margerita1365380476 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Da sønnen min var 3 flyttet mannen min (pappan hans fra oss). Vi flyttet til et lite koselig hus og han fortsatte i samme barnehage. Jeg fikk meg etterhvert kjæreste og vi kjøpte hus sammen etter 2 år. Vi flyttet 10 min kjøring fra der vi bodde og sønnen min fortsatte i samme barnehage. Nå har vi bodd i dette huset i 2,5 år og sønnen min begynte nå i 2.klasse. Han blir fort kjent med andre og har ingen spesiell kamerat. Han har også fått en lillebror som er 6 mndr. Huset vi kjøpte er stort og koselig (kostet 3mill) Men problemet er at det er mye feil med huset. Fukt i kjeller, sopp i krypkjeller, råte i veggen og masse annet. Vi stolte på taksten da vi kjøpte huset. Vi har en sak gående med forsikringsselskapet (som tar en evighet). Vi får nok dekket noe av forsikringen, men ikke alt regner jeg med. Vi har tatt masse prøver i huset og sønnen min måtte bytte rom for det var helseskadelig å oppholde seg der! Så nå mangler vi et barnerom. Nå har vi litt lyst til å flytte fra hele problemet. Har sett på fin tom 20min kjøring herfra. Den ligger 200m fra vannet med bryggeplass. Vi elsker å være på vannet og har båt vi ferierer i. Nå får jeg nesten ikke sovet og tenker ikke på annet enn flytting. Vet ikke selv hva jeg vil. Sønnen min har hørt vi har snakket om flytting og han sa at han ikke vil flytte fra vennene sine. Jeg hadde en samtale med ham i går. Og når jeg sa at vi bare kunne gå ned på stranda og fiske krabber og få stort boblebadekar, da så han brått litt lysere på det. Så til problemet mitt: Vil han ta skade av å flytte igjen? Han må jo da bytte skole. Vi kjenner flere som bor der ute som har barn. Vil han bli et rotløst barn? Jeg tenker at det er jo bedre å flytte nå som vi flytter hele familien samlet. Og hvis vi tenker på å flytte er det vel best å gjøre det så fort som mulig før han knytter seg mere til dette stedet. Listen med alle feilene på dette huset er laaang. Og mannen min slår ikke i en spiker. Så jeg går og ergrer meg over ting som skulle vært fikset på. Jeg gjør det jeg klarer. Og de som har engasjert snekkere vet at det ikke er bare og bare. Nå er ikke dere meg, men hva ville dere gjort? Vi vil komme til å betale mindre i mnd på et nytt huset enn her vi bor nå. Vi betaler 3000 i mnd bare i strøm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kati Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Vi flyttet fra et tilsvarende hus for 5 år siden. Det var ikke like stort som deres, men hadde tilsvarende problemer. Listen var laaaang. Etter 1 år frem og tilbake med forsikringsselskapet, der vi til slutt involverte advokat, fikk vi dekket endel av kjøpesummen. Vi fikset endel på huset, og solgte det. Har ikke angret EN eneste dag! Vi bygget nytt hus, UTEN råteskader og alt som følger med der, og trives utrolig bra der vi bor nå. Nå var ungene våre mindre enn din eldste da vi flyttet (eldste var 4 år da vi flyttet inn i nytt hus, og da hadde vi også bodd i en leid leilighet i 1 år mens vi bygget), men jeg hadde likevel valgt å flytte dersom jeg var i din situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Finnes vel ingen som omstiller seg bedre enn barn . Min svigerinne flyttet 13 mil med sin 8 åring for noen år siden, han flyttet til et helt nytt miljø, ny skole osv osv. De flyttet i februar, så det var ikke snakk om noe nytt skoleår el.l., hun fant ut at det egentlig var lurt, for da var det kun han som var ny, det var han de "gamle elevene" ville bli kjent med. Han fikk seg fort nye venner og stortrives fra første dag. Nå er det egentlig umulig for deg også å kunne vite hvordan dette vil gå, men jeg ville gått utifra at dette sikkert går bra. Flytt fort dere å kom dere til et hus som ikke er