Gjest tenk mer positivt Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg ville blitt oppriktig sur hvis vår barnehage hadde arrangert besteforeldredag. Det er mange som har besteforeldre på en annen kant av landet, besteforeldrene er døde, uinteresserte, eller rett og slett er opptatte. (Herregud, de fleste besteforeldre jobber jo de også!) Vi foreldre strekker oss langt og tar ut feriedager og avspassering i hytt og pine for å delta på arrangementer hvor barnehagen forventer vår tilstedeværelse. Men vi kan da ikke forvente at besteforeldrene skal ha anledning til det samme. Våre barn har ikke besteforeldre i nærheten som har anledning til å stille opp. Derfor ville det for dem blitt svært trist om "alle andre" hadde besteforeldrene sine der. Hvis man på død og liv må trekke inn besteforeldrene syns jeg det kan gjøres på en foreldre-sammenkomst, som altså åpnes også for besteforeldrene. I vår barnehage er også besteforeldre velkomne på foreldrekaffe og den slags, og jeg har inntrykk av at det fungerer greit. Og fordi at dine barn ikke har besteforeldre i nærheten så skal det selvfølgelig gå utover alle andre barn i barnehagen ..... Hvorfor klarer du ikke heller å tenke i den banen at andre besteforeldre kan "gi" dine barn noe ? Det blir garantert ikke bare dine barn som ikke får besøk av sine besteforeldre denne dagen, mange er på jobb o.l., men gled deg heller over de som *kan* komme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg syns det er rett og slett merkelig at de skal arrangere besteforeldredager. Jeg mener, det er jo en realitet at mange ikke har besteforeldre i nærheten eller i live, og av de som har det, så jobber de fleste. Man sluttet med morsdagskort og farsdagskort i forståelse med at det ikke er alle som har mamma eller pappa. Jeg tror de færreste ville foreslått en egen tante-dag, for det er ikke sikkert at alle har en tante. Men besteforeldre, hvorfor er det en selvfølge at alle barn har? Jeg er sjokkert, helt oppriktig, over at det arrangeres sånt i barnehager rundt omkring! Man skulle tro målet var å favne alle, og ikke skape unaturlige skiller mellom barna. Familier i dag er så forskjellige, det er ingen selvfølge at barn har verken det ene eller det andre. Kanskje dere skulle insistere på en "Inviter tre søsken-dag"? Så kunne man jo se hvor mange som falt utenfor da... Hvis det var et mål å få barna til å falle utenfor, da. Det er det jeg syns besteforeldredager gjør også, bidrar til å la barn falle utenfor. Og det er jo stikk motsatt av hva barnehager BURDE gjøre. Vel, i følge dine svar, så er jo alt barnehagen gjør galt? De prøver å være inkluderende, la barna få vise ting de har laget til familien, invitere foreldre og søsken på arrangementer, ta med besteforeldre på en egen dag - alt er gjort i beste mening for å la dere som voksne ta del i barnas verden, ikke for å plage livet av dere sånn som du fremstiller det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 "Vi er på jobb, og ikke bare skal vi avvikle foreldresamtaler hver høst og hver vår - i arbeidstida," Dere MÅ ikke ha det. Det er et tilbud dere foreldre har for å få et innblikk i hvordan det går med deres barn, barnets forhold til lek, andre barn, sosiale kotymer, voksne, normer og regler. Vi gjør det for at dere skal få vite mer om barnet deres enn dere klarer å få vite av dere selv - og få profesjonell hjelp til å takle utfordringer og problemstillinger dersom dere trenger det. Jeg som forelder seg på denne samtalen som veldig positiv, og er utrolig glad for at de bruker tid på å observere mitt barn slik at hun får den støtten hun trenger på det området hun trenger det. "men vi skal også stille på påskefrokost, 16. mai-feiring, høstsuppe, Lucia, Nissefest og tror vi har ett arrangement til, uten at jeg husker det i farta." Arrangement bhg lager for å inkludere foreldre. Det er ganske mye jobb for barnehagene å holde sånne ting - så vi gjør det ikke fordi VI synes det er så fantastisk moro, men barna synes det. "Og for å være ærlig syns jeg det er for mange arrangementer i barnehagen. Hadde holdt med en om høsten og en om våren. F.eks. Lucia og en til. " Det kan du vel bare ta opp? "Hvorfor barnehagen gjør det har jeg ærlig talt lurt på. For det jeg observerer på slike sammenkomster er at foreldrene sitter