Gå til innhold

når begynner dere med vinterdresser ?

Anbefalte innlegg

Vintersko og vinterjakke?! Først i dag fant vi frem tynne longser, men utenpå er det fremdeles bare vanlig bukse, trøye og genser og vanlig jakke, av og til med en litt tykkere genser under. Joggesko eller støvler alt etter om det regner eller ikke.

Men det varer nok ikke lenge, det er jo meldt snø her uti uka.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tingeling-79

7

• Lillemus

3

• mumitrollet

3

• Goldy79

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest venter tredjemann

Min 2. klassing hadde på seg ull/silketrøye (kortermet) under en tynn genser. Utenpå har hun vinterjakke, ørevarmer og vanter. Støvler med ullsokker. Ser ut til å være det alle går med her. (3 grader uten sol)

Vinterdressen venter vi lengst mulig med - frost og snø. Først begynner vi med ullundertøy/stillongs.

Gjest venter tredjemann

Vinterjakke i syv varmegrader? Hva skal han ha på når det blir -10 da?

Høstklær bruker vi...

En tynn vinterjakke uten ull/fleece under er vel helt greitt nå. Her går alle med det.

Når det blir -10 kommer ullundertøy, fleece i tillegg.

Gjest ninnima

Forskjell på skolebarn og yngre, selvsagt.

Men våre går i barnehagen, og har allerede brukt sine vinterdresser (tynne, riktignok) et par ganger. Da med svært lite under. Men f.eks. når det er 5 grader, vind og overskyet, da ER det surt! Og jeg skjønner ikke helt forskjellen på en "høstdress" med masse ull eller fleece under, og en vinterdress med strømpebukse og tynn genser under. Poenget er jo at det skal være passe varmt, ikke hva dressen "heter".

De sitter mye i ro på bakken, er det fuktig (som det gjerne er på denne årstiden) så nytter det ikke med bare vanlig bukse.

I helga var de ute i ca 6-7 grader, det var tåke, sur vind og litt yr i lufta, ikke skikkelig regn. Da tok vi på vinterdresser, og de ble verken for varme eller for kalde.

Men som sagt, de har da også et aktivitetsnivå som tilsier at de trenger påkledning, spesielt som beskytter når de sitter på bakken.

Annonse

Annonse

vi har fått beskjed om å ta med vinterdresser nå (barnehage), men de uten fór. vinterdress med fór blir litt mye nå. vi bor i Oslo. Det er strømpebukse/stillong, varmgenser og vanlig innebukse under dressen. Kommer til å ta med i morgen. Samt tynn lue og vanter.

Til skolebarnet blir det en stund til før det blir aktuelt med dress.

her er det ikke snø ..

i dag tok jeg ikke på han stilongs for å se hvordan det gikk...stakkaren sto å frøys da han venta på bussen...så da beholder han den på..

Jeg sender dress med til han så går i barnehagen for di sitter så mye på bakken...

takk for alle svar og klestips..de er virkeligt nyttige:)

Skulle nok gjort som deg, kledd dem tidligere.

Så her sitter jeg med tre syke unger, halsbetennelse, bihuler og streptokokker....søren heller...

stakkar deg...håper gullå blir fort friske, syke unger er virkeligt slitsomt.

god bedring:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...