Gå til innhold

med besteforeldre på teater (litt langt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

40

• MsSophie

5

• citygirl

5

• birdie

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg er enig med mannen din, du er håpløs!

La bestemor og bestefar få ta med barnebarnet på teater, unn dem denne muligheten. Kjøringa er vel ikke noe problem? Spiller det noen rolle at det er så nerme jul? Virker på meg som om du leter etter unnskyldninger for å slippe å sende barnet med besteforeldrene. Sorry, men alle unnskyldningene er dårlige.

Om duhar lyst til å bli med så spør om det er mulig da vel.

De vil jo ikke ha med moren - syns det er besteforeldrene som er sære jeg. Det finnes mange besteforeldre som ikke klarer å passe på en 2-åring - på et sånt sted hvor det kryr av folk.

Jeg synes disse besteforeldrene er litt sære, og at de absolutt burde spurt dere før de kjøpte billetter. Besteforeldre har ofte et spesielt romantisk/nostalgisk bilde av det å ta med barnebarna i teatret, og da særlig Nationalteatret før jul. Kan forstå det, men de burde jo konferere med deg/dere først!

Likevel synes jeg du skal bite det i deg og glede deg over at barna tross alt har besteforeldre som er interessert.

Det kommer mange teaterturer, og om du gjerne vil være den som tar med barnet på teater første gang, kan du fint klare det før jul - det finnes andre forestillinger. Synes ikke du skal ta dem med på samme (Folk og Røvere, tipper jeg?), det virker litt demonstrativt og barnslig.

Vi tok med våre unger på Putti Plutti Pott - det hadde jeg alltid ønsket å gjøre med mine unger, tenkte jeg - før jeg fikk barn.

Gjest Ulvinnen

Vi har hatt samme opplevelsen. Besteforeldrene på den ene siden har gått fra å være spreke og oppegående til å bli veldig gamle - på kort tid. Nå er det ikke så mye de orker å gjøre med barn lenger.

Så jeg er nok tilbøyelig til å tenke det samme: La besteforeldrene gjøre hyggelige ting med barnebarna så lenge de orker. Det er et stort privilegium.

Det er seks års aldersforskjell på mine barn. Derfor ser jeg veldig tydelig hvordan alle fire besteforeldrene til barna har tapt seg på disse årene.

Eldstemann fikk mange flotte reiser og opplevelser sammen med begge parene, som ingen av dem orker nå med nummer to. Det er veldig trist, men jeg er glad for at jeg ikke la noen hindringer i veien for dem mens de hadde energi og helse til å ta seg av barna.

Og det er ikke det at de ønsker å forskjellsbehandle søsknene, de orker ikke å ta med seg den eldste lenger heller.

Annonse

De vil jo ikke ha med moren - syns det er besteforeldrene som er sære jeg. Det finnes mange besteforeldre som ikke klarer å passe på en 2-åring - på et sånt sted hvor det kryr av folk.

Kort innpå: tror du virkelig disse besteforeldrene:

A. inviterer barnebarnet med på teater bare for å plage mora?

B. ikke er i stand til å ta vare på en tre-åring?

Synes denne mora virket en tanke hysterisk.

Kort innpå: tror du virkelig disse besteforeldrene:

Synes denne mora virket en tanke hysterisk.

Ja, i og med at hun har SAGT at hun vil være med på denne første teaterturen - de visste det , ja, så tror jeg de avfeier henne bare som barnslig -Gud, jeg har hatt sånne svigerforeldre - ikke alle er snille for det om de er blitt besteforeldre. Noen vil ikke høre på deg i det hele tatt -fordi du er ung - de vet best.

Det er ikke sikkert - mange unger er kjappe til å stikke seg vekk - og det står ikke noe om hvor gamle de er disse besteforeldrene.

Ja, i og med at hun har SAGT at hun vil være med på denne første teaterturen - de visste det , ja, så tror jeg de avfeier henne bare som barnslig -Gud, jeg har hatt sånne svigerforeldre - ikke alle er snille for det om de er blitt besteforeldre. Noen vil ikke høre på deg i det hele tatt -fordi du er ung - de vet best.

Det er ikke sikkert - mange unger er kjappe til å stikke seg vekk - og det står ikke noe om hvor gamle de er disse besteforeldrene.

A. Det lille inntrykket jeg får av denne mora gjør at jeg ville nok ha satt igjen henne hjemme jeg også. Makan til hysterisk. Jeg holder med faren! Hvorfor ta med seg ei svigerdatter som bare er sur og tverr og vanskelig. Hvis hun ville ha med ungen på teater får hun gjøre det da, istedet for å bli pissed på besteforeldrene. Eller finne seg en annen forestilling nå før jul. Herregud.

