Åsemor Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Kjøpte nye vinterstøvler/sko til snuppa i går, Ponny Sympatex. Det står at de er 100% vanntette, men bør jeg allikevel impregnere de? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Ja, de bør impregneres før bruk. Og også av og til igjennom vinteren. Holder dem tettere og finere. 0 Siter
Speak Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Sympatex mener jeg er i samme kategori som Gore tex. Dvs. at du skal impregnere dem for å at skal fortsette å puste. MEN det er viktig å bruke riktig type impregnering. De med silikon tetter porene slik at de ikke puster mer. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Skrevet 18. oktober 2006 Sympatex mener jeg er i samme kategori som Gore tex. Dvs. at du skal impregnere dem for å at skal fortsette å puste. MEN det er viktig å bruke riktig type impregnering. De med silikon tetter porene slik at de ikke puster mer. Ok, får høre med skobutikken da tenker jeg. Takk for svar. 0 Siter
Blésha Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Vi kjøpte imprigneringsspray på ØkonomiSko, og dette har holdt vinterskoene til gutten vår tørre og fine gjennom hele vinteren. Imprignerer med jevne mellomrom. Når det har vært fuktig snø, imprignerer vi skoene en gang pr uke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.