Gå til innhold

Til dere som giftet dere borgelig

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i dag

Vi lurer på å gifte oss borgelig på nyåret. Vi ønsker en dag med bare forlovere,foreldre og søsken.Samtidig har vi 2 barn som vi ikke har bestemt oss for om skal være med på denne dagen. Vielsen vil foregå hos byfogd å med bedre middag ilag med våre nærmeste etterpå. Ville dere hatt med barna el hva gorde dere som har barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250505-til-dere-som-giftet-dere-borgelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde med barna. Etter vielsen dro vi ut for å spise.

Og etter det kjørte vi hjem for å spise kaker og pakke opp gavene.

Koselig og rolig, slik vi ville ha det.

Vi giftet oss på Den Norske Ambasaden i Brussel.

Kjempekoslig.

Spesielt å være i utlandet, med norskt flagg.

Vi tok med forlovere med ektefeller og barna.

Vi giftet oss i Tinghuset. Ettepå hadde vi middag eller lunch (var middagsmat, men kl 13 på dagen) i et eget rom på restaurant med forlovere, foreldre, søsken m barn og vår sønn. Kjempekoselig!

Etter middagen var besteforeldrene barnevakt og dro hjem med barna, mens vi forloverne og våre søsken dro og spiste middag og tok noen drinker. Etterpå hadde vi, brudeparet, leid os suite på hotell...

Det kommer vel litt an på barnas alder. Under 1,5 - 2 år er det vel tvilsomt om de har noe utbytte av å være med. Hvis de er eldre og forstår hva det dreier seg om synes jeg det ville være litt rart og utelate dem fra feiringen. Da vi giftet oss hadde vi med en ungjente til å holde øye med og hjelpe barna ved middagen. Hun tok dem også med ut en tur når de ble utålmodige.

Annonse

Jeg har ikke giftet meg borgelig, men har en mening likevel ;)

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er, men er de så store at de forstår at dere skal gifte dere, så synes jeg de skal få være med. Det er en stor dag for familien, og det ville være synd å ekskludere barna fra en slik dag.

Gjest Elextra

Med mindre barna er spedbarn, eller så små at de ikke skjønner hva som foregår, synes jeg det er rart ikke å ha dem med på feiringen en slik dag.

Ønsker man en mer voksen feiring i tillegg, kan man jo ha barnevakt på kvelden og fortsette festen etter at barna har lagt seg.

Jeg ser på det som en selvfølge at barna skal være med når foreldrene gifter seg, uavhengig av hvor gamle de er. Vi hadde ikke fått barn da vi giftet oss, så det var ikke noen reel problemstilling for oss.

Hvorfor vil dere ikke ha med barna?

Vi giftet oss i Tinghuset. Ettepå hadde vi middag eller lunch (var middagsmat, men kl 13 på dagen) i et eget rom på restaurant med forlovere, foreldre, søsken m barn og vår sønn. Kjempekoselig!

Etter middagen var besteforeldrene barnevakt og dro hjem med barna, mens vi forloverne og våre søsken dro og spiste middag og tok noen drinker. Etterpå hadde vi, brudeparet, leid os suite på hotell...

Hvem betalte middagslunsjen?

Om man gifter seg borgelig eller i kirke er vel ikke så utslagsgivende for hva man mener om dette. :-)

Jeg ville hatt med barna om jeg hadde hatt noen barn og ha med. Om de ikke skjønte et plukk av det som foregikk ville jeg likvevel ønsket å kunne vise dem bilder senere og la dem vite at de var med.

Ved behov ville jeg skaffet en barnevakt for dagen som kunne ordne opp i små og store ting underveis og ta barna med hjem når de ikke lengre hadde utbytte av å være der.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...