Gå til innhold

Besteforeldredag i barnehagen - trist for noen

Anbefalte innlegg

Godt å høre!

Men du må ikke være så redd for å lage litt oppstuss, dessuten er det antagelig ingen som synes det er særlig oppstuss heller :)

Jeg synes hvertfall ikke det!

Det er godt å høre men det er mange som synes det er oppstyr. Og det blir slitsomt i lengden.

Hihi, venninna mi skulle absolutt ha meg med opp til seg i fjerde etasje og da vi kom dit så sa jeg at hun fikk dra meg opp, hvorpå hun ble meget forbauset og sa at jeg burde da visst at hun hadde dårlig rygg ;o) Hun ble så fornærmet at jeg ikke har hørt fra henne siden. Tenk at jeg kunne forvente det der.

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• ....AV

4

• fei1365380229

4

• Torv

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Det er godt å høre men det er mange som synes det er oppstyr. Og det blir slitsomt i lengden.

Hihi, venninna mi skulle absolutt ha meg med opp til seg i fjerde etasje og da vi kom dit så sa jeg at hun fikk dra meg opp, hvorpå hun ble meget forbauset og sa at jeg burde da visst at hun hadde dårlig rygg ;o) Hun ble så fornærmet at jeg ikke har hørt fra henne siden. Tenk at jeg kunne forvente det der.

*ler*

Eh, mente hun at du skulle dra deg selv opp da eller???

Mamma har to venninder i rullestol - og de kommer som oftest med Falken, som bærer dem inn.

Men, når de kommer alene - så trenger vi aldri be noen om hjelp til å bære inn, det kommer bare en liten gjeng med menn ut og gjør det :)

Vi sier "nå kommer NN", og så går de bare ut og bærer - veldig praktisk :)

Jeg har en kamerat med barn i rullestol også - og det er alltid noen som går ut og hjelper ham selv om han ikke egentlig trenger hjelp fordi hun fortsatt er lett nok til at han klarer det selv.

Så vi er veldig vant til å ordne opp i sånne ting, selv uten heis :)

*ler*

Eh, mente hun at du skulle dra deg selv opp da eller???

Mamma har to venninder i rullestol - og de kommer som oftest med Falken, som bærer dem inn.

Men, når de kommer alene - så trenger vi aldri be noen om hjelp til å bære inn, det kommer bare en liten gjeng med menn ut og gjør det :)

Vi sier "nå kommer NN", og så går de bare ut og bærer - veldig praktisk :)

Jeg har en kamerat med barn i rullestol også - og det er alltid noen som går ut og hjelper ham selv om han ikke egentlig trenger hjelp fordi hun fortsatt er lett nok til at han klarer det selv.

Så vi er veldig vant til å ordne opp i sånne ting, selv uten heis :)

Jeg vet ikke hva hun trodde egentlig. At jeg var som for tre år siden kanskje.

Jeg har ikke Falken, bare vanlig drosje, jeg er så impulsiv at jeg klarer ikke å bestemme hvor jeg skal og når jeg skal dagen i forveien. Og ingen drosje mellom 7-9 og 15-17. Krise :o)

Gjest Persille

Jeg vet ikke hva hun trodde egentlig. At jeg var som for tre år siden kanskje.

Jeg har ikke Falken, bare vanlig drosje, jeg er så impulsiv at jeg klarer ikke å bestemme hvor jeg skal og når jeg skal dagen i forveien. Og ingen drosje mellom 7-9 og 15-17. Krise :o)

Heh, da så :)

Men - jeg skal invitere deg på fest en gang, så skal vi se på den saken!

Gjest Jeg har tre unger, jeg

Besteforeldredag (og julefrokost og påskefrokost og Luciafest og julepyntverksted og suppedag) er sikkert kjempekoselig for foreldre og besteforeldre som ikke jobber. De fleste av oss har derimot behov for barnehageplass nettopp fordi vi har en jobb, kanskje til og med mellom 8 og 4 hver dag, slik at alle disse koselige arrangementene skaffer oss kveldsjobbing i stedet. "Engasjert i barnas hverdag" my ass.

Annonse

Gjest jeg har tre unger, jeg

Men tenk deg hvordan det er for personalet?

Om det "alltid" skal sitte foreldre i lokalet morgen og ettermiddag og være tilstede hele tiden.

Jeg hadde blitt gal om mine kunder skulle sittet ved siden av meg hver morgen og ettermiddag og sett hva jeg gjorde, hvordan vi organiserte alt - i det hele tatt.

Vi arrangerer det av hensyn til barna, så de skal få følelsen av noe spesielt, og vi samler alle samme dag av hensyn til personalet.

Av hensyn til foreldrene legger vi det på slutten eller begynnelsen av dagen (8.00 eller 14.30) - i stedet for midt på dagen som garantert passer bedre for barnehagen. Da er barna blide og opplagte, og ikke slitne ettermiddags-barn osv...

Så vi gjør faktisk ikke disse tingene for å være slemme med dere, det er for å inkludere og informere.

"Men tenk deg hvordan det er for personalet?

Om det "alltid" skal sitte foreldre i lokalet morgen og ettermiddag og være tilstede hele tiden."

Lenger opp her skriver du jo om hvor fryktelig mye strev det er med foreldresupper og jeg vet ikke hva, men at gleden i barneansiktene gjør alt slit i verden verdt det...

"Av hensyn til foreldrene legger vi det på slutten eller begynnelsen av dagen (8.00 eller 14.30) - i stedet for midt på dagen som garantert passer bedre for barnehagen."

Dette må være kjernen av problemet: tror virkelig barnehagene at 14:30 er slutten av dagen?! Jeg har igjen en og en halv time av arbeidsdagen fortsatt, jeg da.

"Så vi gjør faktisk ikke disse tingene for å være slemme med dere, det er for å inkludere og informere."

Så rørende. Men jeg kan love deg at veldig mange foreldre føler det som en tung og ubehagelig plikt å skulle være med på all denne pålagte kosen som medfører masse kveldsjobbing senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...