Gå til innhold

u/t ømme pupper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel mer sannsynlig at det er pga ammestopp *trøste, trøste*

Da jeg plutselig fikk småblødninger (_veldig_ lik dem jeg har hatt i begynnelsen av svangerskapene), etter et blødningsfritt år med hormonspiral, så var jeg kjempenervøs - så den "blir ikke glad" (kanskje bittelitt) følelsen, kjenner jeg godt.

Ja, jeg satser på at det er pga ammestoppen. Synes bare det er så rart. For jeg merket ingenting den første tiden etter at jeg sluttet å amme. Ikke noe vondt, spreng, lekkasje eller noe.

Men vi satser på at det er det likevel.

SÅ er jeg seint ute som vanlig, men jeg henger meg likevel på...........

Jeg tror også som andre sier her, at det har med ammeslutt å gjøre. Jeg sluttet i august, og kan til tider kjenne ømme bryst enda.

Lykke til!

Takk for svar. Men kjente du den ømheten helt fra du sluttet å amme? For jeg har nemlig ikke gjort det.

Hei. Ser du har fått mange svar, og håper du går til legen for sikkerhets skyld. Om ikke anna, så for å slippe å bekymre deg.

Jeg hadde veldig ømme pupper som gravid og 35 år, og oppdaga plutselig en stor, øm kul i det ene brystet. Det viste seg dessverre å være kreft.

Jeg ble frisk, heldigvis!!!

- men alfa og omega er å sjekke det så fort som mulig!!! Kjempeviktig - før det sprer seg, og det er for seint...

Sjekk for sikkerhets skyld!

Jeg korser meg nesten, for jeg vurderte flere ganger å avbestille mammografien, og gud vet hvordan det hadde gått da.

Annonse

Hei. Ser du har fått mange svar, og håper du går til legen for sikkerhets skyld. Om ikke anna, så for å slippe å bekymre deg.

Jeg hadde veldig ømme pupper som gravid og 35 år, og oppdaga plutselig en stor, øm kul i det ene brystet. Det viste seg dessverre å være kreft.

Jeg ble frisk, heldigvis!!!

- men alfa og omega er å sjekke det så fort som mulig!!! Kjempeviktig - før det sprer seg, og det er for seint...

Sjekk for sikkerhets skyld!

Jeg korser meg nesten, for jeg vurderte flere ganger å avbestille mammografien, og gud vet hvordan det hadde gått da.

Uff! Så flott at du ble frisk. Men var begge puppene like ømme?

Jeg har kjent etter (ikke så ofte som jeg burde, men i alle fall nå i det siste), og jeg kjenner ingen kuler. Det er bare generelt ømt i begge puppene. Mest rundt brystvortene , på undersidene og ut mot sidene.

Godt å høre. Da er det antageligvis det som er problemet mitt også. Men hvor lenge skal det sitte i da???

Aner ikke, har det enda, men som Baktus sier, gå til legen for sikkerhetsskyld.

Bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

Hmm.....kanskje jeg skal gå en tur også?

Takk for svar. Det er ca. 2 mnd siden lillebror bestemte seg for at jeg skulle slutte å amme (!). Så kanskje det er noe der, ja.

Er det dumt å bare avvente litt da, og se om det går over?

Jeg ville prøvd å unngå kald trekk og kanskje ligge med varmeflaske på det vonde brystet om natta. Blir du bedre da, kan du vel gå ut ifra at dette er tilstoppede melkeganger e.l.

Det er jo ofte litt ventetid hos legen, så hvorfor ikke bare bestille en time og heller avbestille dersom du blir bedre?

Jeg fikk time direkte hos Medi3 og meldte meg inn i "Mammoringen". Da betalte jeg rundt 500 kr for mammografitimen og deretter betaler jeg rundt 400 kr pr år. Får da automatisk innkalling annethvert år. Samtidig får jeg time på dagen om jeg skulle ønske det. Har de usikre funn, sendes man til røntgen.

