Gå til innhold

Mistet tøfler i barnehagen

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi hadde kjøpt nye tøfler til jenta vår da hun skulle begynne i barnehagen.

Bare etter noen dager var de borte der fra.

Men de ansatte fant de heldigvis igjen på en annen avdelig.

Men nå er de borte igjen og det har de vært i ca 1 uke.

Og de finner de ikke igjen.

Vi har skrevet navnet til jenta mi på de tøflene.

Må jeg kjøpe nye igjen eller..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250260-mistet-t%C3%B8fler-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest surreal

Tror jeg ville drøyet det enda litt til. De små er utrolig flinke til å ta av seg tøfler på de merkligste steder, og de har en tendens til å dukke opp igjen.

Vet ikke om barnet ditt har filt-tøfler, sandaler eller hva, men mange barn blir for varme på beina, og tar derfor av seg inneskoene ganske hyppig. "Litt frustrerende" for oss som jobber i bhg (som må lete etter tøflene hele tiden ;) ) og for foreldrene selvsagt, som stadig opplever at ting forsvinner.

Så det kan kanskje være en ide å ta med gamle sandaler fra i sommer som h*n kan bruke inne så lenge, eller utover høsten/vinteren. :)

mvh

Tror jeg ville drøyet det enda litt til. De små er utrolig flinke til å ta av seg tøfler på de merkligste steder, og de har en tendens til å dukke opp igjen.

Vet ikke om barnet ditt har filt-tøfler, sandaler eller hva, men mange barn blir for varme på beina, og tar derfor av seg inneskoene ganske hyppig. "Litt frustrerende" for oss som jobber i bhg (som må lete etter tøflene hele tiden ;) ) og for foreldrene selvsagt, som stadig opplever at ting forsvinner.

Så det kan kanskje være en ide å ta med gamle sandaler fra i sommer som h*n kan bruke inne så lenge, eller utover høsten/vinteren. :)

mvh

Men har barnehagen plikt til å kjøpe nye tøfler eller må jeg det,hvis de ikke blir funnet?

Min datter har ikke vært på de andre avdelingene ennå.

Så det er isåfall andre barn som har kommet og "lånt" de

Jeg ville ha ventet litt til. De kan enda dukke opp. Dessuten så ser det jo ut som hun kler de av seg. det gjør de fleste ungene på mi avdeling(egentlig alle) og er det da vits i å ha tøfler?

Tøflene kan være puttet oppi lekekasser, inni skap eller havnet på en eller annen merkelig plass. Hos oss dukker de som oftest opp i løpet av noen dager

Men har barnehagen plikt til å kjøpe nye tøfler eller må jeg det,hvis de ikke blir funnet?

Barnehagen har ikke plikt på seg til å kjøpe nye. Ikke som jeg vet. De kan være hvor som helst, tom hjemme hos et av de andre barna.

Du hadde merket de godt med navn???

Barnehagen har ikke plikt på seg til å kjøpe nye. Ikke som jeg vet. De kan være hvor som helst, tom hjemme hos et av de andre barna.

Du hadde merket de godt med navn???

Ja de er heldigvis merket.

Ikke det at det hjalp så veldig.

Det var prinsesse tøfler og de andre små jentene likte de tydeligvis.

Annonse

Ja de er heldigvis merket.

Ikke det at det hjalp så veldig.

Det var prinsesse tøfler og de andre små jentene likte de tydeligvis.

Hva med å bes personalet sette opp en lapp på oppslagstavle på de avdelingene de kan ha blitt borte eller spør om du kan sette opp en lapp selv. Jeg ville ikke gitt meg sånn i første omgang. Det er så surt når ting blir borte

Gjest surreal

Nei, det tviler jeg på. Men du kan jo henstille sterkt til at de leter _skikkelig_ (og informerer/sjekker på andre avdelinger!), når dere merker tøy og sko bør det være det minste dere kan forlange, mener nå jeg.

tror du må beregne en del svinn i barnehageårene. Har hatt barnehagebarn siden 2000, og har mistet en del, ja. Barnehagen kan nok ikke være erstatningspliktig. Kjedelig, men sånn er det.

Flott at du har navnet dem, da kan ingen andre bruke dem i bhg og påstå at de er sine....

Vent en stund med å kjøpe nye, de kan dukke opp.

Det kan hende de har havnet hjemme hos et annet barn. Jeg ville ha satt opp en lapp på tavla, hvis jeg var deg :)

Jeg jobbet på en 1 avdelingsbarnehage for en stund siden. En gutt fikk nye innesko med navn i. Dagen etter var de borte. Først da vi satte opp lapp flere dager etter kom de til rette igjen.

Verdt et forsøk :)

Det samme skjedde med min datters kliss nye vinterparkdress på senvinteren i fjor. Borte vekk. Satt opp kjempestor lapp på døren med bilde og greier. Ingen reaksjon. Man mister jo ikke bare en parkdress liksom?? Jeg kjenner også en som fant igjen sin sønns vinterjakke på en annen avdling...der navnet på hennes barn var strøket over og erstattet av navnet på det andre barnet...Er det mulig?

Annonse

Det samme skjedde med min datters kliss nye vinterparkdress på senvinteren i fjor. Borte vekk. Satt opp kjempestor lapp på døren med bilde og greier. Ingen reaksjon. Man mister jo ikke bare en parkdress liksom?? Jeg kjenner også en som fant igjen sin sønns vinterjakke på en annen avdling...der navnet på hennes barn var strøket over og erstattet av navnet på det andre barnet...Er det mulig?

Ja, har også opplevd mye rart både som ansatt i barnehage og som mor i en anna barnehage.

Har opplevd at folk tar med hjem andre barn sine klær og bruker det som sitt eget.

Det er så frustrerende. Noen tar også hjem dobbelt opp med regnjakker også blir det ene hengende hjemme i flere måneder.

Folk har dårlig oversikt og gir seg no f..

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men for å si det sånn så er det nesten like vanlig om ikke mere vanlig med sløvskap og rot enn motsatt. Snakker av lang erfaring med barnehageforeldre

Har hatt barnehagebarn i 5 år. Klær er i all hovedsak foreldrenes ansvar. Forsvinner ting kan du be personalet være på utkikk, men de har vel viktigere ting å gjøre enn å lete etter klær? Så er skoene borte må du nok belage deg på å kjøpe nye selv.

Hva??

Det er jammen frekt. Har heldigvis ikke hørt om noe slikt i vår bhg.

Trodde ikke folk fikk seg til å gjøre slikt jeg. Mulig jeg er naiv, gitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...