Gå til innhold

Ulempen med å være oppe om natta og amme...

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Sånn rent bortsett fra det åpenbare - at man får avbrutt søvn og blir trøtt...

...så er det utrolig slitsomt å plutselig huske alle drømmene sine!

Med så mye avbrutt søvn, og amming i halvsøvne om natta, så får jeg med meg alle drømmene mine, som normalt bare ville gått i glemmeboken.

Drømmer hjelper jo som kjent det ubevisste til å bearbeide inntrykk osv. Men når jeg våkner mitt i rare mareritt om fødselen, eller som i natt - men inngående tilbakefall til en gammel elsker, så er det bare stress.

Jeg ville gjerne unngå i vite hva hjernen min holder på med om natta! Bearbeid traumene uten meg, takk! ;-)

Så i natt ble jeg liggende våken og tenke på en gammel kjærlighet, som jeg ikke viste at fremdeles var i tankene mine... Sukk.

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert at du bearbeider din gamle elsker i det hele tatt, det kan tvært imot være ditt gamle jeg f.eks.

Synes drømmetydning er spennede, men lenge siden jeg har gjort det. Men man skal vist nok se på hvordan man føler i drømmen, mer enn hva man drømmer. Er du aktiv i drømmen, eller skjer alt inni ditt hodet etc?

Finnes en bra bok om det skrevet av Hege Øigarden eller noe sånt...

Men det er kanskje ikke helt i din interesse hvis du helst vil slippe å tenke på det;)

Det er ikke sikkert at du bearbeider din gamle elsker i det hele tatt, det kan tvært imot være ditt gamle jeg f.eks.

Synes drømmetydning er spennede, men lenge siden jeg har gjort det. Men man skal vist nok se på hvordan man føler i drømmen, mer enn hva man drømmer. Er du aktiv i drømmen, eller skjer alt inni ditt hodet etc?

Finnes en bra bok om det skrevet av Hege Øigarden eller noe sånt...

Men det er kanskje ikke helt i din interesse hvis du helst vil slippe å tenke på det;)

Det var en nyttig info for meg! Jeg har noen drømmer som jeg drømmer ofte, men som jeg ikke helt kan forstå at har noe med livet mitt nå å gjøre. Men dette med at det kan være "mitt gamle jeg" kan jo stemme?

Betyr det som jeg tror at jeg opplever følelser/situasjoner jeg opplevde for lenge siden fordi de DA gjorde et veldig sterkt inntrykk - men trenger ikke å bety at jeg har noe uoppgjort nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...