Gå til innhold

Når legge hvilen til?

Anbefalte innlegg

Gjest utslitt i dag

Jenta mi på snart 1 år har til nå sovet 10-12 og 15-1630. Men i det siste har hun ikke sovnet på hvil nr 2 og på ettermiddagen er hun utslitt.

Hun sover hele natten fra 1930-0730.

Tror det er tiden for en hvil.

Men når på dagen skal jeg leggwe den til?

I dag holdt jeg henne våken til 1145, det var ikke lett og utrolig masse sutring. Hun sov til 1400 og var grinete og trett ved 1700 tiden.

Er dette en overgang? Og når sover dine barn den ene hvilen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250306-n%C3%A5r-legge-hvilen-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en hvil fra 12 mnd

Alle våre har begynt i bhg når de var 12 mnd, og der har de hatt en hvil fra ca 11.45

Så de siste ukene før bhg-start har vi innført en hvil på omtrent denne tiden.

Ja det er en overgang at de blir trettere og mer grinete.

Hvis det fortsatt er behov for en ekstra dupp ville jeg tatt den så tidlig som mulig, feks en bitteliten dupp rundt ni-halvti-tiden. Våre har ikke kunnet sove etter 14.30-tiden når de begynte i bhg, uten at dette lett forstyrret kveldssøvnen.

Jenta mi gikk over til 1 hvil ca ved 12 mnd. Det var litt slitsomt i begynnelsen, måtte liksom finne på noe. Trilletur eller sykkeltur om ettermiddagen funket bra, for da slapp hun å bruke så mye energi, men det var liksom noe som skjedde så hun sovnet ikke heller.

Fra da og til nå har hun sovet fra 11. Nå har hun plutselig begynt å sove fra 12.30 i stedet. (Hun er 19 mnd.)

Lillebror er snart 17 mnd, og han sover enten fra 10-12 eller fra 12 til ca 14-15. Vi legger ham igjen kl 18.30, og han sover til 07.

Hvis han sover fra 10-12 så hender det at jeg lar ham få 30 minutter i 15-tiden, om jeg ser at han trenger det.

Da vi fikk ham (adoptert..) var han 13 mnd, og vant med å sove til 06, få melk, sove videre til 09, så en lur fra 14-16, og så legge seg kl 21.30. Vi snudde ganske fort om på de vanene kan du si... Det var ikke noe problem, og han er ganske fleksibel på sovingen, heldigvis.

Annonse

Lillebror er snart 17 mnd, og han sover enten fra 10-12 eller fra 12 til ca 14-15. Vi legger ham igjen kl 18.30, og han sover til 07.

Hvis han sover fra 10-12 så hender det at jeg lar ham få 30 minutter i 15-tiden, om jeg ser at han trenger det.

Da vi fikk ham (adoptert..) var han 13 mnd, og vant med å sove til 06, få melk, sove videre til 09, så en lur fra 14-16, og så legge seg kl 21.30. Vi snudde ganske fort om på de vanene kan du si... Det var ikke noe problem, og han er ganske fleksibel på sovingen, heldigvis.

"Vi legger ham igjen kl 18.30, og han sover til 07."

Har du fått en sånn til?

Noen slipper bare sååå lett unna, altså :-)

"Vi legger ham igjen kl 18.30, og han sover til 07."

Har du fått en sånn til?

Noen slipper bare sååå lett unna, altså :-)

Hehe, ja jeg har fått en sånn til! Liiiite fornøyd med det da! ;-D

Syntes vi var kanonheldige første gangen, og hadde ikke våget å drømme om en til, men joda, han her er ferdig dressert han ogå. Krysset tydeligvis av på rett skjema denne gangen også, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...