Gå til innhold

Bursdag invitasjon...igjen...Blitt litt krise gitt..:-0

Anbefalte innlegg

Nå er det blitt klabb og babb her...:-(

Jentungen på 10 hadde bursdag forrige uke....Hun har alltid hatt hele klassen, noe som har innebært leie av lokale og masse mas og styr for meg i dagene før.

I år hadde vi ikke mulighet til det, og fant ut at siden de nå var blitt så store ble det spise ute og kino etterpå. Dette koster jo litt da, så ble begrenset hvor mange hun kunne be.

Hun leker mest med gutter, og hun valgte da på kryss i klasse...noen gutter og noen jenter.

Fikk kvelden før bursdagen telefon fra en jentemamma som var kjempesur fordi henns barn ikke var invitert, og at dette ødela jentemiljøet i klassen osv...

Problemet nå er at noen av de jentene som ikke ble invitert har startet "hat" aksjon mot jentungen her i huset.

Mulig det erjeg som har feilvurdert, men trodde at når de var blitt så store, så skulle det vært rom for å begynne å invitere de man faktisk leker med.

Har snakket litt med henne om hvordan morgendagen kan bli på skolen imorgen, sånn for å forberede henne litt....og nå gruer hun seg å færlt at hun helst ikke vil gå...

Har kommet med ideen om at hun kan ta med seg mobilen, og smugringe meg om det blir for ille....men er litt usikker på om det er noe god ide,,?

Jeg vet av erfaring at to av disse jenten kan være kjempeekle og imfame....så sitter jo her med vondt i magen selv...på hennes vegne..:-(

Gode tips??

Fortsetter under...

Gjest Stakkars lita

Har du mulighet så bli med henne på skolen i morgen og ta en prat med rektor.

Herremin, det er da vel halt vanlig å bare be noen vel?

Så vondt skal helt enkelt ikke en jentunge ha midt oppi gleden over bursdagsfeiringen.

Slå hardt ned på det først som sisst du.

Er det mer spy fra foreldrenen så ta kontakt med klassekontaktene og be til møte og der passer du på å få sagt ditt.

Gjest Ingen nick nå da

Jeg ville tatt det opp på foreldremøte, altså hatt det som tema. Nå er barna så store at det kanskje er naturlig å invitere kun de som en er med til vanlig.

Jeg kan jo fortelle hva som skjedde her i klassen til mitt barn. Først feiret en jente i klassen dagen med noen utvalgte venninner. Så feiret en gutt dagen med hele klassen. Der ble det tema blant noen av jentene at hun ene ikke inviterte alle jentene. Da foreldrene kom og hentet barna la ene faren seg oppi diskusjonen. Han støttet datteren sin i at hun også burde bli invitert i bursdagen til hun jenta. Han brølte og kjeftet. Det endte med at nesten alle jentene gråt. Helt forferdelig spør du meg!

Foreldrene bør snakke med barna om bursdager og hvem man inviterer når de er så store. Jeg ønsker at mitt barn skal få velge de h*n leker med, men ikke slik at man utelater en eller to.

Du sier at disse to jentene kan være svært ekle og infame, og nå har de startet en hat-aksjon... Det virker ganske opplagt at jentemiljøet i klassen er dårlig ja, og det skyldes nok ikke primært deres bursdagshåndtering. Høres ut som om dette har vært et problem en tid. Hvis det er så ille at jenta deres ikke vil gå på skolen, ville jeg tatt en telefon til læreren og forklart situasjonen. Han eller hun bør ta tak i dette på generelt grunnlag dersom det er et dårlig klassemiljø. Et ekstraordinært foreldremøte med klassemiljø som tema kan også være nyttig hvis problemene er omfattende.

Dersom det bare var et par av jentene i klassen som ikke ble bedt, kan jeg forstå at mødrene følte seg ekskludert på barnas vegne. Men uansett kan man som foreldre ikke godta slik oppførsel fra barna som gjengjeldelse.

Gjest Flystripa

Jeg hadde informert læreren, klassekontaktene eller evt rektor. Kommer litt an på situasjonen - jeg hadde dog gjort det jeg hadde kunnet for at ungen ikke skal få et helvete med de to jentene som rotter seg sammen.

Man får feire som man selv vil, jenta er tross alt 10 år. Vi slutta med barneselskap i den alderen (snakker om meg selv, jeg er 31 år). Men det er tydeligvis ikke PK i visse klassemiljøer... *sukk*

Du sier at disse to jentene kan være svært ekle og infame, og nå har de startet en hat-aksjon... Det virker ganske opplagt at jentemiljøet i klassen er dårlig ja, og det skyldes nok ikke primært deres bursdagshåndtering. Høres ut som om dette har vært et problem en tid. Hvis det er så ille at jenta deres ikke vil gå på skolen, ville jeg tatt en telefon til læreren og forklart situasjonen. Han eller hun bør ta tak i dette på generelt grunnlag dersom det er et dårlig klassemiljø. Et ekstraordinært foreldremøte med klassemiljø som tema kan også være nyttig hvis problemene er omfattende.

Dersom det bare var et par av jentene i klassen som ikke ble bedt, kan jeg forstå at mødrene følte seg ekskludert på barnas vegne. Men uansett kan man som foreldre ikke godta slik oppførsel fra barna som gjengjeldelse.

