Gå til innhold

Anfall i førpubertet

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til tre gutter

Min sønn på 11 år hadde ne periode noen merkelige anfall. Til og begynne med så det ut som han hyperventilerte, men etterhvert gikk de over til å se ut som halsen nærmest snurpet seg sammen og han strevde med å puste. Dette stod på i ei ukes tid før det helt plutselig forsvant. Han hadde rundt 30 anfall i løpet av den uka og i starten varte de i 4 timer, mens på slutten varte de kun i rundt 10-15 min. Han ble innlagt på sykehus og ble undersøkt og testet for alt mulig fra epilepsi til hjertefeil både under anfall og når han var rolig. De fant ut at selv om han strevde litt så fikk han den lufta han trengte så det var ikke farlig. Men bortsett fra det fant de ingenting feil. Vi ble så sendt til psykiatrisk poliklinikk med beskjed om at dette var psykisk betinget. Vi var der noen timer men fant ut i samråd med legen der at vi egentlig ikke hadde noe der å gjøre for de fant ingenting å sette fingeren på der heller. Noe av det jeg reagerte på i løpet av den uka var at han var konstant sulten og da vi kom hjem fra sykehuset var det flere av klærne hans som var for små. Han virket nærmest som han hadde vokst i hele kroppen. I ettertid har jeg hørt at det faktisk går an å få sånne anfall i førpubertet i perioder med veldig sterk vekst. Er det noen andre som har vært ute for noe sånt? Er det virkelig mulig at forklaringen kan være så enkel? Selv om anfallene nå er stoppet helt, så blir man jo litt bekymret når sånt skjer og jeg føler vel at jeg ikke har fått noe ordentlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250378-anfall-i-f%C3%B8rpubertet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må mase litt mer på legen for å et bra svar. Jeg ville ikke gitt meg med det første, særlig hvis anfallene kommer tilbake. Du kan jo også spørre legene her på doktor online.

Min umiddelbare tanke om dette er faktisk angstanfall. Og da burde han få hjelp av psykiatrien, særlig hvis det gjentar seg. Tenk også etter om han har vært sliten, presset på skolen el.l.

Jeg synes teorien din høres lite sannsynlig ut, men man vet jo aldri. Diskuter det med en lege eller helsesøster. Det er jo bra han har vært til diverse tester i hvert fall, og bra at de ikke fant noe der. Trøst deg med det. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...