• flisa

9

• Sofline

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har vi lest på nettet før i dag, men hva er din mening om saken?

Skrevet

Det har vi lest på nettet før i dag, men hva er din mening om saken?

Jeg bøe først litt forbauset, så litt fasinert og så grublet jeg litt...Er nok mye rett i det han sier, men jeg har aldri tenkt over det. Må med hånden på hjertet si at jeg ikke føler meg undertrykt av menn, men skjønner at noen kvinner kan føle det slik.

Forfatteren virket litt sutrete i måten å uttrykke seg på.

Men at menn skal føle seg _så_ undertrykket, tror jeg nok ikke helt på.

Gjest Det er de!
Skrevet

Ja! Er et svar, men kunne du utdype det?

Nei!

Gjest Elextra
Skrevet

Synes artiklene har noen interessante poenger (har dog ikke lest hele), men konklusjonem, at menn er undertrykte, er helt bak mål.

Kvinner har en annen og bedre posisjon enn noen gang tidligere, men er på mange områder fremdeles undertrykt. Det er blant annet et faktum at menn fremdeles tjener nær 50 % mer enn kvinner i snitt, og dette skyldes ikke bare deltidsarbeid og fødselspermisjoner!

Skrevet

Jeg bøe først litt forbauset, så litt fasinert og så grublet jeg litt...Er nok mye rett i det han sier, men jeg har aldri tenkt over det. Må med hånden på hjertet si at jeg ikke føler meg undertrykt av menn, men skjønner at noen kvinner kan føle det slik.

Forfatteren virket litt sutrete i måten å uttrykke seg på.

Men at menn skal føle seg _så_ undertrykket, tror jeg nok ikke helt på.

I hvilken grad lar de seg undertrykke?

At ekskoner bruker barna for å skaffe seg makt gjennom å kontrollere primærbehov er velkjent.

Skrevet

Synes artiklene har noen interessante poenger (har dog ikke lest hele), men konklusjonem, at menn er undertrykte, er helt bak mål.

Kvinner har en annen og bedre posisjon enn noen gang tidligere, men er på mange områder fremdeles undertrykt. Det er blant annet et faktum at menn fremdeles tjener nær 50 % mer enn kvinner i snitt, og dette skyldes ikke bare deltidsarbeid og fødselspermisjoner!

Er så enig! Saken er vel heller litt, at det skremmer denne mannen at kvinner er kommet opp på mannens nivå (bortsett fra lønn og noen andre ting). Menn har aldri egentlig trengt kvinner, slik som kvinner til alle tider har trengt menn. Nå trenger ikke kvinner menn i like stor grad som før. Det er sunt for alle parter mener jeg.

Men at kvinner har fått mer makt på visse områder er ikke til å slå under en stol, men det er jo også på vei til å forandre seg.

Skrevet

I hvilken grad lar de seg undertrykke?

At ekskoner bruker barna for å skaffe seg makt gjennom å kontrollere primærbehov er velkjent.

Det er et godt eksempel, men det er jo òg på vei til forandring. Skilte får delt omsorg for barnet i motsetning til før da kvinner nesten utelukkende fikk foreldreretten.

Du må jo se det positive i at kvinner er mer likestilt nå enn før...Og det har tatt laaang tid. Kvinner i Norge for 150 år siden hadde det jo nesten som muslimske kvinner i dag, og det er det vel ingen som ønsker seg tilbake til.

Det negative er at menn føler seg skviset ut av familiesituasjoner og det sosiale rundt det. At menn oppfatter kvinner som den sterke er heller ikke udelt positivt.

At menn deltar mye mer i familielivet enn før ser jeg på som svært positivt.

Skrevet

Det er et godt eksempel, men det er jo òg på vei til forandring. Skilte får delt omsorg for barnet i motsetning til før da kvinner nesten utelukkende fikk foreldreretten.

Du må jo se det positive i at kvinner er mer likestilt nå enn før...Og det har tatt laaang tid. Kvinner i Norge for 150 år siden hadde det jo nesten som muslimske kvinner i dag, og det er det vel ingen som ønsker seg tilbake til.

Det negative er at menn føler seg skviset ut av familiesituasjoner og det sosiale rundt det. At menn oppfatter kvinner som den sterke er heller ikke udelt positivt.

At det blir flere skilsmisser, flere som tar sjansen på ubeskyttet og tilfeldig sex, flere menn som velger å være single, det fødes færre barn osv er ikke så bra.

Men kvinnene får realisert seg selv.

Mennene finner seg andre sysler.

På dagens datamesse var det oppsiktsvekkende mange kvinner.

Skrevet

At det blir flere skilsmisser, flere som tar sjansen på ubeskyttet og tilfeldig sex, flere menn som velger å være single, det fødes færre barn osv er ikke så bra.