B. Besteforeldre har hatt barn selv - og folk flest med fornuften i behold vil nok huske hvordan det var. Husk også at de fleste barn oppfører seg bedre sammen med besteforeldre enn sine gene foreldre - det er bare slik det er. Hjemme skal de hele tiden prøve ut grenser - hos besteforeldre er det "fri" og dermed muligheter for mer ro. Tror ikke besteforeldre på trass tar på seg barnebarnpass og roter dem bort. Hva er det egentlig dere tror om foreldrene til partneren deres / egne foreldre????

A. Det lille inntrykket jeg får av denne mora gjør at jeg ville nok ha satt igjen henne hjemme jeg også. Makan til hysterisk. Jeg holder med faren! Hvorfor ta med seg ei svigerdatter som bare er sur og tverr og vanskelig. Hvis hun ville ha med ungen på teater får hun gjøre det da, istedet for å bli pissed på besteforeldrene. Eller finne seg en annen forestilling nå før jul. Herregud.

B. Besteforeldre har hatt barn selv - og folk flest med fornuften i behold vil nok huske hvordan det var. Husk også at de fleste barn oppfører seg bedre sammen med besteforeldre enn sine gene foreldre - det er bare slik det er. Hjemme skal de hele tiden prøve ut grenser - hos besteforeldre er det "fri" og dermed muligheter for mer ro. Tror ikke besteforeldre på trass tar på seg barnebarnpass og roter dem bort. Hva er det egentlig dere tror om foreldrene til partneren deres / egne foreldre????

Tja - jeg har opplevd litt av hvert fra besteforeldre -pluss at jeg er mormor selv -og slike viktige ting i livet -om jeg visste de var viktige for foreldrene - det hadde jeg ikke da skyndet meg å kjøpe før dem....

Besteforeldre kommer ETTER foreldrene, basta.

HUrra! EN i tråden som er enig med meg.

Enda en som er enig med deg, altså :) Har bare kommet litt sent inn i tråden, og ikke skrevet noe innlegg selv...

Besteforeldre er ikke hellige. Og hvis de synes det er viktigere at de har det hyggelig med barnebarnet enn at moren her blir skuffet/engstelig, da er de ikke særlig sympatiske.

Jeg håper jeg skal bli en god bestemor/gammel mor.

Enda en som er enig med deg, altså :) Har bare kommet litt sent inn i tråden, og ikke skrevet noe innlegg selv...

Besteforeldre er ikke hellige. Og hvis de synes det er viktigere at de har det hyggelig med barnebarnet enn at moren her blir skuffet/engstelig, da er de ikke særlig sympatiske.

Jeg håper jeg skal bli en god bestemor/gammel mor.

YESS!

Tja - jeg har opplevd litt av hvert fra besteforeldre -pluss at jeg er mormor selv -og slike viktige ting i livet -om jeg visste de var viktige for foreldrene - det hadde jeg ikke da skyndet meg å kjøpe før dem....

Besteforeldre kommer ETTER foreldrene, basta.

Du har vært uheldig:-)

Ungene våre har hatt supre besteforeldre - og de savner dem veldig.

Men hva er det som hindrer denne mora å reise på en annen forestilling før den aktuelle med besteforeldrene????? Hvis hun vil ta den første teaterturen med ungen selv, mener jeg. Istedet setter hun seg ned og furter på nettet og vil nekte dem turen...

Jeg trekker meg stille ut fra diskusjonen - men *rister på hodet*

Annonse

Det er seks års aldersforskjell på mine barn. Derfor ser jeg veldig tydelig hvordan alle fire besteforeldrene til barna har tapt seg på disse årene.

Eldstemann fikk mange flotte reiser og opplevelser sammen med begge parene, som ingen av dem orker nå med nummer to. Det er veldig trist, men jeg er glad for at jeg ikke la noen hindringer i veien for dem mens de hadde energi og helse til å ta seg av barna.

Og det er ikke det at de ønsker å forskjellsbehandle søsknene, de orker ikke å ta med seg den eldste lenger heller.

Det handler jo ikke om å ikke la ungene kose seg med besteforeldrene - mine foreldre og gubbens mor har jo Plutta rett som det erpå tur til hytta, ved vannet, på sirkus etc. Men ikke om jeg har sagt fra om at JEG ønsker å være med på akkurat dette selv.

Plutten var på sirkus med farmor - første gang på sirkus - det var koselig og helt greit. Men om det hadde vært viktig for oss at vi skulle vært med - så hadde farmor spandert på oss også, hun! -Hun forelso det - men vi valgte å stå over og la de kose seg.