helsefarlig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Finnes vel ingen som omstiller seg bedre enn barn . Min svigerinne flyttet 13 mil med sin 8 åring for noen år siden, han flyttet til et helt nytt miljø, ny skole osv osv. De flyttet i februar, så det var ikke snakk om noe nytt skoleår el.l., hun fant ut at det egentlig var lurt, for da var det kun han som var ny, det var han de "gamle elevene" ville bli kjent med. Han fikk seg fort nye venner og stortrives fra første dag. Nå er det egentlig umulig for deg også å kunne vite hvordan dette vil gå, men jeg ville gått utifra at dette sikkert går bra. Flytt fort dere å kom dere til et hus som ikke er helsefarlig Takk for svar. Svigerforeldrene mine har hytte 100 m ifra tomta, så vi er godt kjent på stedet. Sønnen min har vært mye nede på stranda nedenfor huset. )vi må jo bygge huset først da). Tomta kommer til å bli solgt ganske fort (og det er ikke mange av dem i området), men dette er ikke en avgjørelse man vil ta i full fart. Tror ikke jeg vil angre når vi først flytter inn i nytt hus, men det er vanskelig prosess når det er barn i bildet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg flyttet mange ganger som barn, og tok ikke skade av det. Han er så pass liten enda, at han vil tilpasse seg fort. Barn er greie sånn sett ) Lillesøstera mi flyttet for ikke så lenge siden, og det gikk også som smurt. Og når det går ut over helsa, ville jeg vurdert veldig sterkt og flytte! Men som sagt, jeg har flyttet mange ganger, og har ingen varige men i det hele tatt ) Følg magefølelsen din du, og gjør det du synes er best. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Vi flyttet fra et tilsvarende hus for 5 år siden. Det var ikke like stort som deres, men hadde tilsvarende problemer. Listen var laaaang. Etter 1 år frem og tilbake med forsikringsselskapet, der vi til slutt involverte advokat, fikk vi dekket endel av kjøpesummen. Vi fikset endel på huset, og solgte det. Har ikke angret EN eneste dag! Vi bygget nytt hus, UTEN råteskader og alt som følger med der, og trives utrolig bra der vi bor nå. Nå var ungene våre mindre enn din eldste da vi flyttet (eldste var 4 år da vi flyttet inn i nytt hus, og da hadde vi også bodd i en leid leilighet i 1 år mens vi bygget), men jeg hadde likevel valgt å flytte dersom jeg var i din situasjon. Fint dere ble fornøyde! Da skjønner du problemet mitt. Hadde mannen min vært en "handyman" kunne han fikset mye selv. Vi har hatt snekkere her til å fikse noe. Jeg synes det er et slit å ha folk flyende i huset. Ut og inn med møkkete sko, sagflis overalt osv. Huset her kunne blitt kjempefint hvis det var i orden, men det er så mye å gjøre. Jeg blir så glad i hjemmet mitt at det er litt vondt å flytte også. Men der hvor jeg har tingene mine er jo hjemmet mitt... Får vondt i magen av dette jeg. Dette huset er snart mere en plage enn glede for oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg flyttet mange ganger som barn, og tok ikke skade av det. Han er så pass liten enda, at han vil tilpasse seg fort. Barn er greie sånn sett ) Lillesøstera mi flyttet for ikke så lenge siden, og det gikk også som smurt. Og når det går ut over helsa, ville jeg vurdert veldig sterkt og flytte! Men som sagt, jeg har flyttet mange ganger, og har ingen varige men i det hele tatt ) Følg magefølelsen din du, og gjør det du synes er best. Jeg tror også at barn er veldig tilpassningdyktige. Mere enn vi tror. Han har ikke spurt meg en gang hvorfor pappan hans flyttet. Han bare godtok det. Samme som han aldri sier noe når han drar til ham 2.hver helg. Alt er liksom greit for ham. Men når han sier at han ikke vil flytte for at han har alle vennene sine her, får jeg vondt av ham. Det er kanskje slik alle barn sier når det gjelder flytting. Han fikk