Men kvinnene får realisert seg selv.

Mennene finner seg andre sysler.

På dagens datamesse var det oppsiktsvekkende mange kvinner.

Hva mener du med det? Er det bare kvinner som skiller seg, har ubeskyttet sex etc.Menn før i tiden hadde jo gjerne haugevis med elskerinner fordi en kvinne som viste at hun var kåt var horete...De fikk mange "lausunger" kanskje derfor fødselstallet har gått ned og prevensjon, som igjen viser at noen beskytter seg.

Å realisere seg selv er jo noe menn har gjort i tusenvis av år, vi kvinner har gjort det de siste femti årene...

Men har alltid tuslet med sitt fordi kvinner før gjorde det lett for dem. I dag krever en kvinne mer av en mann og jeg ser ikke det negative i det.

Tror det virker på dere menn som om kvinnen i dag tar hevn for alt det de tidligere kvinnene måtte tåle,,,

Når alt kommer til alt, vil vi vel bare leve sammen med dere menn i sunn harmoni!

Skrevet

Hva mener du med det? Er det bare kvinner som skiller seg, har ubeskyttet sex etc.Menn før i tiden hadde jo gjerne haugevis med elskerinner fordi en kvinne som viste at hun var kåt var horete...De fikk mange "lausunger" kanskje derfor fødselstallet har gått ned og prevensjon, som igjen viser at noen beskytter seg.

Å realisere seg selv er jo noe menn har gjort i tusenvis av år, vi kvinner har gjort det de siste femti årene...

Men har alltid tuslet med sitt fordi kvinner før gjorde det lett for dem. I dag krever en kvinne mer av en mann og jeg ser ikke det negative i det.

Tror det virker på dere menn som om kvinnen i dag tar hevn for alt det de tidligere kvinnene måtte tåle,,,

Når alt kommer til alt, vil vi vel bare leve sammen med dere menn i sunn harmoni!

Jeg ser kvinner bli mer og mer ufordragelige. Da mot andre mennesker. Hvordan de er mot meg skal jeg nok takle.

Rivaliseringen mellom kvinner er også blitt mer intens og mer utspekulert.

Skrevet

Jeg ser kvinner bli mer og mer ufordragelige. Da mot andre mennesker. Hvordan de er mot meg skal jeg nok takle.

Rivaliseringen mellom kvinner er også blitt mer intens og mer utspekulert.

Tja, tror kvinner alltid har vært fiendtlige overfor hverandre. Mangel på gode menn er nok en av grunnene.

Samfunnet som helhet er blitt mer voldelig, så hvorfor skulle kvinner være annerledes?

For tjue år siden var det vel utenkelig at noen skulle bli drept i Oslo nesten hver dag... Og hvem er utøveren? Menn.

Synes det skorter litt på argumentene dine nå...

Skrevet

Tja, tror kvinner alltid har vært fiendtlige overfor hverandre. Mangel på gode menn er nok en av grunnene.

Samfunnet som helhet er blitt mer voldelig, så hvorfor skulle kvinner være annerledes?

For tjue år siden var det vel utenkelig at noen skulle bli drept i Oslo nesten hver dag... Og hvem er utøveren? Menn.

Synes det skorter litt på argumentene dine nå...

Det er vel ikke kriminalitet jeg tenker på, men mer trivielle daglige proseser. Jeg syns ikke kvinner har innført noe positivt i ledelse og miljø - som utløper derfra. Heller mer uforståelig kommunikasjon for meg.

Skrevet

Det er vel ikke kriminalitet jeg tenker på, men mer trivielle daglige proseser. Jeg syns ikke kvinner har innført noe positivt i ledelse og miljø - som utløper derfra. Heller mer uforståelig kommunikasjon for meg.

For deg, ja, du er jo mann!

Jeg har ikke inntrykk av at kvinnelige sjefer er noe mer uforståelige enn menn.

Noen sjefer er det umulig å forstå uansett kjønn.

Jeg er en typisk sjefstype, men liker rettferdighet mer enn makt.

Skrevet

For deg, ja, du er jo mann!

Jeg har ikke inntrykk av at kvinnelige sjefer er noe mer uforståelige enn menn.

Noen sjefer er det umulig å forstå uansett kjønn.

Jeg er en typisk sjefstype, men liker rettferdighet mer enn makt.

Hvorfor er flere menn i stand til å få med seg andre enn kvinner?

Kvinnelige ledere har jeg fått i vrangstrupen. For mange er direkte vrange og arrogante.

Skrevet

Menn tjener bedre og slipper å bli spurt om han har planer om å bli gravid når han er på jobbintervju.

Skrevet

For 150 år siden var det en revolusjon da døtre fikk rett til like mye arv som sønner.

