Gå til innhold

Dyp søvn


Gjest trien

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har en sønn på 11 år som er sengevæter. Han går på minirin nesespray og jeg tar han opp om natten før jeg legger meg så han får gått på do. Men han er ofte våt om morgnen. Fant en artikkel på internett fra USA ang. bedwetting hvor de konkluderer med at det er den dype søvnen som gjør at man er sengevæter.De har et behandlingsopplegg og 95% har blitt tørre! Behandlingen går ut på bla.på og gi barnet et kodeord om natten som skal huskes neste morgen.

Har du Siren Harket hørt noe om dette? Er dette noe du kan anbefale å prøve? Videre i artikkelen står det også at barnet forandrer adferd etter at de blir tørre. Min sønn sliter nå for tiden, er redd for mye, vil ikke gå på skolen, tenker på leirskolen om et par år etc. Dersom dette kan hjelpe han er jeg villig til å prøve.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til trien. Jeg har ikke hørt noe om det du beskriver fra USA. Det er ikke en behandling som foreløpig er tatt i bruk i Norge. Jeg vil sjekke dette videre.

Jeg kan godt forstå at sønnen din blir lei seg, og allerede gruer for leirskolen.Hvordan er det på dagen. Har han noen uhell da.?Dersom det er helt ok så vær allikevel litt obs. på at han går på do med jevne mellomrom, og ikke går å holder seg.Det kan ofte hjelpe med litt faste tider på tissingen på dagen.

Det kan også være et tips at han bytter ut nesesprayen til tabletter. De inneholder det samme, men kan av og til gjøre forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trien. Jeg har ikke hørt noe om det du beskriver fra USA. Det er ikke en behandling som foreløpig er tatt i bruk i Norge. Jeg vil sjekke dette videre.

Jeg kan godt forstå at sønnen din blir lei seg, og allerede gruer for leirskolen.Hvordan er det på dagen. Har han noen uhell da.?Dersom det er helt ok så vær allikevel litt obs. på at han går på do med jevne mellomrom, og ikke går å holder seg.Det kan ofte hjelpe med litt faste tider på tissingen på dagen.

Det kan også være et tips at han bytter ut nesesprayen til tabletter. De inneholder det samme, men kan av og til gjøre forskjell

hei igjen, her er adresse:www.drybed.com

Email: [email protected]

Hilsen Trien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hei igjen, her er adresse:www.drybed.com

Email: [email protected]

Hilsen Trien

Hei trien,

jeg har akkurat snakket med drybed.com i USA og jeg tror absolutt at deres filosofi om nattevætere og dypsøvn har noe for seg. Men behandlingen er dyr i tillegg til at det er mange hindringer i et opplegg fra USA. Jeg har kommentert dette under innlegget "Datter 9 år tisser fortsatt".

Det som forundrer meg stort er hvordan Siri Harket til flere innlegg svarer at tissevaner om dagen skal gjøre forskjell for nattevætere. Det har jeg absolutt ingen tro på og jeg synes det er en lettvint måte å svare på.

Forøvrig synes jeg at vi i Norge bør se på hva de gjør i USA ettersom de dokumenterer så gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest (Anonymous)

Hei

Vi har en sønn på 7 år som fortsatt tisser på seg om natten. Etter påske startet vi behandlingen som Enuresis Treatment Center (Drybed) tilbyr. Vi har fortsatt en lang vei igjen, men gutten vår har innimellom tørre netter (noe han aldri hadde før). Nå går alarmen bare en gang pr. natt mot to ganger pr. natt i begynnelsen. Behandlingen er imidlertid dyr. Ca 15.000 - 20.000 såvidt jeg husker. I tillegg kommer telefonsamtaler til USA en gang i uken eller hver annen uke (korte samtaler). Noe av kommunikasjonen går også på Internet. Metoden krever en del jobbing. Man blir vekket av alarmen hver natt, og i tillegg er det øvelser som må gjøres (drikkeøvelser og øvelser for å trene opp lukkemuskelen. I begynnelsen må man også skrive ned alt barnet spiser og drikker.) Det skader ikke å ta kontakt med senteret for å få litt informasjon. Vi synes det er verdt å bruke disse pengene på dette, og kutter heller ut en ferietur. det vil være verdt det dersom vi får en gutt som kan si ja takk til å overnatte hos kamerater og ikke må late som om han ikke tør å være borte fra mamma og pappa! Har du flere spørsmål kan du prøve å nå meg på Forum for foreldre da jeg er oftere inne der enn på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...