Gå til innhold

Hvorfor spirer løkene nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plantet noen blomsterløk i september, men så begynner noen av dem å spire allerede nå. Er det normalt de gjør det når de "setter seg" eller skal jeg renge med null blomster til våren?

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Det blir sånnnår det er så varmt ute i forhold til "normalen"...

Jeg kastet ut frø da jeg trodde vi var ferdig med varmen.

Nå har de kommet flere centimeter opp...

Skrevet

Er det egentlig vanligt med så masse varme i veret i slutten av oktober?

Skrevet

Men kommer de på nytt til neste år eller var det penger ut av vinduet?

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Men kommer de på nytt til neste år eller var det penger ut av vinduet?

Nei,de kommer ikke ut igjen til våren.

Heldigvis så er det frø fra sommerens planter,-så jeg har ikke kjøpt noen frø...

Skrevet

Det samme skjedde hos meg for noen år siden. Det året var det ikke kuldegrader i det hele tatt i november, og da desember kom med kulde og snø var det ca 6-8 cm lange spirer på tulipanene.

Jeg tenkte at nå kom de vel ikke til våren.

Det som skjedde var at de fortsatte å spire til våren, og _bladene_ ble grønne og fine, men det kom kanksje blomst på bare 5-10% av dem.

Skrevet

Det samme skjedde hos meg for noen år siden. Det året var det ikke kuldegrader i det hele tatt i november, og da desember kom med kulde og snø var det ca 6-8 cm lange spirer på tulipanene.

Jeg tenkte at nå kom de vel ikke til våren.

Det som skjedde var at de fortsatte å spire til våren, og _bladene_ ble grønne og fine, men det kom kanksje blomst på bare 5-10% av dem.

Håper ikke det samme skjer her. Det er heldigvis foreløpig bare en brøkdel som har kommet opp... *roper på kuldegradene*

Gjest Mechilah
Skrevet

De sirer fordi miljøet er helt på trynet...ikke normalt!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...