Gå til innhold

7 åring som "aldri" sovner om kvelden!

Anbefalte innlegg

sukk. Enten er 7 åringen min et b-menneske uten like, ellers så er det noe gæærnt.

hun legger seg i 20.30-tiden, men sovner ikke før laaaangt på kveld. Noen gange ikke før jeg selv legger meg. Selv er jeg et sovedyr som gjerne legger meg tidlig. Pappaen er mer av den våkne typen.

Hun er veldig trøtt om morgene, men når jeg først får henne opp, holder hun koken hele dagen og virker ikke trøtt, annet enn litt sliten etter skole og sfo (og det er jo ikke så rart).

Kanskje trenger hun ikke mer søvn?

Tror dere at det gjør noe at hun får lov til å høre på en lydbok før hun sovner? Vil det virke beroligende eller bare gjøre henne mer våken, tror dere?

Bør jeg utsette leggetiden til f.eks 21.15?

Det er jo stusselig for henne å bare legge der, uten å få sove....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251307-7-%C3%A5ring-som-aldri-sovner-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde testet lydbok før jeg hadde holdt henne lengre oppe.

Har dere omtrent samme leggetider i helgen, eller er det store avvik? Det kan gjøre at noen barn ikke helt finner rytmen.

Hun er nok noe lenger opp i helgene.

Hun elsker lydbøker, jeg jobber på bibliotek og har god tilgang på dem, kan du si.

Jeg lurer på om lydbøkene er "medskyldig" for at hun ikke får sove, og om jeg bør forby henne. Dette mener nemlig pappaen.

Men når hun ikke hører lydbok, så ligger hun å klager "mamma, jeg får ikke sove....!" hele kvelden, og romsterer med alt mulig annet der oppe. I går fant jeg henne sovende på en mengde klinklekuler....

Syvåringen min legger seg som regel ca 20.30. Han kan gjerne ligge til 21.30, noen ganger til 22 før han sovner. Han blir vekket klokka 7 når han skal på skolen. Er trøtt da, men våkner ganske kjapt, og holder på med ting hele dagen. I helga kan han sove til rundt åtte.

Annonse

Hun er nok noe lenger opp i helgene.

Hun elsker lydbøker, jeg jobber på bibliotek og har god tilgang på dem, kan du si.

Jeg lurer på om lydbøkene er "medskyldig" for at hun ikke får sove, og om jeg bør forby henne. Dette mener nemlig pappaen.

Men når hun ikke hører lydbok, så ligger hun å klager "mamma, jeg får ikke sove....!" hele kvelden, og romsterer med alt mulig annet der oppe. I går fant jeg henne sovende på en mengde klinklekuler....

Jeg vil tro at en lydbok vil gjøre henne søvning. Det skjer i hvertfall med 7-åringen her i huset.

Men du kan jo sette grensa på EN lydbok. Vanligvis tar de jo ikke så lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...