Gå til innhold

med besteforeldre på teater (litt langt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

40

• MsSophie

5

• citygirl

5

• birdie

4

Mest aktive i denne tråden

Er du utrolig bitter og tror at _alle_ gjør alt i verste mening, eller bare later du som....?

Som mormor ville jeg aldri ha gjort det på denne måten selv, og ja, jeg har opplevd slike besteforeldre x10 - men også besteforeldre som spør om lov først. :-)

For ikke å snakke om kjøreturen. Den hadde irritert meg MAX. Tre dager før jul, på _muligens_ såpeglatte veier, julerush, og en bestefar på 68, med reaksjonsevne som en snegle... *ikke mine barn, nei*

Men de fleste syns alstå at innskriver er bortskjemt etc. rart, syns jeg. :)

For ikke å snakke om kjøreturen. Den hadde irritert meg MAX. Tre dager før jul, på _muligens_ såpeglatte veier, julerush, og en bestefar på 68, med reaksjonsevne som en snegle... *ikke mine barn, nei*

Enig.

Den kjøreturen ville også vært min største bekymring i denne sammenhengen.

Annonse

JA! :)

Mine eks'er var ikke sånn - *mimrer*

Jeg ønsket meg på 80-tallet hvit Golf - og fikk til slutt skaffet meg det - elsket den bilen -passet det imaget som var viktig for MEG - lang herrefrakk fra loppis, runde briller, sixpence på huet - store sølvøreringer - ja du vet, et slags indre bilde av seg selv har man jo -. -. .tror du ikke den helvetes svigerfaren LAKKERTE bilen min blå nederst? I en tykk stripe rundt hele bilen - bunnstoff for båter var det sikkert.

Jeg grein så jeg trudde jeg sku daue. - og eksmannen min syns jeg var barnslig.

I all verden... Uten å spørre deg?

Men du . om man jobber med teater og har fortalt besteforeldre at man vil gjøre dette første gangen selv -hvorfor i huleste skal alle knuse drømmen og si hun skal være takknemlig attpåtil? De tar seg jo til rette ved å ha kjøpt billettene med et annet vennepar med barnebarn -FØR de spør om det er greit. De planter jo dårlig samvittighet her, og man kan jo føle seg skikkelig barnslig da - som har drømt å ta med barnet sitt selv.

Jeg syns ikke disse besteforeldrene var særlig snille - de tråkker over en grense ved å blåse av denne foreldrenes følelse.

Det er BESTEFORELDRENE som burde finne på noe annet med barnet -og spørre FØRST, før de planlegger og kjøper inn billetter.

Men jeg er sikkert sær - men det er også i min fulle rett å være det.

Besteforeldrene hadde vel sine drømmer en gang de også`?=

HRMF

Helt enig i det du skriver her Flisa!

Fra meg som ofte er uenig med Flisa :) Leser mye her, men skriver lite....

tzatziki1365380058

Jeg hadde aldri sendt ungene mine i bil 3 timer med noen av sine besteforeldre.

Men verken mine eller min manns foreldre er noe i nærheten av å være trygge sjåfører. De er livsfarlige, og jeg sitter ikke på med dem selv en gang.

Det er min eneste innvending. Men kan jo godt hende dine svigers er trygge sjåfører.

(Det er ikke sånn at ungene ikke får kjøre med andre, altså - men IKKE med gamle besteforeldre som helst kjører midt i veien, nei!)

Ellers synes jeg farmor godt kunne spurt før hun kjøpte billetter, men ville ikke gjort det til en stor sak.

Annonse

Gjest tinkebøtta

Enig i at de burde spurt først. Si fra om dette, slik at det ikke skjer igjen. Når det først er skjedd ville jeg tenkt på barnets beste - FOR en lykkke å få dra på teater med besteforeldre! Du får da mange muligheter til å gjøre dette senere. Synes det virker som om du er litt "sjalu" på dem for at de blir først ute til å få denne opplevelsen med barnet ditt. Hvis du er redd for kjøringen/trafikken : Kjør selv inn til byen med barnet, gå på shopping/restaurant/kino/annet gøy for en egen førjulspåskjønning mens de andre er på teater.

Min svigermor er likedan: kjøper billetter (som er dyre!) først, og spør etterpå. Flere ganger har vi hatt andre planer på det tidspunktet billettene var til, eller vi hadde allerede bestilt billetter selv;)

Det verste er at hun ikke lærer av dette. Hun må mer enn gjerne ta med ungene på teater, men vi må da kunne få vite om det før hun bruker 1000vis av kroner på billetter som vi kanskje ikke får brukt....

Forslag: si ifra på en pen måte om at spør neste gang. La henne reise med dem denne gangen.

Gjest amparro...

Det er ikke rart det er krig i verden, tenkte jeg etter å ha lest innlegget ditt:-)

Snakker om luksusproblem. En treåring med spreke besteforeldre som gjerne vil ha barnebarnet med på teatertur. Jeg tror de aller fleste foreldre ville vært glad på barnets vegne.

Neivel så var ikke du forberedt på at denne forespørselen skulle komme, og du kunne tenke deg å reise med han første gangen selv.... Så ble det ikke helt slik du hadde planlagt men det spiller da vel ingen rolle egentlig?

Synest du virker utrolig utakknemlig jeg rett og slett, og hadde jeg vært bestemor så er det ikke sikkert jeg hadde vært fristet til å komme med slike tilbud særlig ofte:-(

Kan ikke bli mer enig!!! Noen må finne noe galt med alt.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...