Gå til innhold

Når slutter dere å legge barna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Har altfor små barn til faktisk å svare deg, men mamma og pappa kom og sa natta/gav nattakos nesten til jeg flyttet ut(20:-)

Da høres det ut som om jeg kan regne med å fortsette å legge mine i mange år enda :-)

Mine foreldre sluttet å legge meg når omtrent da jeg begynte på skole, så jeg har ventet på at egne barn skulle si de var for store i noen år nå.

Men jeg har tenkt å fortsette så lenge de vil.

eldstejenta på 8 legger seg selv. men vi pleier å lese for henne og prate litt sammen i stuen før hun legger seg.

ofte får hun to nattahistorier, for hun er da med inn til lillesøsterens rom der vi leser en fortelling før vi leser for storesøster.

hender vi følger inn på rommet, men hun går ofte fra stuen der vi sitter og til rommet sitt selv. var ingen ordning vi bestemte oss for å begynne med, men det ble bare til at hun gjorde det iblant, også ble det litt oftere.

virker som hun synes det er helt ok.

Snart 6-åringen her i huset klarer fint å legge seg selv, og noen ganger vil han også bevise det. Men som regel ønsker han at mamma eller pappa er med og leser eller synger litt - for ikke å snakke om nattaklemmen.

Det er så koselig at jeg håper han vil ha selskap en god stund. :o)

Annonse

Niåringen har nettopp begynt å legge seg selv enkelte kvelder. Småsøstrene legger seg en halvtime før henne, så da får hun en halvtime alene med oss voksne før hun selv går til sengs. Da er senga ordna og rullgardinene trukket ned. Hun går til badet, tisser og pusser tenner før hun legger seg for å lese. Klokka 20.30 skal lyset være av.

Jeg føler vel egentlig at vi nå er i en sånn tilvenningsfase mht å legge seg selv :-)

Niåringen steller seg selv og legger seg, og når han er i seng roper han at det er klart for lesing.

Så iler en av oss inn for en kosetsund i senga med lesing og prating om dagens dont. Kjempekoselig! dette vil jeg gjøre så lenge jeg får lov! *S*

Gjest Ulvinnen

Niåringen steller seg selv og legger seg, og når han er i seng roper han at det er klart for lesing.

Så iler en av oss inn for en kosetsund i senga med lesing og prating om dagens dont. Kjempekoselig! dette vil jeg gjøre så lenge jeg får lov! *S*

Det er sånn leggingen for min junior foregår også. Når han er klar, ligger han i senga og roper: "Mamma, jeg venter på deg!"

Og så er det bare for meg å innta barnerommet for en liten prat og godnattkos. Jeg leser ikke lenger for han, men han hører på lydbøker til han sovner.

Det er sånn leggingen for min junior foregår også. Når han er klar, ligger han i senga og roper: "Mamma, jeg venter på deg!"

Og så er det bare for meg å innta barnerommet for en liten prat og godnattkos. Jeg leser ikke lenger for han, men han hører på lydbøker til han sovner.

Her er det veldig populært å bli lest for! ;-) Nesten litt komisk - han leser bøker alene, men vil at jeg skal lese fra Donald! *he he*

Lager du Donald-stemme, da?

*he he* nei ikke akkurat det, for da blir det så vanskelig! de filmene der Donald har "Donald-stemme" er det generelt sett lite prating.

Men jeg er dritgod på stemmer og lyder altså! ;-) Det er full innlevelse og variasjon i stemmene fra den ene karakteren til den andre, hva enten jeg lesre Donald eller Harry Potter! ;-)

Såpass bra at mannen min fikk klager over at han ikke leste like "bra! *he he*

Men du: Svært så mange damer på dol just nu! Hva skjer?

Annonse

*he he* nei ikke akkurat det, for da blir det så vanskelig! de filmene der Donald har "Donald-stemme" er det generelt sett lite prating.

Men jeg er dritgod på stemmer og lyder altså! ;-) Det er full innlevelse og variasjon i stemmene fra den ene karakteren til den andre, hva enten jeg lesre Donald eller Harry Potter! ;-)

Siste helga med elgjakt, kanskje? Min er dog ikke på jakt.

Men så du på Melonas i kveld? Jeg lo nesten ikke. Syntes de var altfor barnslige i dag. Greit med absurd humor, men dette var nokså fjollete.

Siste helga med elgjakt, kanskje? Min er dog ikke på jakt.

Men så du på Melonas i kveld? Jeg lo nesten ikke. Syntes de var altfor barnslige i dag. Greit med absurd humor, men dette var nokså fjollete.

Å guri, det glemte jeg! Tok det opp på video fordi jeg var opptatt akkurat da, så har jeg rett og slett bar glemt å se opptaket! ;-)

Da har jeg det til gode.

Jeg har en mann som er dritforkjøla og som - etter å ha nyst og hostet og beklaget seg på sofaen hele kvelden, gikk og la seg klokka 22! ;-)

Å guri, det glemte jeg! Tok det opp på video fordi jeg var opptatt akkurat da, så har jeg rett og slett bar glemt å se opptaket! ;-)

Da har jeg det til gode.

Jeg har en mann som er dritforkjøla og som - etter å ha nyst og hostet og beklaget seg på sofaen hele kvelden, gikk og la seg klokka 22! ;-)

Men forvent deg ikke for mye. Fra meg får de kun terningkast to.

Gjest Ulvinnen

"Men du: Svært så mange damer på dol just nu! Hva skjer?"

Er det? Jeg sitter og er skuffet over at det er så få på dol nå.

"Men du: Svært så mange damer på dol just nu! Hva skjer?"

Er det? Jeg sitter og er skuffet over at det er så få på dol nå.

Joda, men da jeg stakk innom her på en lørdag kveld trodde jeg at alle dol-damer lå og pulte, så da ble jeg overrasket over å finne både deg og Babs!;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...