Gå til innhold

Hvilken dress har barna deres?

Gjest Takker og bukker for svar:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som jeg skrev til deg nettopp, Troll-dressen kom ikke så godt ut av testen i "foreldre og barn". Vi kjøpte Helly Hansen, men det var fordi det var den eneste som hadde stor nok størrelse til 7 åringen....Men den ser veldig bra ut også, og kom ok ut i testen.

Vi kjøpte en Reima-tec-dress til guttungen da han var 2 år. Den har vist seg å være helt suveren.

Lett å ha på, ekstra polstring i rompa, vanntett og varm. I barnehagen "vår" sa de at denne typen dress holder ungen tørr mye lenger enn andre dresser Og den har holdt i 5 sesonger på 2 barn.

På små barn (under 5-6 år) synes jeg denne er kjempegod. På eldre barn blir den fort slitt fordi de leker hardere. Guttungen hadde en tilsvarende dress fra han var 4-6 år, og den slet han fullstendig i filler, men insisterte på å bruke den fordi den var så god å ha på.

Kjempekjøp! (særlig siden den var nedsatt med 70% da jeg kjøpte den...)

Gjest Elextra

Begge mine har to dresser hver - en ReimaTec til vinterbruk og en rimelig dress med uttagbart fôr til høst og barfrost.

Veldig fornøyd med ReimaTec'en. Den er ikke av de mest solide, derfor bruker vi bare under skikkelige vinterforhold. Da holder gjerne dressen fint til to barn.

Annonse

Jobber i barnehage. Reima tec er veldig bra til små barn, men om man ikke ønsker å bruke så mange penger på en dress, finnes det masse merker å velge imellom.

Jeg er ikke begeistret for dresser med avtagbart for. De er ofte klumpete og vanskelig for barnet å kle på selv.

Dresser fra Sparkjøp til de to minste, og en annen (Trax?) til eldstemann.

Alle skryter sånn av ReimaTec, men der er jeg ikke enig!

Dresser med uttagbart fòr er også et must her. At det er ballete for unger å kle på seg, er etter min mening bare tull. Ungene her kler ihvertfall på seg disse dressene uten noe klaging, de! (7 og 4,5 år)

Gjest Flystripa

En dress bør være glatt inni, sånn at den er enkel å ta av og på. Ullfôr er noe herk. Kjøp heller en ulldress å ha på under dressen, i stedet for fleece.

Jeg har kjøpt Lego i år, til 6-åringen (kosta 299,- på salg).

4-åringen har Reimatec, det samme har snuppa på 15 mnd.

Gutten på 4 år har trolldressen og småen på 2 år har reimatec.

Jeg er mest fornøyd med trolldressen pga den kan brukes vår, vinter og høst og en slipper andre dresser. Har et kjempegodt ullfor som også kan brukes til egen dress.

Noen mener den er vanskelig å kle på seg. Hos oss tar gutten først på ulldressen så selve ytterdressen og med ullstilongs og trøye inderst så trengs ikke mer her på vestlandet.

Dressen er 100% vanntett og gutten vår er eneste som kan bruke dressen ute når det pøsregner (han går på naturavdeling og er ute hele dagene i allslags vær).

Anbefales!!!!

Den nye modellen kan reimpregneres ved å putte den i tørketrommelen, greit når man har dårlig tid til å tørke en vasket dress før neste barnehagedag!

Annonse

Jentene mine har aldri hatt dyre, fancy dresser. Første dressen deres var en helt vanlig bobledress med gummi i rumpe og på knær. Med ullgenser og ullbukse under holdt den i massevis.

De har også hatt HH-vinterdress som var helt grei.

Et år fikk storesøster en Regntøy dress med avtagbart fleecefor. Veldig dårlig kjøp. Foret gjorde at den var veldig vanskelig for henne å ta på seg selv. Og selve dressen ble full av hull veldig fort.

For å konkludere - jeg har veldig god erfaring med billigere dresser (så lenge de har vanntette rumper og knær) som man selv velger hva man har inni.

På den måten kan de ha bare vanlige klær inni når det er mildere, ha fleece eller ull når det er kaldere.

Har aldri helt sett behovet for å bruke mye over 1000,- på en dress til barna. (Men dette er absolutt ikke politisk korrekt å si her på DOL ;))

Gjest dresser kjøpt på Catch

Har hatt dresser med uttagbart fòr og vi har hatt dresser uten.

Anbefaler på det sterkeste dresser uten uttagbart fòr. Som flere skriver her er de klumpete og vanskelige å ta på og av.

Vi har forøvrig hatt Reima-dresser, Skogstad-dresser, SparKjøp-dresser og dresser fra Catch.

Her i huset er dressene vi har kjøpt på Catch (for en billig penge) desidert vinneren :).

Vi bor i Finnmark og har en fryse-sønn. Da han var to år hadde han Reima Samojed (fordi jeg fant den på salg ;)), den fungerte ok, men jeg var ikke overimponert. I fjor hadde han dress fra Play (G-sport) til 400,- og den fungerte fin-fint med ullbukse og -genser under.

Jeg har ærlig talt ikke så stor tro på de helt dyre dressene, iallefall ikke når vi ikke har noen som skal arve, og man må kjøpe ny omtrent hvert år.

I år har han fått en billig bevernylondress fra Reflex og en Buller & Bång til 600 fra Reima.

Han beveger seg fint i de dressene og har ingen problemer med å ha ullklær under, og han er en frosen fyr som sagt ;-)

Har bruk Playdressen uten fôr på våren og høsten, eller regnklær med fleecefor.

Gjest fleskeræva

Har Reimatec dress til minstemann på 3 år. Kjempefornøyd med den. Den har vi i barnehagen.

Til hjemmebruk har vi kjøpt dressen til KappAhl. Bevernylondress med fast for til 499,-. Den vant TV2s test av parkdresser. Slo reimatec-dressen som kostet 1500 kr.. Har ikke fått testet den i ekstrem kulde, men den har fin passform og fint utseende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...