Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg hentet poden på 2 i barnehagen i går så jeg at det var en god del "gugg" i det ene øyet pluss at det var litt rødt rundt. Utover ettermiddagen var det litt i det andre øyet også. Jeg dryppet med kloramfenikol øyedråper for jeg tenkte at nå er det øyebetennelse på gang! Han har aldri hatt dette før. I morges var det ingenting i øynene, men jeg dryppet med kloramfenikol en gang til og sendte han i barnehagen som vanlig.

Hvordan er det med øyebetennelse og det å gå i barnehagen? Mener å ha hørt at han kan gå som vanlig så lenge behandling er iverksatt..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250188-%C3%B8yekatarr-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ninnima

Bare behandling har startet så kan barnet gå i barnehagen.

Han har aldri hatt det før skriver du, og så har du øyekatarrmedisin .... ?? Trodde en måtte til legen for å få medisiner jeg ...

.... og mest sannsynlig skjønte du at hun hadde dråpene i hus fra at noen andre i familien har hatt øyekatarr. Så hvorfor spør du?

Når det er sagt, det er ikke alltid verken nødvendig eller lurt å dryppe øynene med en gang man ser antydning til øyekatarr. Litt "gugge" i øyet er ikke farlig. Legen vår sier at det er først når øyet blir skikkelig rødt (altså du ser at det er skikkelig rødt når du trekker ned nedre øyelokk) at det er nødvendig med behandling. Litt "slim" i øynene skyldes oftest forkjølelse, og kan like gjerne komme fra nesa som fra øynene.

Husk at også øyedråper inneholder antibiotika - og det vil vi helst ikke bruke for mye av.

Gjest øyekatarr

.... og mest sannsynlig skjønte du at hun hadde dråpene i hus fra at noen andre i familien har hatt øyekatarr. Så hvorfor spør du?

Når det er sagt, det er ikke alltid verken nødvendig eller lurt å dryppe øynene med en gang man ser antydning til øyekatarr. Litt "gugge" i øyet er ikke farlig. Legen vår sier at det er først når øyet blir skikkelig rødt (altså du ser at det er skikkelig rødt når du trekker ned nedre øyelokk) at det er nødvendig med behandling. Litt "slim" i øynene skyldes oftest forkjølelse, og kan like gjerne komme fra nesa som fra øynene.

Husk at også øyedråper inneholder antibiotika - og det vil vi helst ikke bruke for mye av.

Nettopp derfor hadde jeg IKKE brukt de dråpene før jeg hadde vært hos legen å fått konstatert øyekatarr !

Barna skal allikevel ikke dra i barnehagen hvis de har øyekatarr hvor behendling ikke er påbegynt.

Gjest ninnima

Nettopp derfor hadde jeg IKKE brukt de dråpene før jeg hadde vært hos legen å fått konstatert øyekatarr !

Barna skal allikevel ikke dra i barnehagen hvis de har øyekatarr hvor behendling ikke er påbegynt.

Nja.... det er ikke alt slim i øyet som ER øyekatarr, da, selv om barnehagen ofte tror det!

Annonse

Gjest ninnima

Jeg gjentar;

"Nettopp derfor hadde jeg IKKE brukt de dråpene før jeg hadde vært hos legen å fått konstatert øyekatarr !"

Nei, det var ikke det du egentlig sa. Du startet med å spille forvirret og uforstående til hvor øyedråpene kom fra. Si det du mener i stedet for å gå rundt grøten.

Men ja, jeg er enig med deg i at man ikke skal dryppe før man har konsultert lege. Og man trenger ikke konsultere lege - eller dryppe - for bare litt slim i øyekroken.

Gjest øyekatarr

Nei, det var ikke det du egentlig sa. Du startet med å spille forvirret og uforstående til hvor øyedråpene kom fra. Si det du mener i stedet for å gå rundt grøten.

Men ja, jeg er enig med deg i at man ikke skal dryppe før man har konsultert lege. Og man trenger ikke konsultere lege - eller dryppe - for bare litt slim i øyekroken.

Javel, ting kan leses på forskjellige måter.

Trodde de fleste visste at en ikke skal "låne" medisiner fra andre tilfeller "sånn for sikkerhetsskyld", om du skjønner.

Annonse

Javel, ting kan leses på forskjellige måter.

Trodde de fleste visste at en ikke skal "låne" medisiner fra andre tilfeller "sånn for sikkerhetsskyld", om du skjønner.

"Trodde de fleste visste at en ikke skal "låne" medisiner fra andre tilfeller "sånn for sikkerhetsskyld", om du skjønner. "

Første gangen mitt barn hadde øyekatarr, skrev legen ut resept på TO tuber med øyekatarrmedisin. Han sa at det var så vanlig blant små barn og behdnlingen var så grei, at det nesten burde vært reseptfritt. Han ville derfor spare barnet og meg for nok et legebesøk neste gang han fikk øyekatarr.

Det var da voldsomt så hissig du var da.. :-o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...