Gå til innhold

Hva gjør dere med 1 åringene deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Du kan trille ball, "boppe" med ballonger, øve på å gå, synge, spille instrument (gjerne kjeler og lokk etc), leke med vann, være ute og leke med sølepytter, sand, høstløv etc., leke borte-tittei, lese bøker, leke med lekene barnet har sammen med barnet.

Dette er ting lillebror og jeg gjør sammen. Ikke alt på samme dag da...

Annonse

Du kan gjøre nesten alt :-) Bare ikke gå tur. men trille går fint. Kanskje går han da du holder handa? Balleker er fint. Gå tur med bæremeis. Bake (dvs spise deig og klemme på den), eller være med å røre. Tegne, synge, danse masse dere kan gjøre.

Angela1365380318

Sandkasse er jo gøy, lese bok med dyr i eller familiealbun med besteforeldre/søsken/kjæledyr/ venner i, ting som er lett for barnet å kjenne igjen. Sanger, rim og regler er lurt, for da hører jo barnet de samme tingene om igjen og om igjen og de kjenner det igjen og deltar på sin måte, med ord, bevegelser eller hva de kan bidra med.

Huske dersom dere har, gå på lekeplasser, leke med dukker/bamser situvasjoner barnet kjenner seg igjen i, feks dette er pappa nå skal pappa gå på arbeid, eller nå skal bamsen spise, å nei vi glemte å vaske hendene først.

Bading liker de fleste unger, særlig om de har noen leker oppi stampen, klosser, fingermaling vet jeg mange som gjør med så små barn, personlig synest jeg det er mye gris de får lite ut av, gå å se på dyr, eller feks gravemaskin ute, kommer litt an på hvordan barnet er.

Har ikke barn selv, men har jobbet mye med barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...