Gå til innhold

når begynner dere med vinterdresser ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tingeling-79

7

• Lillemus

3

• mumitrollet

3

• Goldy79

3

Mest aktive i denne tråden

Her blir går det mye i regndresser, siden det regner mye.

Vinterdress blir nok alt for varmt, hva med å ha ei overtrekksbukse som er vind og vanntett feks skogstadbukse.

Det bruker mi jente nå på høsten når det ikke regner alt for mye

Annonse

Vinterjakke i syv varmegrader? Hva skal han ha på når det blir -10 da?

Høstklær bruker vi...

han blir så fort syk...gidder ikke gjørspå.

er så lei av syke barn...har hatt det gående siden nov-05 med untak av i sommer og 2 uker innimellom.

I dag var det 2 grader når han gikk hjemmefra, skodda lå tykk som graut, og han insisterte på å ha på seg longs under Gaupa-buksa. Så hadde han ullundertrøye under en collegegenser. Han hadde ytterjakke (vindtett, foret med fleece) med seg (ble trolig ikke brukt), også hadde hann fjellskoene sine (goretex-sko, men ikke vintersko).

Det er kjempevanskelig, både høst og vår, synes jeg.... Gutten går i 2. klasse, og hater å fryse, og han kler stort sett veldig fornuftig på seg, faktisk. enig i at syke barn er kjedelig, - men det kan bli for varmt for dem, også!;-)

I dag var det 2 grader når han gikk hjemmefra, skodda lå tykk som graut, og han insisterte på å ha på seg longs under Gaupa-buksa. Så hadde han ullundertrøye under en collegegenser. Han hadde ytterjakke (vindtett, foret med fleece) med seg (ble trolig ikke brukt), også hadde hann fjellskoene sine (goretex-sko, men ikke vintersko).

Det er kjempevanskelig, både høst og vår, synes jeg.... Gutten går i 2. klasse, og hater å fryse, og han kler stort sett veldig fornuftig på seg, faktisk. enig i at syke barn er kjedelig, - men det kan bli for varmt for dem, også!;-)

ja det er det som er problemet, å kle dem så di verken blir for varme eller for kalde *sukk*

det skulle fulgt oppskrift med ungene *lol* da hadde alt våre så mye letter:)

Her blir går det mye i regndresser, siden det regner mye.

Vinterdress blir nok alt for varmt, hva med å ha ei overtrekksbukse som er vind og vanntett feks skogstadbukse.

Det bruker mi jente nå på høsten når det ikke regner alt for mye

da står buksen på handlelisten min :)

Annonse

synes det er for varmt med vinterdress når det er varmegrader ute.

har heller på en tykk genser under jakken, stilongs og pannebånd og vanter/hansker.

har heller ikke på vinterstøvler ennå.

ingen av barna har vært fryst om morgenen, siden de har blitt kjørt til skole/bhg og utetiden/friminutt ikke er før i 9.30/10-tiden.

Storesøster på 6,5 år går i 2. klasse, og hun har på seg trøye, genser, vanlig jakke, strømper, bukse og gummistøvler når hun går til skolen.

Ser overhodet ingen grunn til å kle på henne mer riktig enda. Her var det 6 grader i dag tidlig.

Er de ute og leker og det ikke blir varmere har de på seg lue og evt. hansker.

Vinterjakker og vintersko venter vi med til det blir nærmere frysepunktet. Og vinterdressen kommer heller ikke før.

Storesøster på 6,5 år går i 2. klasse, og hun har på seg trøye, genser, vanlig jakke, strømper, bukse og gummistøvler når hun går til skolen.

Ser overhodet ingen grunn til å kle på henne mer riktig enda. Her var det 6 grader i dag tidlig.

Er de ute og leker og det ikke blir varmere har de på seg lue og evt. hansker.

Vinterjakker og vintersko venter vi med til det blir nærmere frysepunktet. Og vinterdressen kommer heller ikke før.

Her er det rundt 10 - 11 grader om morgonen. Bør eg ta strømpebukse på sønnen min om morgonen? Er så usikker ka tid eg skal begynne med varmare kler. Han går i andre klasse...

Her er det rundt 10 - 11 grader om morgonen. Bør eg ta strømpebukse på sønnen min om morgonen? Er så usikker ka tid eg skal begynne med varmare kler. Han går i andre klasse...

Nei, det synes jeg ikke du behøver. Vent til det blir kaldere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...