Katt-ja Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Altså, det er oktober. Hvorfor har det florert med advents-innlegg i dag? Dere er sprø ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Adventskalendere krever planlegging i god tid vet du. ) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Den perfekte husmor starter forberedelsene tidlig;o) Nei, jeg begynner ikke å tenke på hverken adventkalender eller jul før i aller sisite liten...Med andre ord er jeg ingen perfekt husmor. Beundrer litt disse flinke husmødrene jeg da. Skjønner ikke at de greier det. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 hehe neida, er ikkje sprø, Folk prøver berre å planlegge litt hehe 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 Adventskalendere krever planlegging i god tid vet du. ) Nei, de krever panisk handling og innpakking natt til 1. desember ;-) Selvsagt er det best å starte litt tidligere enn det, selv om det som regel er der jeg havner. Men det fins da sannelig en mellomting! Jeg repeterer: o-k-t-o-b-e-r! Midten av måneden, ikke slutten en gang. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Adventskalendere krever planlegging i god tid vet du. ) Pøh, jeg starter dagen før og rekker å bli ferdig. Nesten.... ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Ja, det er litt komisk at det plutselig bare flommet over med advents-innlegg! ;-) Men akkurat det med adventskalendere er det ikke så dumt å starte tidlig med. I år er første året jeg ikke er minst halvferdig med innkjøpene, for før har jeg ofte kjøpt en del småting på salg i løpet av våren og sommeren. Jeg kommer til å få sjokk når det blir ca 29. november og jeg skjønner at bør ha 24 gaver klar om to dager! *he he* Og enda mer planlegging kreves det om man først må lage selve kalenderen! Som da jeg bestemte meg i september for å brodere kalender til jul - og alt jeg hadde brodert før var noen mislykkede prosjekter i håndarbeidstimene på skolen! ;-) Det var bare så vidt jeg ble ferdig til jul - ett år senere! :-) Da satt jeg oppe til langt på natt og sydde på de 24 ringene, fóret og monterte hele kalenderen! ;-) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Nei, de krever panisk handling og innpakking natt til 1. desember ;-) Selvsagt er det best å starte litt tidligere enn det, selv om det som regel er der jeg havner. Men det fins da sannelig en mellomting! Jeg repeterer: o-k-t-o-b-e-r! Midten av måneden, ikke slutten en gang. Vi er på siste halvdel da, såvidt.. Enig med deg jeg altså, jeg tviholder fortsatt på sommeren. Her går barna gjerne i shorts og t-skjorte hvis sola skinner. 0 Siter
Gjest adventskalender Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det skal mange pakker til en komplett adventskalender og jeg synes det er koselig å ta litt nå og da, ikke stresse med alt i slutten av november. Det er jo bare 6 uker til den skal opp, det er jammen mer enn en pakke annenhver dag. Og innimellom det skal vi på tre ukers ferie! 0 Siter
Gjest pettergutten Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 En må tåle at det er en del "kjerring-tull" om en skal være på DOL. Dessverre. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 Vi er på siste halvdel da, såvidt.. Enig med deg jeg altså, jeg tviholder fortsatt på sommeren. Her går barna gjerne i shorts og t-skjorte hvis sola skinner. Hehe.. starten av siste haldel må jo være i midten Med mindre midten av måneden er begrenset til én dag. Ja, jeg vil helst ikke innse at det er skikkelig høst,- og jeg gleder meg ikke til jul og advent ennå, nei. Grøsser over kulden, og gleder meg til våren istedet. Og så prektig at jeg begynner i veldig god tid, det har jeg aldri vært ;-) 0 Siter
nitni Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg begynner å tenke på jula så snart høsten er i anmarsj. Synes adventstia og jula er herlig. Da koser vi oss skikkelig både store og små. I dag har det snødd i fjellene her, vi har fyra i ovnen og igår kjøpte vi vintersko. Jeg synes ikke det er for tidlig å tenke på jula allerede. Husk at det er bare ca 6 uker til advent ) Men jeg forstår at noen synes det er for tidlig, akkurat som jeg hopper over de fleste "hva trenger vi av vintertøy/sko"-innleggene i slutten av august... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg begynner å tenke på jula så snart høsten er i anmarsj. Synes adventstia og jula er herlig. Da koser vi oss skikkelig både store og små. I dag har det snødd i fjellene her, vi har fyra i ovnen og igår kjøpte vi vintersko. Jeg synes ikke det er for tidlig å tenke på jula allerede. Husk at det er bare ca 6 uker til advent ) Men jeg forstår at noen synes det er for tidlig, akkurat som jeg hopper over de fleste "hva trenger vi av vintertøy/sko"-innleggene i slutten av august... Det blir vel ikke akkurat det samme, i store deler av landet er det slett ikke unormalt at det snør og/eller slapser i september... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Julegaver handler jeg fra april og utover, emn alt det andre begynner sånn smått når november er kommet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det er fordi vi er noen som liker å planlegge og forberede litt i god tid. 0 Siter
rerun Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Dol-damer ER sånn! Superflinke med å ha forberedelser på stell i god tid, handler julegaver og julepynt på salg i januar, kjøper små kalendergaver utover hele året, bruker sommerferien på å tenke ut årets adventsprogram (juleverksted, pepperkakebaking, pepperkakehusdekorering etc)... Eller kanskje det bare er på nettet folk presenterer den organiserte, velplanlagte utgaven av seg selv? Sprø damer, men hyggelige ;o)) 0 Siter
Goldy79 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Dol-damer ER sånn! Superflinke med å ha forberedelser på stell i god tid, handler julegaver og julepynt på salg i januar, kjøper små kalendergaver utover hele året, bruker sommerferien på å tenke ut årets adventsprogram (juleverksted, pepperkakebaking, pepperkakehusdekorering etc)... Eller kanskje det bare er på nettet folk presenterer den organiserte, velplanlagte utgaven av seg selv? Sprø damer, men hyggelige ;o)) hehe ja det er jo og ein måte å seie det på hehe 0 Siter
KaVa Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Dol-damer ER sånn! Superflinke med å ha forberedelser på stell i god tid, handler julegaver og julepynt på salg i januar, kjøper små kalendergaver utover hele året, bruker sommerferien på å tenke ut årets adventsprogram (juleverksted, pepperkakebaking, pepperkakehusdekorering etc)... Eller kanskje det bare er på nettet folk presenterer den organiserte, velplanlagte utgaven av seg selv? Sprø damer, men hyggelige ;o)) Jeg er kanskje en DOL-dame, men jeg vil ha meg frabedt å bli karakterisert som supereffektiv, superorganisert og superplanlegger. :-) *surrehuet* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.