og titter på klokka, og snakker med de de kjenner fra før, og med sitt eget barn på fanget. Så når endelig en reiser seg for å gå, så haster flokken ut av døra for å komme seg på jobb. " Sånn er det ikke hos oss - så heldigvis er det forskjellig fra sted til sted. Hos oss må vi til slutt kaste ut folk for enten å komme igang med resten av dagen - eller komme oss hjem! "Inntrykket mitt er at for minst halvparten av foreldrene er dette noe vi gjør fordi det forventes, og fordi vi er redde for at vårt barn skal være den eneste uten foreldre der." Ganske sjokkerende egentlig - at dere ikke har mer interesse for barnas hverdag... Og likevel forventer dere at vi skal gjøre alt dere sier, at dere kan kreve hva som helst av personalet, at de skal se, ta vare på, høre og legge merke til deres barn. At deres barn skal være spesielle og bli ivaretatt på alle mulige måter. Hva er vitsen om dere ikke bryr dere om resultatet? At dere ser på foreldresamtalene som noe dere MÅ gjøre fordi bhg _forventer_ det? Hva slags holdning er det til den jobben barnehagen gjør for ditt barn? Og for dere som familie? Jeg ble ganske sjokkert over det denne personen skriver her.... Vi prøver å prioritere de arrangementene barnehagen har der foreldrene er invitert, nettopp fordi vi ønsker at barna våre skal få en god opplevelse! og for at vi skal få et bedre innblikk i barnas hverdag! I dag skal jeg være med å selge kaker og kaffe i FN-dag-kafé i barnehagen, og må følgelig gå en halvtime tidligere fra jobb. Og foreldresamtaler er jo noe jeg ser frem til!!!!! Alvorlig talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg ble ganske sjokkert over det denne personen skriver her.... Vi prøver å prioritere de arrangementene barnehagen har der foreldrene er invitert, nettopp fordi vi ønsker at barna våre skal få en god opplevelse! og for at vi skal få et bedre innblikk i barnas hverdag! I dag skal jeg være med å selge kaker og kaffe i FN-dag-kafé i barnehagen, og må følgelig gå en halvtime tidligere fra jobb. Og foreldresamtaler er jo noe jeg ser frem til!!!!! Alvorlig talt! Jeg håper majoriteten av foreldre tenker som deg - vi arrangerer jo ikke disse tingene for de voksne i barnehagen sin skyld... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg håper majoriteten av foreldre tenker som deg - vi arrangerer jo ikke disse tingene for de voksne i barnehagen sin skyld... Nei - jeg håper også at de fleste tenker som meg akkurat på dette området.... Jenta mi på fem gleder seg veldig til klokka fire, når jeg skal hjelpe henne med å stå i kaféen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjokkert å lese dette Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 "Vi er på jobb, og ikke bare skal vi avvikle foreldresamtaler hver høst og hver vår - i arbeidstida," Dere MÅ ikke ha det. Det er et tilbud dere foreldre har for å få et innblikk i hvordan det går med deres barn, barnets forhold til lek, andre barn, sosiale kotymer, voksne, normer og regler. Vi gjør det for at dere skal få vite mer om barnet deres enn dere klarer å få vite av dere selv - og få profesjonell hjelp til å takle utfordringer og problemstillinger dersom dere trenger det. Jeg som forelder seg på denne samtalen som veldig positiv, og er utrolig glad for at de bruker tid på å observere mitt barn slik at hun får den støtten hun trenger på det området hun trenger det. "men vi skal også stille på påskefrokost, 16. mai-feiring, høstsuppe, Lucia, Nissefest og tror vi har ett arrangement til, uten at jeg husker det i farta." Arrangement bhg lager for å inkludere foreldre. Det er ganske mye jobb for barnehagene å holde sånne ting - så vi gjør det ikke fordi VI synes det er så fantastisk moro, men barna synes det. "Og for å være ærlig syns jeg det er for mange arrangementer i barnehagen. Hadde holdt med en om høsten og en om våren. F.eks. Lucia og en til. " Det kan du vel bare ta opp? "Hvorfor barnehagen gjør det har jeg ærlig talt lurt på. For det jeg observerer på slike sammenkomster er at foreldrene sitter og titter på klokka, og snakker med de de kjenner fra før, og med sitt eget barn på fanget. Så når endelig en reiser seg for å gå, så haster flokken ut av døra for å komme seg på jobb. " Sånn er det ikke hos oss - så heldigvis er det forskjellig fra sted til sted. Hos oss må