Greit å være på den sikre siden ;-)

Jeg har kjent etter (ikke så ofte som jeg burde, men i alle fall nå i det siste), og jeg kjenner ingen kuler. Det er bare generelt ømt i begge puppene. Mest rundt brystvortene , på undersidene og ut mot sidene.

Jeg ville nok bekymra meg mest hvis det var ømt kun i den ene puppen...

Aner ikke, har det enda, men som Baktus sier, gå til legen for sikkerhetsskyld.

Bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

Hmm.....kanskje jeg skal gå en tur også?

Uff, jeg føler meg bestandig som en hypokonder når jeg går til legen. Og legen min er helt utrolig grei, og gir meg ikke følelsen av at jeg er det.

Hmmmm, kanskje jeg skulle bestille time...

Jeg ville prøvd å unngå kald trekk og kanskje ligge med varmeflaske på det vonde brystet om natta. Blir du bedre da, kan du vel gå ut ifra at dette er tilstoppede melkeganger e.l.

Det er jo ofte litt ventetid hos legen, så hvorfor ikke bare bestille en time og heller avbestille dersom du blir bedre?

Jeg fikk time direkte hos Medi3 og meldte meg inn i "Mammoringen". Da betalte jeg rundt 500 kr for mammografitimen og deretter betaler jeg rundt 400 kr pr år. Får da automatisk innkalling annethvert år. Samtidig får jeg time på dagen om jeg skulle ønske det. Har de usikre funn, sendes man til røntgen.

Greit å være på den sikre siden ;-)

JEg har hatt tilstoppede melkekjertler mens jeg ammet, og dette kjennes helt anderledes. Dessuten er det i begge brystene - like mye i begge.

Annonse

Hei igjen! Beklager at det tok litt tid før jeg svarte. Rekker ikke å være på nettet hver dag for tida, dessverre.

Til sp.målet ditt: Begge puppene var veldig ømme i starten av sv.skapet, MEN når kulen ble oppdaga, var det bare DET brystet som var ømt. Jeg ante nok at noe var galt, fordi det hadde vært likt på begge bryst hvis det var normalt, tenker jeg. Svulsten (som det virkelig var...) var øm. Og stor. Mammografien var vond,men det gikk jo fort over. Og det var livsviktig at jeg fikk sjekka og bekrefta hva det var. For da fikk jeg behandling i tide, og ble frisk!!!

Håper virkelig alt er i orden med deg. (skal lese de nye innleggene her nå)

Som regel er jo alt ok, sjøl om de aller, aller fleste blir friske av brystkreft nå!!!

Lykke til!

Uff, jeg føler meg bestandig som en hypokonder når jeg går til legen. Og legen min er helt utrolig grei, og gir meg ikke følelsen av at jeg er det.

Hmmmm, kanskje jeg skulle bestille time...

Nå har jeg lest videre, og bare må svare deg på akkurat dette innlegget.

Jeg følte meg også som en hypokonder da jeg ville få kulen sjekka, men GUDSKJELOV at jeg ikke fikk avbestilt den kontrollen på sykehuset!

Det er antakeligvis ikke noe galt, men det KAN være det, og da betyr det ALT å komme tidlig til behandling.

Lykke til igjen - må få høre hvordan det går med deg, da!

Nå har jeg lest videre, og bare må svare deg på akkurat dette innlegget.

Jeg følte meg også som en hypokonder da jeg ville få kulen sjekka, men GUDSKJELOV at jeg ikke fikk avbestilt den kontrollen på sykehuset!

Det er antakeligvis ikke noe galt, men det KAN være det, og da betyr det ALT å komme tidlig til behandling.

Lykke til igjen - må få høre hvordan det går med deg, da!

Tusen takk for svarene. Puppene har blitt mindre ømme nå, så jeg antar det har vært noe hormonelt av noe slag.

Avventer legebesøk. Men skulle det komme tilbake igjen - og jeg ikke venter mensen - så skal jeg ta kontakt med legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...