Gå til innhold

Datteren min på 7 år fikk ødelagt ny genser på skolen av maling?

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden kjøpte jeg datteren min på 7 år ny Helly Hansen fleecegenser til kr 349,-. Fredag kommer hun hjem med maling på etter hun har malt på skolen. Prøvde å vaske den, men det går ikke bort. Det er en slik hard maling som er blitt stiv. Kjøpte flekkfjerner, men ingenting nyttet. Nå føler jeg meg litt irritert på skolen, siden de lar barna holde på med maling som ikke går bort fra klærne. Har ikke allverden av råd heller. Kan jeg be skolen erstatte den eller må jeg bare godta dette?

Fortsetter under...

Med mindre barnet har fått beskjed om å ha på klær som det ikke er så farlig med, eller om å ta på "malingsfrakk" utenpå klærne, uten å følge oppfordringen, så bør skolen absolutt erstatte genseren.

Og dere burde få beskjed neste gang de skal holde på med slikt på skolen, slik at man kan bruke en gammel genser som det ikke er så farlig med.

Gjest Vidigal

Ærgelig!!!!

Det samme skjedde med datteren min også, men da fikk jeg brev fra skolen om at de kunne ærstatte den om malingen ikke gikk av i vask.

Ring og snakk med dem i morgen.

Lykke til ;o)

Så ergelig. Fikk dere beskjed på forhånd om malinga, sto det på ukeplan? Hvis ikke så synes jeg du kunne prøve å skrive et brev til rektor om erstatning.

Sto ikke på ukeplanen om malingen. Eneste som sto var at ungene skulle ha med en potet. Ingenting om maling og om å ta med gamle klær.

Annonse

Det er nok ditt ansvar å sørge for at barnet har klær det kan bruke i skolen uten at du er redd for at det blir hull i eller kommer maling og div andre ting på.

Briller og andre kostbare nødvendigheter blir en annen sak.

Det er nok ditt ansvar å sørge for at barnet har klær det kan bruke i skolen uten at du er redd for at det blir hull i eller kommer maling og div andre ting på.

Briller og andre kostbare nødvendigheter blir en annen sak.

Hull er en ting, men maling som ikke går vekk. Da må foreldre få beskjed på forhånd at maling står på timeplanen og kan ta egnet klær på

Hull er en ting, men maling som ikke går vekk. Da må foreldre få beskjed på forhånd at maling står på timeplanen og kan ta egnet klær på

Forandringer i planene skjer.

Det som du kan sette pekefingeren på her er hvorfor brukte ikke barna malefrakk når de holdt på med oljemaling?

Det kan du klage på.

Det er jo bare kjempekjedelig. Ta kontakt med skolen for å høre. Kanskje de dekker det?

I første klasse fikk jentungen beskjed om å ta med genser/t-shirt til slikt. Det var jo kjempekjekt. Den genseren kom hjem rimelig stiv på slutten av året:-)

delphina1365380402

Skolen pleier å be om at elevene tar med maleskjorte eller forkle. Du kan ikke regne med at skolen erstatter ødelagt tøy, desverre. Jeg har med to barn erfart at det ikke lønner seg å ha på ungene noe fint tøy på skolen. enten blir det ødelagt, glemt igjen eller stjålet....... Så her går det i arvetøy og billigsalg som skoleklær.

Skolen har ikke plikt til å erstatte klærne til barna. Men på neste foreldremøte kan du jo foreslå malerskjorter, eller at de sier fra før barna skal male så dere kan ta på dem "stygge" klær.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...