Gå til innhold

Hva med neste år? Dresstørrelser

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en HH-dress til datteren min på 7 1/2 år. Hun måtte ha størrelse 9 år. Det er den største dressen på markedet. Betyr det at min 2.klassing kun kan bruke todelt vintertøy neste år? Hun går da i 3.klasse. Jeg hadde håpet hun kunne brukt dress enda ett år....Synes det er praktisk på sfo.

Noen som vet om det selges større størrelser enn 9 år noe sted?

Og jenta mi er vanlig stor, ganske høy, men tynn.

Det er så rart at hun har blitt Så stor! Tenk, den STØRSTE dressen....veslejenta mi....

Fortsetter under...

Reima tec har opp til str. 140. Dette er ti år, og de er store i str:) Ellers får en jo bevernylondresser i alle str. Bruker dress til 10 og 12 åringen min når de baser ute i snøen på vinteren. De bruker ikke dette på skolen lenger, men synes det er topp når de leker hjemme og på hytta:)

Annonse

Femteklassingen min på drøye 140 cm passer fint inn i reimatecdressen i 140 fra i fjor. Hun er en kløpper i å glemme igjen vinterbukser og votter og regnjakker og gud vet hva, så jeg er sjeleglad hun fremdeles vil gå i hel dress ;-(

Hvordan fikser de det ift. timene, da - kler de helt av seg, eller bare drar ned overdelen og knytter ermene rundt livet? Er sånn i tvil om hva sjuåringen skal bruke til vinteren..!

Hvordan fikser de det ift. timene, da - kler de helt av seg, eller bare drar ned overdelen og knytter ermene rundt livet? Er sånn i tvil om hva sjuåringen skal bruke til vinteren..!

De kler helt av seg, noe annet ville vært for varmt. Særlig for jentungen som nekter å gå med noe annet enn ullundertøy :-)

Det går mye raskere å ta på hel dress enn både jakke og bukse, som tross alt er alternativet i storefri og utetiden på sfo, i det minste...

Mja, altså, strengt tatt kler de vel ikke _helt_ av seg, dah... *fnis*

De kler helt av seg, noe annet ville vært for varmt. Særlig for jentungen som nekter å gå med noe annet enn ullundertøy :-)

Det går mye raskere å ta på hel dress enn både jakke og bukse, som tross alt er alternativet i storefri og utetiden på sfo, i det minste...

Hmm, ja han har jo borrelås på vinterskoa sine, så.. Lekemessig så er jo hel dress absolutt det beste, ingen jakke som sklir opp og snø innenfor linningen. Spørs om ikke det blir hel dress da, ja!

Annonse

Hmm, ja han har jo borrelås på vinterskoa sine, så.. Lekemessig så er jo hel dress absolutt det beste, ingen jakke som sklir opp og snø innenfor linningen. Spørs om ikke det blir hel dress da, ja!

Jentungen min fikk velge i fjor, helt selv, og vi endte opp med en mørkeblå reimatecdress med litt lysere blå dekor.

Og ja, jeg sa ifra om at den nok var myntet på gutter... Noen ganger er hun er avært fornuftig sjel .-)

Ja takk! :D Nå som jeg har fast lønning "og alt" så skal jeg faktisk begynne et nytt og bedre liv som rødvinsnyter, har jeg bestemt. For to minutter siden.

Fast lønning? *spent*

Lillevill er knappe fem måneder, og sover hele natta, på kun pupp. Skulle tro hun kjente mammaen sin og hennes oppdemmede behov...

Jentungen min fikk velge i fjor, helt selv, og vi endte opp med en mørkeblå reimatecdress med litt lysere blå dekor.

Og ja, jeg sa ifra om at den nok var myntet på gutter... Noen ganger er hun er avært fornuftig sjel .-)

Hehe, jeg forsøkte meg med en rød en til eldstemann her om dagen, den var så billig at det var nesten synd å ikke kjøpe den - men ikke søren om han var interessert i rød dress, nei!

Blått til jente er ikke så ille, da - men veldig greit at hun ikke har rosahysteri allikevel, det kan bli slitsomt nok, tror jeg.

Hehe, jeg forsøkte meg med en rød en til eldstemann her om dagen, den var så billig at det var nesten synd å ikke kjøpe den - men ikke søren om han var interessert i rød dress, nei!

Blått til jente er ikke så ille, da - men veldig greit at hun ikke har rosahysteri allikevel, det kan bli slitsomt nok, tror jeg.

Vi har nå hatt våre perioder.....

Fast lønning? *spent*

Lillevill er knappe fem måneder, og sover hele natta, på kun pupp. Skulle tro hun kjente mammaen sin og hennes oppdemmede behov...

Hehe, har fått med meg det der, ja - at rødvinen kommer frem etter leggetid. Deilig, da!

(har fått jobb i designbyrå, koder html og css og lager enkle grafiske elementer, og koser meg!) (og har plutselig tilnærmet normal økonomi også, snål følelse)

Hehe, har fått med meg det der, ja - at rødvinen kommer frem etter leggetid. Deilig, da!

(har fått jobb i designbyrå, koder html og css og lager enkle grafiske elementer, og koser meg!) (og har plutselig tilnærmet normal økonomi også, snål følelse)

Og D70'en?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...