Gå til innhold

Jul i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161696226' post='3355757]

Synes det høres ut som de hadde det kjempekjekt, jeg. -At de voksne tok tak i noe barna plutselig fant int. for og skapte en fin lek ut av det. =)

Enig med deg! :-)

Det gjør da vel ingenting om man gjør noe slikt "utenfor rute". Men jeg antar at dette var en endagsforeteelse og at det ikke er full rulle med adventsopplegg fra barnehagen fra nå av! ;-)

Kan ikke huske noe tilsvarende fra "vår" tid i barnehage, men har innimellom opplevd at barnet har ønsket å høre f eks Putti Plutti Pott selv midt på sommeren.

Og da får han det, da. *S*

Det er sånt som kan skje hjemme hvis ungene har rota i skapet. Men i barnehagen synes jeg ikke dette skal skje. Kosen må spares på, det er viktig å bevare julens magi. Og den kan ødeleg¨ges av slike ting.

Men jeg tror ikke jeg hadde sagt noe til barnehagens personale.

Gjest KariKruskakli

Det er sånt som kan skje hjemme hvis ungene har rota i skapet. Men i barnehagen synes jeg ikke dette skal skje. Kosen må spares på, det er viktig å bevare julens magi. Og den kan ødeleg¨ges av slike ting.

Men jeg tror ikke jeg hadde sagt noe til barnehagens personale.

"Men jeg tror ikke jeg hadde sagt noe til barnehagens personale"

Nei nei, det gjorde jeg ikke:)

Så mye betyr det ikke for meg , tross alt.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Det gjør da vel ingenting om man gjør noe slikt "utenfor rute". Men jeg antar at dette var en endagsforeteelse og at det ikke er full rulle med adventsopplegg fra barnehagen fra nå av! ;-)

Kan ikke huske noe tilsvarende fra "vår" tid i barnehage, men har innimellom opplevd at barnet har ønsket å høre f eks Putti Plutti Pott selv midt på sommeren.

Dette er ikke så stort problem for at jeg tar det opp i barnehagen altså.En ting er å skrive et innlegg her, enn annet ting er å gjøre et stort problem ut av det.

Men jeg ble jo ganske overasket da, når jeg kom til julestemning i oktober:)

Gjest abrahamsen

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161696226' post='3355757]

Synes det høres ut som de hadde det kjempekjekt, jeg. -At de voksne tok tak i noe barna plutselig fant int. for og skapte en fin lek ut av det. =)

Ingen i hele verden tar skade av litt jul i oktober.

Jeg husker en gang, tror jeg var 11 år, da jeg pynta hele rommet mitt til jul i midten av oktober...

Fikk et pluteslig innfall av julestemning og forventning og satte igang;o)

Ingen i hele verden tar skade av litt jul i oktober.

Jeg husker en gang, tror jeg var 11 år, da jeg pynta hele rommet mitt til jul i midten av oktober...

Fikk et pluteslig innfall av julestemning og forventning og satte igang;o)

Godt å høre :)

Tenk hvor kjipt det hadde vært om noen nektet deg å pynte, da. Bare fordi det er så lenge til jul :)

Jeg kan selv finne på å sette på julesanger midt i august. Bare kos det ;o)

Akkurat :) Hvis de feirer jul hver dag framover, så hadde jeg nok begynt å lurt ;)

Gjest abrahamsen

Synes foreldrene kan ta opp dette med barnahagen. Jula blir forflatet og utbrukt lenge før advent på den måten der!

Ærligtalt!!? De fikk et innfall av julestemning og lyst til å "leke" jul. Hva i himmlen navn er så ille med det?

Snakkemeg om å lage storm i vannglass...

Neida, jeg er ikke for at jula skal komme fortidlig, men det blir vel ikke jul fordi om de lekte jul en dag?

Annonse

Ærligtalt!!? De fikk et innfall av julestemning og lyst til å "leke" jul. Hva i himmlen navn er så ille med det?

Snakkemeg om å lage storm i vannglass...

Neida, jeg er ikke for at jula skal komme fortidlig, men det blir vel ikke jul fordi om de lekte jul en dag?

Hvis det blir jul fordi man leker jul én dag, synes jeg barnehagen burde forby barna å leke "mor og far og barn"! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...