Du har vært uheldig:-)

Ungene våre har hatt supre besteforeldre - og de savner dem veldig.

Men hva er det som hindrer denne mora å reise på en annen forestilling før den aktuelle med besteforeldrene????? Hvis hun vil ta den første teaterturen med ungen selv, mener jeg. Istedet setter hun seg ned og furter på nettet og vil nekte dem turen...

Jeg trekker meg stille ut fra diskusjonen - men *rister på hodet*

HUn vil ikke nekte dem turen - men hun må vel få lov å blåse ut her om sine følelser? Og jeg skjønner henne. Jeg skal vedde på at hun kommer til å oppføre seg som en lydig liten mamma og la han være med.

*GRRRR* - men det må være lov å danse krigsdansen likevel....det har jeg gjort mang en gang -fordi jeg alltid har vært for snill (feig?) til å markere meg. Og når mannen også undergraver deg - da er det næggu ikke lett å nå fram.

Jeg har bedre svigerser nå - på den måten enn jeg hadde ja. : Så det er mulig vi snakker rett fra hjertet i denne tråden på grunn av det vi kan se for oss av besteforeldre.

Ikke for det, jeg hadde ikke likt om mine egne foreldre tok seg til rette slik heller, noe de aldri ville gjort.

Gjest Ulvinnen

Det handler jo ikke om å ikke la ungene kose seg med besteforeldrene - mine foreldre og gubbens mor har jo Plutta rett som det erpå tur til hytta, ved vannet, på sirkus etc. Men ikke om jeg har sagt fra om at JEG ønsker å være med på akkurat dette selv.

Plutten var på sirkus med farmor - første gang på sirkus - det var koselig og helt greit. Men om det hadde vært viktig for oss at vi skulle vært med - så hadde farmor spandert på oss også, hun! -Hun forelso det - men vi valgte å stå over og la de kose seg.

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men i hovedinnlegget står det ikke noe om at trådstarter hadde fortalt svigerforeldrene sine at hun hadde lyst til å ta med 3-åringen på akkurat dette teaterstykket.

Derfor kan jeg ikke fatte og begripe at de gjør noe galt.

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men i hovedinnlegget står det ikke noe om at trådstarter hadde fortalt svigerforeldrene sine at hun hadde lyst til å ta med 3-åringen på akkurat dette teaterstykket.

Derfor kan jeg ikke fatte og begripe at de gjør noe galt.

Lenger ned i tråden står det det - fordi hun selv jobber med teater - så var det viktig for henne -og det fortalte hun dem på forhånd - og ikke er hun heller ønsket med dem.

Slemme folk.

HUn vil ikke nekte dem turen - men hun må vel få lov å blåse ut her om sine følelser? Og jeg skjønner henne. Jeg skal vedde på at hun kommer til å oppføre seg som en lydig liten mamma og la han være med.

*GRRRR* - men det må være lov å danse krigsdansen likevel....det har jeg gjort mang en gang -fordi jeg alltid har vært for snill (feig?) til å markere meg. Og når mannen også undergraver deg - da er det næggu ikke lett å nå fram.

Jeg har bedre svigerser nå - på den måten enn jeg hadde ja. : Så det er mulig vi snakker rett fra hjertet i denne tråden på grunn av det vi kan se for oss av besteforeldre.

Ikke for det, jeg hadde ikke likt om mine egne foreldre tok seg til rette slik heller, noe de aldri ville gjort.

Jeg ser for meg min elskelige foreldre og min manns foreldre... Typiske besteforeldretyper med hvitt hår, nystekte boller og et hav av tid og omsorg...

*savner*

To forskjellige verdener?

Jeg ser for meg min elskelige foreldre og min manns foreldre... Typiske besteforeldretyper med hvitt hår, nystekte boller og et hav av tid og omsorg...

*savner*

To forskjellige verdener?

JA! :)

Mine eks'er var ikke sånn - *mimrer*

Jeg ønsket meg på 80-tallet hvit Golf - og fikk til slutt skaffet meg det - elsket den bilen -passet det imaget som var viktig for MEG - lang herrefrakk fra loppis, runde briller, sixpence på huet - store sølvøreringer - ja du vet, et slags indre bilde av seg selv har man jo -. -. .tror du ikke den helvetes svigerfaren LAKKERTE bilen min blå nederst? I en tykk stripe rundt hele bilen - bunnstoff for båter var det sikkert.

Jeg grein så jeg trudde jeg sku daue. - og eksmannen min syns jeg var barnslig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...