Gå til innhold

Søsken som forlover, når ingen andre søsken blir invitert

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i dag

Jeg og sambo skal gifte oss på nyåret, vi ønsker å gjøre dette i all enkelhet å hemmelighet, med kun foreldre og forlovere tilstede.

Min sambo lurer på å spørre sin bror som forlover. Han har fortsatt 2 søken utenom denne broren og jeg har 2 søsken også. Er det greit tror dere å ha sin bror som forlover selv om ingen andre søsken blir invitert?

Kanskje noen av dere andre har gjort det slik også?

Fortsetter under...

Gjest ikke nick i dag

Det går fint det! Min søster og mannen brukte en annen av våre søstre til forlover. Mannen hennes var ektemannes forlover. hmff, dette ble rot. Forstod du?

Jeg reagerte ikke negativt på dette :)

Da var heller ikke du i bryllupet da, slik som det evt blir me oss?

Annonse

Gjest Vidigal

Skriv om dere da inviterte andre søsken el ei i bryllupet!

Takker for svar

Vi er bare to søsken. Vi er ikke venninner på noen måter.

Men siden jeg valgte henne fremfor en god venninne er fordi foreldrene våres flyttet masse da vi var små og oppover.

Men nå har jeg bodd i samme by i 14 år, så skulle jeg gifte meg i gjen nå så hadde jeg brukt en venninne.

Er skilt nå og har ingen planer om å gifte meg igjen.

Men er veldig glad i samboeren min.

Lykke til med planleggingen! Og måtte lykken vare evig ;)

Jeg hadde min ene søster som forlover. Hun er nærmest meg i alder, og stått meg nærmest i alle år. Storesøster og to storebrødre var bedt i bryllupet etterpå. Med ektefeller.

For å være helt ærlig, jeg personlig ville nok blitt såret over å bli utelatt i dette tilfellet. Det hadde vært annerledes dersom ingen søsken ble inkludert, da hadde jeg ikke tatt det ille opp. Men at ett søsken velges til forlover og foreldrene får delta mens andre søsken ikke engang blir invitert. Attpåtil skal det eventuelt holdes hemmelig for dem...? Ja, jeg hadde nok hatt vanskeligheter med å svelge dette. Men - folk og familier er forskjellige.

Jeg er i utgangspunktet av den oppfatning at et bryllup er for brydeparet - og at deres ønsker skal respekteres, og at ingen har rett til å bli sure for hvordan brudeparet velger å feire sitt eget bryllup.

MEN: I praksis hadde jeg nok blitt såret og lei meg, dersom søsteren min fikk komme i bryllupet til vår felles søster, mens jeg måtte sitte hjemme, ja....

Om jeg nå skal gifte meg på nytt så kan jeg godt tenke meg å gjøre det uten at familien vet det, men da hadde jeg heller ikke valgt den ene søstra mi som forlover og ikke sagt noe til den andre!

Da hadde jeg funnet meg forlovere utenfor familien. Og ja - jeg hadde blitt skikkelig fornærmet og såret om min ene søster var i vår andre søsters bryllup, men jeg ikke var buden!

Men vi har gode forhold oss i mellom da, har man sterke grunner til å utelate søsken i slike situasjoner så ligger det nok mye bak.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...