vi til slutt kaste ut folk for enten å komme igang med resten av dagen - eller komme oss hjem! "Inntrykket mitt er at for minst halvparten av foreldrene er dette noe vi gjør fordi det forventes, og fordi vi er redde for at vårt barn skal være den eneste uten foreldre der." Ganske sjokkerende egentlig - at dere ikke har mer interesse for barnas hverdag... Og likevel forventer dere at vi skal gjøre alt dere sier, at dere kan kreve hva som helst av personalet, at de skal se, ta vare på, høre og legge merke til deres barn. At deres barn skal være spesielle og bli ivaretatt på alle mulige måter. Hva er vitsen om dere ikke bryr dere om resultatet? At dere ser på foreldresamtalene som noe dere MÅ gjøre fordi bhg _forventer_ det? Hva slags holdning er det til den jobben barnehagen gjør for ditt barn? Og for dere som familie? Helt enig med deg Persille. Dette er kanskje skrevet av en mor som har sitt/sine barn i barnehagen, og så er hun ikke mer interessert i hva som skjer der barnet/barna er mesteparten av sin småbarnstid ..... Vi er med på det vi har anledning til å være med på, passer det ikke så passer det ikke, sånn er det bare, vi blir da aldri "sett ned på" av de ansatte fordet. Foreldresamtalene er jo bare så koselige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 I løpet av 4 år med besteforeldredag i barnehagen har mine barn bare hatt en bestefar en gang, og da bare ca. 30 min på morgenkvisten før dagen var helt i gang. De har syntes det var litt leit, men har jo godtatt forklaringen, nemlig at alle besteforeldrene jobber. De var heller ikke de eneste uten besøk de dagene. Jeg synes uansett at besteforeldredag er tull. Jeg synes barnehagen er en sak for foreldrene, og at ikke besteforeldrene bør trekkes inn i det. Når man har en slik dag, legges det tross alt et press på besteforeldrene om å møte opp, og det synes jeg blir feil, de har ingen forpliktelser overfor hverken barn eller barnehage i motsetning til foreldrene. I vårt tilfelle, blir det først ubehagelig for meg og mannen min fordi vi vet at dette kommer til å bli litt leit for barna og fordi det føles feil å be foreldrene våre ta seg fri fra jobben pga. våre barn. Så spør vi kanskje likevel foreldrene våre om de tilfeldigvis hadde tenkt å ha fri den dagen....., så blir det ubehagelig for besteforeldene som føler at de bør si ja, men som kanskje har andre ting de heller vil bruke fridagene sine på eller som har viktige møter på jobb den dagen. Slike valg er ting man kan forvente at foreldre forholder seg til, men jeg synes det blir feil å dytte det over på besteforeldrene. Helt enig med deg! Hvis besteforeldrene på død og liv vil besøke barnehagen så kan de komme og hente ungene der en dag. Jeg syns det er alt for mye foreldrekaffe, marked, lucia, frokoster osv. for foreldrene også jeg da i tillegg til konferansetimer, planleggingsdager og foreldremøter. Det er som regel en grunn til at man har unger i barnehage - nemlig at man jobber. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg syns det er rett og slett merkelig at de skal arrangere besteforeldredager. Jeg mener, det er jo en realitet at mange ikke har besteforeldre i nærheten eller i live, og av de som har det, så jobber de fleste. Man sluttet med morsdagskort og farsdagskort i forståelse med at det ikke er alle som har mamma eller pappa. Jeg tror de færreste ville foreslått en egen tante-dag, for det er ikke sikkert at alle har en tante. Men besteforeldre, hvorfor er det en selvfølge at alle barn har? Jeg er sjokkert, helt oppriktig, over at det arrangeres sånt i barnehager rundt omkring! Man skulle tro målet var å favne alle, og ikke skape unaturlige skiller mellom barna. Familier i dag er så forskjellige, det er ingen selvfølge at barn har verken det ene eller det andre. Kanskje dere skulle insistere på en "Inviter tre søsken-dag"? Så kunne man jo se hvor mange som falt utenfor da... Hvis det var et mål å få barna til å falle utenfor, da. Det er det jeg syns besteforeldredager gjør også, bidrar til å la barn falle utenfor. Og det er jo stikk motsatt av hva barnehager BURDE gjøre. Våre barn lager morsdags- og farsdagskort i barnehagen, de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 "Vi foreldre strekker oss langt og tar ut feriedager og avspassering i hytt og pine for å