Hun inviterte 3 av 8 jenter, så er ikke som om det ble utelatt en eller to....

Men jeg syns innmari synd på henne nå da....og slår meg selv i hodet for at jeg kanskje ikke presset mere på at hun skulle ha alle....:-(.

Annonse

Jeg ville tatt det opp på foreldremøte, altså hatt det som tema. Nå er barna så store at det kanskje er naturlig å invitere kun de som en er med til vanlig.

Jeg kan jo fortelle hva som skjedde her i klassen til mitt barn. Først feiret en jente i klassen dagen med noen utvalgte venninner. Så feiret en gutt dagen med hele klassen. Der ble det tema blant noen av jentene at hun ene ikke inviterte alle jentene. Da foreldrene kom og hentet barna la ene faren seg oppi diskusjonen. Han støttet datteren sin i at hun også burde bli invitert i bursdagen til hun jenta. Han brølte og kjeftet. Det endte med at nesten alle jentene gråt. Helt forferdelig spør du meg!

Foreldrene bør snakke med barna om bursdager og hvem man inviterer når de er så store. Jeg ønsker at mitt barn skal få velge de h*n leker med, men ikke slik at man utelater en eller to.

Er jo det jeg trode oxo...at de nå er så store at de selv kan velge.....så fremt de ikke utelater en eller to....

Er forøvrig sånne foreldre som hander, som ødelegger alt...*urk*

Så vondt skal helt enkelt ikke en jentunge ha midt oppi gleden over bursdagsfeiringen.

Er det mer spy fra foreldrenen så ta kontakt med klassekontaktene og be til møte og der passer du på å få sagt ditt.

Fpr ikke blitt med henne.....desverre....men har funnet ut at hun skal få ha med mobilen, avslått i innejakkelomma....sånn at hvis de er skikklig ekle, så kan hun gå på do, slå den på...åsså ringe meg. Så får jeg enten dra fra jobben, eller ringe læreren der og da.....

Krysser fingrene for at hun vil klare konfrontasjonene...og kanskje komme styrket ut av situasjonen......

Hun inviterte 3 av 8 jenter, så er ikke som om det ble utelatt en eller to....

Men jeg syns innmari synd på henne nå da....og slår meg selv i hodet for at jeg kanskje ikke presset mere på at hun skulle ha alle....:-(.

Nei, jeg synes ikke du skal laste deg selv i dette tilfellet. Du har ikke gjort noe galt etter min mening, men foreldrene til de utelatte jentene har overreagert. Kanskje har de også iglet opp barna til en hat-aksjon. Ihvertfall har de ikke forsøkt å fremme forståelse og respekt for det valget dere tok. Uansett - gjort er gjort - og nå må du håndtere situasjonen. Snakk med skolen du, så kan også de følge litt med hvordan dette forløper.

Du kan heller ikke beskytte barnet ditt mot eventuelle vanskelige ting på skolen, men du kan vise at du støtter og tar tak i situasjonen så hun ikke står alene.

Nei, jeg synes ikke du skal laste deg selv i dette tilfellet. Du har ikke gjort noe galt etter min mening, men foreldrene til de utelatte jentene har overreagert. Kanskje har de også iglet opp barna til en hat-aksjon. Ihvertfall har de ikke forsøkt å fremme forståelse og respekt for det valget dere tok. Uansett - gjort er gjort - og nå må du håndtere situasjonen. Snakk med skolen du, så kan også de følge litt med hvordan dette forløper.

Du kan heller ikke beskytte barnet ditt mot eventuelle vanskelige ting på skolen, men du kan vise at du støtter og tar tak i situasjonen så hun ikke står alene.

Får se ann morgendagen, og omdet blir ile, får jeg snakke med læreren...og ta noen telefoner til noen av disse jentemammaene. De fleste av de er normale...tror jeg, så det vil sikkert ordne seg..:-)

Håper jeg:-)

takk or støtten-....!

Hjelpes meg, er det mulig at foreldre kan tillate slikt å skje? Leste også lenger nede om den pappaen som ødela en bursdagsfest ved å kjefte og slarve om en annen bursdagsfest der hans barn ikke var buden.. makan.

Spørs om ikke det ville vært en god ide med litt miljøjobbing i den klassen...

Gjest Stakkars lita

Stakkars lita.

Lykke til.

Når det gjelder ungene så blir jeg helt rabiat altså.

Annonse

Gjest Stakkars lita

Fpr ikke blitt med henne.....desverre....men har funnet ut at hun skal få ha med mobilen, avslått i innejakkelomma....sånn at hvis de er skikklig ekle, så kan hun gå på do, slå den på...åsså ringe meg. Så får jeg enten dra fra jobben, eller ringe læreren der og da.....

Krysser fingrene for at hun vil klare konfrontasjonene...og kanskje komme styrket ut av situasjonen......

Stakkars lita.

Lykke til.

Når det gjelder ungene så blir jeg helt rabiat altså.

(Svarte under meg selv før her, sorry)

Gjest Elextra

Hvor stor del av klassen blir invitert, da? Om hun inviterer over halvparten, skjønner jeg at noen blir skuffet. Så lenge hun inviterer godt under halvparten av hvert kjønn, synes jeg det må være greit.

Men sikkert ikke dumt å ta det opp i foreldremøtet eller med læreren, i tilfelle det har vært snakk om noen "regler" her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...