Gå til innhold

Det er angst barnet har.

Anbefalte innlegg

Gjest velger ikke nick

Har skrevet litt før om barnet mitt som ikke spiser borte.

Nå har vi endelig kommet så langt at det kunne settes et navn og en forklaring på hvorfor det er sånn.

Det jeg lurer på er hvordan behandler man angst hos små barn?

Er det oftest nok med samtaleterapi?

Barnet går jevnlig til psykolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251329-det-er-angst-barnet-har/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner et barn som har angst og tvangstanker. Selv kan jeg ikke så mye om det. Men har fått vite at det er ulik tilnærmings/

behandlingsmåte alt etter hva som er årsaken til barnets problemer. Det er jo logisk.

Er årsaken psykologisk - en opplevelse eller sånn, så er kanskje samtaleterapi det aktuelle.

Ligger det i barnet "fra før" (uten noen åpenbar årsak), så kan behandlingsformen kanskje være at angsten skal konfronteres (i kontrollerte former) og "avlæres".

Jeg kan ikke nok om dette, men foreldrene til det barnet jeg kjenner forklarte det slik. De/barnet får behandling av psykiater på BUP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...