Gå til innhold

Påkledning ved transport

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26

Hva gjør man til vinteren når det er 5-10 minusgrader a? Når man skal frakte ungen hjemmefra og til barnehagen? Pakker man opp hele ungen fra topp til tå, eller holder det med vintersko, strømpebukse under, vinterjakke, lue, votter/vanter, altså slik man ville kledd opp seg selv? Eller bruker man parkdressen eller hva?

*uerfaren*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250911-p%C3%A5kledning-ved-transport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chance1365380587

Spørs hvor gammelt barnet er, og hvor langt det er til barnehagen. Eller hvor lenge det må oppholde seg ute. For oss er snuppa tre år, og det er 5-6 min i bilen og max 5 min ute. Så vi prøver å klare oss med strømpebukse, vanlige klær, boblejakke, votter, lue, skjerf og vinterstøvler.

Gjest trultemor26

Spørs hvor gammelt barnet er, og hvor langt det er til barnehagen. Eller hvor lenge det må oppholde seg ute. For oss er snuppa tre år, og det er 5-6 min i bilen og max 5 min ute. Så vi prøver å klare oss med strømpebukse, vanlige klær, boblejakke, votter, lue, skjerf og vinterstøvler.

Glemte jeg å skrive det da.. hun er 15 mnd. Er ikke langt til bhg, men et lite stykke til bilen, men max ca 5 minutter utenfor bilen.

Våre unger har pleid å ha vinterjakke, og vanlig bukse med ullstillongs el.l. + votter og lue. Har et pledd i bilen de har hatt over beina innimellom, og hvis det er fryktelig kaldt (under 15-20), har de oftest tatt dressen isteden.

Vi har 5 min til bhg og bilen i garasje i huset. Med motorvarmer tar det ikke så lang tid før bilen blir varm heller.

Skolegutten har brukt dressen, ellers blir det for mye å holde styr på.

-kommer litt an på hvor lett ungen fryser også, da.

Når vi skal fra hus til bil og til hus igjen, så kler jeg barnet omtrent som jeg ville kledd meg selv. Dvs. babyen har på seg: Body, strømpebukse, bukse, vinterjakke, lue og ullsokker eller vintersko.

De større barna har sine vanlige klær + vinterjakke, lue og vintersko.

Annonse

brilleslangen

Jeg ville tredd på ungen dressen. Unger blir lett forkjølet om de blir kalde, og det er faktisk ikke mer arbeid å ta på vinterdress enn jakke, synes jeg da... Og meddressen på tåles det om ungen er uheldig og får litt snø på seg også...

Gjest trultemor26

Jeg ville tredd på ungen dressen. Unger blir lett forkjølet om de blir kalde, og det er faktisk ikke mer arbeid å ta på vinterdress enn jakke, synes jeg da... Og meddressen på tåles det om ungen er uheldig og får litt snø på seg også...

Så sant så sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...