Gjest galnings tanker
Skrevet

I Norge/I-land..

Nja...vet vel ikke helt..

men vi gutter blir ikke lagt merke til hvis vi ikke lager leven eller gjør noe "spessielt".

Mens Kvinnen er bare ved og være, midtpunktet.

Alt virker ut som om det er satt opp til og at vi skal tilbe kvinnen, og la henne velge vei.

Dere er overalt menneskets frontfigur.

Noe edelt vi blir lært opp til og forsvare fra vi er små av, og som vi må passe på og ikke såre.

Men nå er dere ikke like søte lenger, dere begynner og bli mere som menn - og vi vet ikke hvordan vi skal reagere når dere ikke ser til oss lenger for og vise vei.

Noen av oss menn passer godt inn i den nye tiden, men mange av oss er veldig forvirret.

Når dere tilsynedlatendes ikke trenger oss lenger skal dere fortsatt være gallions figuren vår?

Skal vi fortsatt åpne døra for dere og la dere gå først?

Kvinner selges, og alle kjøper.

Vi er sjalu på kroppen deres og oppmerksomheten den får. Det er alltid den vakre kvinne, og bak en glemt mann.

Det er no attraktivt og bli satt så pris på at man kan bli solgt, eller at man selger noe i vår tid.

At dere er medias og da verdens yndling ser vi.

"Overalt" er det Kvinnen som er i focus. Dere får oppmerksomheten. Gutta er bare tilstede og ingen er så veldig interesseert;

Før så jobbet vi hardt og fikk da kvinnen vi ville. mens nå...

Vi skal alltid takke gud og himmelen; over og finne en kvinne som liker oss, mens det er selvklart at alle menn liker kvinnen.

Det går veldig 1 vei..hvor dere kan velge og vrake, mens vi blir vraket til noen velger oss.

Og når dere ikke gir oss oppmerksomhet...når dere ikke smiler til oss, blir vi såret.

Dere er de kule i flokken, og gir blaffen i oss for tiden, trenger oss ikke lenger.

Dere leker veldig med oss...

At det eneste vi har igjen er at vi kan løpe litt fortere er en mager trøst...

Så skjer det magiske, vi lager et liv!!!

Stunden vi har trent på siden vi møtte dere i barnehagen.

Dere risikerte livet før, dere var heldig om dere overlevde...

Vi viste det, at stunden deres kunne være over alt for tidlig. Et offer dere gjorde for og gi liv til et annet. Vårt liv, eneste som vil huske oss når vi er borte.

Nå er det sikkert,trygt, nå kan man gi liv uten og være redd for og miste sitt eget.

De ni måndene vi før viste at kunne være de siste er nå bare en fase, som ender i noe vi ANTAR er rundt 24 timers helvette for dere, fødselen, hvor alt som oftest ender godt.

Nå har dere uten risiko laget et liv med en mann dere vanligvis velger, hvor 20 andre ikke nådde opp til standaren dere satt.

Når dere ble gravide kom stunden vi har trent på hele vårt liv, det er meningen at vi skal ta opp spydet og finne mat til dere.

Vi skal forsørge!! Det mannligste av det mannligste. Vår eneste oppgave i livet.

Passe på at alt går bra. At ingen kommer og spiser dere, mens vi bringer dere mat.

Men ingen vil dere vondt, dere er sikkre.

Flokken er så stor at selv om ingen kjenner hverandre får alle mat.

Grunnen til at vi lever; oppgaven vår kom aldri... vi ble lurt.

Dere er like udødelige som oss, men nyter godt av og bli satt først.

Vi og dere er like nå, men dere nyter fortsatt godt av "Kvinner og barn først".

Det er feil i vår verden, i vår verden burte det være "barn og eldre nå". Men ingen sier noe..

Nå tilber verden dere, dere har tatt på dere buksene i tillegg.

Fortsatt så skal vi beskytte og sette dere først, selv om dere velger oss bort så fort innfallet kommer, og ikke trenger og bli beskyttet lenger.

Hvorfor?

Dere sier dere vil ha en mann som kan beskytte dere...noe trygt... men dere trenger oss ikke.

Det er et skuespill for og få vilja si.

I vår tid får dere lov til og velge som det passer dere, om dere vil bli beskyttet, eller om dere skal bli sure for at vi vil beskytte dere.

Det er forvirring.. og dere kan leke med oss uten at vi kan si noe imot.

Den mystiske ungdommstiden, hvor vi tripper i sirkel rundt dere for og prøve og fatte dere. Dere er så hemmlighetsfulle, vi skjønner ikke hva dere tenker.

Dere gir ikke inntrykk av og være interesert i oss.

Vi lyster etter dere, men det ser ut til at dere gir blaffen.. Og velger oss bort.

Frustrasjon!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...