jo kjempefort venner her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg tror også at barn er veldig tilpassningdyktige. Mere enn vi tror. Han har ikke spurt meg en gang hvorfor pappan hans flyttet. Han bare godtok det. Samme som han aldri sier noe når han drar til ham 2.hver helg. Alt er liksom greit for ham. Men når han sier at han ikke vil flytte for at han har alle vennene sine her, får jeg vondt av ham. Det er kanskje slik alle barn sier når det gjelder flytting. Han fikk jo kjempefort venner her. Barn venner seg til det meste, så lenge de har det trygt, og det har jo gutten din som har deg ) Men barn lever i nuet, derfor sier han at han ikke vil flytte. Men så nevner du stranda, og da har han litt lyst. Barn leser oss godt, så det har mye på hvordan vi legger frem ting til dem. Ett eksempel. En gutt jeg kjenner sa han ikke ville flytte, men så ble det snakk om nytt rom, nye gardiner osv. Og da var han helt med, og ville flytte. Og flyttingen gikk veldig greitt. Altså, han fikk se flere sider av saken, ikke bare at han måtte forlate sitt gamle rom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Vi har oppe diskusjon om flytting fra tid til annen. Og da er det snakk om å flytte fra Kristiansand til ei middels stor bygd på Vestlandet, der mannen min kommer fra. Barna er 2,5 og 7 år. Vi er på besøk på dette stedet 3-5 ganger pr år, men har ingen venner der, kun eldre slektninger. Det er vel jeg som stritter mest i mot. Nå bor vi i et boligfelt med barnefamilier rundt oss på alle kanter, skole og butikk i gå-avstand og mange venner i nærheten. På det andre stedet blir det å flytte inn i et gammelt gårdshus med mye oppussing. Et fantastisk sted - men langt (buss) til skole og butikk og fritidsaktiviteter. Flott natur både sommer og vinter. Veldig vanskelig diskusjon, både med hensyn til barn og voksne.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Vi har oppe diskusjon om flytting fra tid til annen. Og da er det snakk om å flytte fra Kristiansand til ei middels stor bygd på Vestlandet, der mannen min kommer fra. Barna er 2,5 og 7 år. Vi er på besøk på dette stedet 3-5 ganger pr år, men har ingen venner der, kun eldre slektninger. Det er vel jeg som stritter mest i mot. Nå bor vi i et boligfelt med barnefamilier rundt oss på alle kanter, skole og butikk i gå-avstand og mange venner i nærheten. På det andre stedet blir det å flytte inn i et gammelt gårdshus med mye oppussing. Et fantastisk sted - men langt (buss) til skole og butikk og fritidsaktiviteter. Flott natur både sommer og vinter. Veldig vanskelig diskusjon, både med hensyn til barn og voksne.... Jeg skjønner deg. Men hvis ikke dere ønsker å flytte nå pga barna kan dere jo flytte dit på deres eldre dager. Men da trenger vel det huset en del oppussing ja. Det hadde kanskje vært letter for deg å flytte dit hvis det lå i et tettsted. Nei, ikke lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg hadde flyttet. -og gjør det nå, ikke når sønnen din blir eldre. Det er lettere jo yngre ungene er etter min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1971985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg hadde flyttet. -og gjør det nå, ikke når sønnen din blir eldre. Det er lettere jo yngre ungene er etter min erfaring. Vi har jo bare bodd her i 2,5 år, men jeg er likevel blitt godt kjent med naboene. Det er jo trist å flytte fra gode naboer, men de er forhåpentligvis hyggelige dit vi flytter også. (hvis vi flytter) Mannen min sier jeg får bestemme og det er ikke lett når jeg har vanskelig for å bestemme meg for ting. Jeg er som han på reklamen. Vinglepetter, skal-skal ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/250540-flytte-med-barn/#findComment-1972003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.