Gå til innhold

Vi har fått masse penger!!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Juhuu - barnehagen har fått penger i støtte fra kommunen, penger jeg ikke regnet med! Hvilken lykke!!

Foruten å være fornuftig, skal jeg "sløse" bort ca 100.000 på ting til ungene. Pedagogene har fått beskjed om å skrive seg en ønskeliste over hva de vil ha, de skal få handle for ca 25.000 hver seg hadde jeg tenkt, men hva skal jeg bruke de siste 50' på?

Jeg har så lyst til å gjøre noe ute, gjøre noe mer ut av uteområdet, og har sett masse moro på nettet, blant annet dette;

http://www.lekogsikkerhet.no/hind2.html - vare 2700

http://www.lekogsikkerhet.no/hind1.html - vare 1370 & 1380T

http://www.lekogsikkerhet.no/hind3.html - vare 6004 & 6009

Men - dere som kjenner til andre barnehager:

1) hva er det du er mest glad for at barnehagen har,

2) hva er det ditt barn er mest glad i å leke med

3) og hva er generelt det mest populære i barnehagen

Både ute og inne :)

Her skal det shoppes!!

Så fantastisk bra med en liten gladnyhet midt oppi alt :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250167-vi-har-f%C3%A5tt-masse-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

2

• Torv

2

• keinstein

2

• Gauda

1

Mest aktive i denne tråden

gratulerer, så flott!

i barnehagen vår har de fått en morsom lekebåt som er kjempepopulær!

her leker barna mye og båten er da altmuligrart. de leker mye rollespill og de bytter på hvem som skal styre båten/romskipet alt ettersom hva det er!

ellers har de et rom fullt av store puter og ribbevegg.

putene er dekket av plast og er kjempestore. gulvet er også dekket av samme puteunderlag... altså ikke vanlige puter. (du skjønner sikkert hva jeg mener..?)

der kan de uansett herje og løpe og hoppe så mye de vil under trygge forhold.

helt topp!

Gjest Persille

gratulerer, så flott!

i barnehagen vår har de fått en morsom lekebåt som er kjempepopulær!

her leker barna mye og båten er da altmuligrart. de leker mye rollespill og de bytter på hvem som skal styre båten/romskipet alt ettersom hva det er!

ellers har de et rom fullt av store puter og ribbevegg.

putene er dekket av plast og er kjempestore. gulvet er også dekket av samme puteunderlag... altså ikke vanlige puter. (du skjønner sikkert hva jeg mener..?)

der kan de uansett herje og løpe og hoppe så mye de vil under trygge forhold.

helt topp!

De putene skal kjøpes inn til den ene avdelingen, det var blant annet noe av det pedagogen ville ha. Ribbevegg har jeg ikke tenkt på - men det var jaggumeg lurt!

*noterer*

Takk for tips :)

Gjest tenk litt på personalet også

Vi fikk mange av de utelekene på linkene i sommer, de var kjempepopulære i begynnelsen, ungene sto i flokk rundt, no kan flere av dem stå tomme i store deler av utetida. Men sånn er det no med det meste.

Hva med en lavo eller noe ute om dere ikke allerede har det. Slik at dere kan spise lunsj ute også i ruskevær. Kanskje ikke så lurt om dere vil bli plaget av hærverk.

Når vi kjøper inn leker til min barnehage drar vi på extra leker, vi får så veldig mye mer for pengene der enn da vi før bestilte i brio katalogene.

har dere pedagogstoler til de ansatte? Veldig praktisk i forbindelse med påkledning.

Forøvrig kjøpte jeg babyborn dokker sist vi handla inn dokker for to år siden, de er de eneste dokkene som har holdt seg fine iløpet av de årene jeg har jobbet i barnehagen.

Hva med å gi en liten påskjønnelse til de ansatte i forhold til noen skikkelige vintersko, votter, hettegenser etc. Det er jammen ikke mange frynsegoder å jobbe i barnehage.

Gjest Persille

Vi fikk mange av de utelekene på linkene i sommer, de var kjempepopulære i begynnelsen, ungene sto i flokk rundt, no kan flere av dem stå tomme i store deler av utetida. Men sånn er det no med det meste.

Hva med en lavo eller noe ute om dere ikke allerede har det. Slik at dere kan spise lunsj ute også i ruskevær. Kanskje ikke så lurt om dere vil bli plaget av hærverk.

Når vi kjøper inn leker til min barnehage drar vi på extra leker, vi får så veldig mye mer for pengene der enn da vi før bestilte i brio katalogene.

har dere pedagogstoler til de ansatte? Veldig praktisk i forbindelse med påkledning.