delta på arrangementer hvor barnehagen forventer vår tilstedeværelse. Men vi kan da ikke forvente at besteforeldrene skal ha anledning til det samme." Hvorfor tror du bhg arrangerer sånne ting? Alternativ 1: Fordi de synes det er så dritmoro å bake, koke kaffe og småprate med foreldre i timesvis - bli igjen etter arbeidstid for å rydde, og bruke timesvis av ulønnet fritid i forkant for å forberede? Alternativ 2: For at dere som foreldre skal få delta i, og få et innblikk i barnets hverdag og aktiviteter i barnehagen, bli kjent med og være trygge på de voksne/andre barn/foreldre, og ha et forhold til barnehagen utover at det er et oppbevaringssted. Jeg får virkelig et innblikk i barnehageverdagen uten alle disse foreldrekaffe, frokost, markeder osv. Det er fritt frem å barnehagen hvor ungene går/har gått å sette seg ned å ta en kopp kaffe ved frokost eller henting. Dette er en mye mer naturlig setting enn overfylte frokoster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg får virkelig et innblikk i barnehageverdagen uten alle disse foreldrekaffe, frokost, markeder osv. Det er fritt frem å barnehagen hvor ungene går/har gått å sette seg ned å ta en kopp kaffe ved frokost eller henting. Dette er en mye mer naturlig setting enn overfylte frokoster. Det er ikke fritt frem for det i alle barnehager - og det er ikke alle som har anledning til det heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det er ikke fritt frem for det i alle barnehager - og det er ikke alle som har anledning til det heller. Hos oss blir alle sånne middager, markeder, lucia osv. arrangert fra kl. 14 - 1530. Det passer dårligere enn en 5 minutter når du leverer eller henter for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Da innser jeg at jeg er veldig heldig - jeg trenger aldri BE noen ta seg fri. Jeg har mange jeg kan SPØRRE om vil komme, og de aller fleste har anledning til å ta seg noen timer fri for å bli med på noe sånt. De som ikke har det sier bare at de ikke har anledning. Jeg ser ikke problemet i dette i det hele tatt... Ja, da er du heldig. Du sier du spør, og at hvis ikke de har anledning, så sier de bare fra. Det er jo sant, og slik er det jo for oss også, men når det er besteforeldredag og besteforeldrene ikke har anledning til å ta seg fri, får de nødvendigvis litt dårlig samvittighet. Alle andre voksne jeg kjenner som kunne vært aktuelle har barn selv og tar seg nok fri fra jobb pga. sine egne barns barnehage. Jeg skjønner at barnehagen gjør dette i beste mening, og jeg synes oppriktig at det er veldig hyggelig med foreldre-arrangementer og jeg stiller alltid opp og koser meg. Men likevel må jeg jo kunne si at det ikke alltid er velkomment i forhold til jobben, noe som faktisk er med på å gjøre hverdagen mer slitsom. Men ettersom det er jeg som har valgt å få barn og ha dem i barnehagen mens jeg jobber, tåler jeg det. Men det synes jeg ikke man kan forvente av andre enn barnas foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har hatt 3 unger i barnehage (tilsammen 6 år til nå), og hvert år har det vært besteforeldredag... Noen år har det passet for det paret som bor her i bygda, men andre ganger har det _ikke_ passet, og da har det vært snufsing og gråting, ja... Foreldra mine bor ikke mer enn 10 mil herifra, men de har jo også jobber å passe, så de har vel vært på besteforeldredag 2 ganger, tror jeg. Jeg synes slike dager er tull, jeg også. Selv om de fleste i "vår" barnehage har besteforeldre som driver gård, og sånn sett har lettere for å komme fra, synes jeg det er tull. Det er da nok at vi foreldre stiller på foreldresuppe når vi henter ungene et par ganger i året, om ikke besteforeldra skal dras inn og få dårlig samvittighet for at de ikke kan stille? Og de som ikke overhodet har besteforeldre har det jo enda verre! Om barnehagen kunne hatt "åpen dag" istedet, hadde det vært annerledes. Da kunne de voksne som barna omgås kommet en tur; voksne venner, reservebesteforeldre, stefar/-mor, tanter og onkler.... Og da hadde det vært lettere for både besteforeldre som ikke kan stille, og for ungene uten besteforeldre. Synes det blir feil med besteforeldredag, ja... