Gå til innhold

spam i gjesteboken

Gjest hjertesorg.tripod.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gjestebok på en nettside jeg har laget. Men de siste to ukene har den vært overflommet av spam (på engelsk). Er det noe jeg kan gjøre for å få slutt på dette?

Skrevet

Jepp. Legg inn et script som genererer en tilfeldig tallkombinasjon, som vises der hvor man skriver innlegget, og som vedkommende må skrive inn for å få sendt innlegget. En bekreftelseskode, altså.

"......................................."

Skrevet

Endre variabelnavnene og koden litt, dele opp variabler så du får flere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jepp. Legg inn et script som genererer en tilfeldig tallkombinasjon, som vises der hvor man skriver innlegget, og som vedkommende må skrive inn for å få sendt innlegget. En bekreftelseskode, altså.

"......................................."

Ehh... ja, og hvordan finner jeg et sånt script da?

Skrevet

Endre variabelnavnene og koden litt, dele opp variabler så du får flere.

Ja, høres like lurt ut som forslaget nedenfor.

Men jeg skjønner overhodet ikke noe av hvordan jeg gjør det! Kan noen gi meg dette med en teskje?

Skrevet

Med slike gjestebøker, som du ikke selv administrerer, så er det ikke stort å gjøre, dessverre. Om du har mulighet til å installere en gjestebok selv fra scratch så kan du f.eks. prøve BellaBook, som du finner her:

http://tutorialtastic.co.uk/category/8

Den krever ikke database, og har flere valg i administrasjonsdelen som hjelper deg å bekjempe spam.

Skrevet

Ja, høres like lurt ut som forslaget nedenfor.

Men jeg skjønner overhodet ikke noe av hvordan jeg gjør det! Kan noen gi meg dette med en teskje?

Hvis du ikke vet det fra før, så kan det tyde på at du heller skal finne noen som kan det.

En rutine i ASP heter Web Wiz CAPTCHA form eller noe sånt, og finnes på ulike scriptsider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...