Forøvrig kjøpte jeg babyborn dokker sist vi handla inn dokker for to år siden, de er de eneste dokkene som har holdt seg fine iløpet av de årene jeg har jobbet i barnehagen.

Hva med å gi en liten påskjønnelse til de ansatte i forhold til noen skikkelige vintersko, votter, hettegenser etc. Det er jammen ikke mange frynsegoder å jobbe i barnehage.

Det er satt av penger til personalet - og jeg vet hva jeg skal bruke dem på, men nå var det tips til barna jeg var ute etter :)

Vi har ikke plass til stoler i gangen, så det går ikke...

Extraleker? Hvor er det? Jeg bestiller aldri leker fra kataloger - jeg handler stort sett alt i butikk, Yes f.eks.

Det _aller_ morsomste ute, er en tunell i Y-form med en haug jord over liksom med busker og trær oppå. Tunellenes armer er vel en 3-4 meter lange kanskje, og ungene kan gå (nesten)oppreist inni tunellen. Den er laget av plastrør, sånne svarte rillete.

Inneleiker som er morsomme er visstnok Kaplaklosser, klinkekulebaner, inne-sandkasse, duplo, brio-mekk og andre konstruksjonsleiker, ifølge mine unger.

Annonse

Gjest Persille

Det _aller_ morsomste ute, er en tunell i Y-form med en haug jord over liksom med busker og trær oppå. Tunellenes armer er vel en 3-4 meter lange kanskje, og ungene kan gå (nesten)oppreist inni tunellen. Den er laget av plastrør, sånne svarte rillete.

Inneleiker som er morsomme er visstnok Kaplaklosser, klinkekulebaner, inne-sandkasse, duplo, brio-mekk og andre konstruksjonsleiker, ifølge mine unger.

*noterer*

Takk!! :)

Har dere sykler til barna? Det er det jeg husker jeg syntes var morsomt i barnehagen, å sykle rundt på asfalterte veien (litt opp og nedoverbakker), og det var ofte kø for å sykle.

I min søsters gamle barnehage hadde de en madrass med "madrassvegger" inne. Den var en hit hos de minste og fungerte som trampoline.

Hva har dere forresten ellers av stativer og lignende utenfor?

Annonse

Kremt, host, hark, da merket du tilslutt at kommunene har fått bedre økonomi pga av ny regjering :)

Sorry, kunne ikke dy meg.

Da jeg var med i FAU i ungenes barnehage. Brukte vi (og andre før oss) noen år på å samle inn penger til grillhytte. Og det tror jeg både personalet og ungene har satt pris på! Det koster penger, men en mulighet for å spare litt er å kjøpe hos Trøgstad(usikker på skrivemåten) kretsfengsel, vår kostet rundt 30' for ca 3 år siden.

Klatrevegg var også populært, det var også dyrt, ca 30' der også for en ganske liten vegg + stor madrass. Veggen var anslagsvis 10m2.

Så gøy da, Persille!

På skolen til gutten min kjøpte FAU inn og fikk montert den ronsen som heter Birdnest (6805 B). Kjempepopulær!!!!

Årsaken til at de kjøpte akkurat denne var først og fremst pga ei jente som sitter i rullestol - for denne kunne hun også bruke. Det er alltid kø for å få bruke den - og de kan være 4-5 stykker oppi den på en gang.

Her har barnehagen vogner med plass til 4 barn, som er praktisk når småttisene skal på tur. De har en stor trehjulsykkel med flere vogner bak som ofte brukes. En unge sykler og de andre sitter bak. Tunnelen er også populær.

De har flere benker med sitteplasser på begge sidene. Der tegner de, søler med såpebobler eller har eventyrstund. (Ute)

Reilene synes jeg alltid er i bruk. Det samme er den store sandkassen.

Så utrolig morsomt!!! Gratulerer!

I barnehagen vår er det veldig populært med en sånn liten vippehuske, formet som et dyr, som to kan sitte på.

Ellers bruker de veldig mye picknickbordene med fastmonterte benker.

På skolen har de noe de kaller kråkereiret - det er ei stor huske som 3-4 kan sitte i om gangen. Som en stor tallerken nesten. Uhyre populært.

Sklier er også toppers.

Her har barnehagen vogner med plass til 4 barn, som er praktisk når småttisene skal på tur. De har en stor trehjulsykkel med flere vogner bak som ofte brukes. En unge sykler og de andre sitter bak. Tunnelen er også populær.

De har flere benker med sitteplasser på begge sidene. Der tegner de, søler med såpebobler eller har eventyrstund. (Ute)

Reilene synes jeg alltid er i bruk. Det samme er den store sandkassen.

Hva er en reile?! Det samme som en ronse? Som jo heller ikke er et ordentlig ord - det heter disse eller huske! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...