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Høres ubetenksomt ut å invitere på besteforeldredag, tror ikke de ville gjort det i vår barnehage. I vår barnehage har de noen ganger oppfordret til å ha med besteforeldre eller andre familiemedlemmer når det er åpne arrangementer ("høstsuppe"/Lucia o.l.), det er bedre synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene2 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Synes heller man burde invitere til en generell fest hvor man sier at foreldre, besteforeldre og tanter/onkler er hjertelig velkommen. Synes som deg at det kan bli veldig trist hvis noen få barn ikke har besøk av sine besteforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hos oss blir alle sånne middager, markeder, lucia osv. arrangert fra kl. 14 - 1530. Det passer dårligere enn en 5 minutter når du leverer eller henter for å si det sånn. Men tenk deg hvordan det er for personalet? Om det "alltid" skal sitte foreldre i lokalet morgen og ettermiddag og være tilstede hele tiden. Jeg hadde blitt gal om mine kunder skulle sittet ved siden av meg hver morgen og ettermiddag og sett hva jeg gjorde, hvordan vi organiserte alt - i det hele tatt. Vi arrangerer det av hensyn til barna, så de skal få følelsen av noe spesielt, og vi samler alle samme dag av hensyn til personalet. Av hensyn til foreldrene legger vi det på slutten eller begynnelsen av dagen (8.00 eller 14.30) - i stedet for midt på dagen som garantert passer bedre for barnehagen. Da er barna blide og opplagte, og ikke slitne ettermiddags-barn osv... Så vi gjør faktisk ikke disse tingene for å være slemme med dere, det er for å inkludere og informere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det er alltid noen som ikke har det de andre har, eller ser annerledes ut enn de andre. Hva med rett og slett å akseptere det og la barne lære seg at alle ikke er like? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men tenk deg hvordan det er for personalet? Om det "alltid" skal sitte foreldre i lokalet morgen og ettermiddag og være tilstede hele tiden. Jeg hadde blitt gal om mine kunder skulle sittet ved siden av meg hver morgen og ettermiddag og sett hva jeg gjorde, hvordan vi organiserte alt - i det hele tatt. Vi arrangerer det av hensyn til barna, så de skal få følelsen av noe spesielt, og vi samler alle samme dag av hensyn til personalet. Av hensyn til foreldrene legger vi det på slutten eller begynnelsen av dagen (8.00 eller 14.30) - i stedet for midt på dagen som garantert passer bedre for barnehagen. Da er barna blide og opplagte, og ikke slitne ettermiddags-barn osv... Så vi gjør faktisk ikke disse tingene for å være slemme med dere, det er for å inkludere og informere. Jeg er glad vi har en åpen barnehage på den måten. Jeg vet jo at verken skole eller barnehage gjør ting for å ergre foreldrene, det kan bare bli litt for mye av det gode hvis du har mer enn ett barn. Eller besteforeldrene har mange barnebarn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 "Vi foreldre strekker oss langt og tar ut feriedager og avspassering i hytt og pine for å delta på arrangementer hvor barnehagen forventer vår tilstedeværelse. Men vi kan da ikke forvente at besteforeldrene skal ha anledning til det samme." Hvorfor tror du bhg arrangerer sånne ting? Alternativ 1: Fordi de synes det er så dritmoro å bake, koke kaffe og småprate med foreldre i timesvis - bli igjen etter arbeidstid for å rydde, og bruke timesvis av ulønnet fritid i forkant for å forberede? Alternativ 2: For at dere som foreldre skal få delta i, og få et innblikk i barnets hverdag og aktiviteter i barnehagen, bli kjent med og være trygge på de voksne/andre barn/foreldre, og ha et forhold til barnehagen utover at det er et oppbevaringssted. Amen!! og i tillegg er min erfaring at barna er sååå forventningsfulle til slike besøk i barnehagen. barne liker nemlig å vise frem hvor de er om dagen, hva de gjør og hvem som er bhg vennene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Da jeg jobba i barnehage, kalte vi denne eventen for "besteforeldre-og-vennekaffe", siden det var mange av barna som hadde besteforeldre som bodde utenbys. De som ikke hadde besteforeldre med, hadde med en venn, tante, onkel, nabo eller whatever. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251220-besteforeldredag-i-barnehagen-trist-for-noen/page/2/#findComment-1979559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.