Gå til innhold

Rød ring rundt foten

Anbefalte innlegg

Det begynte med et lite merke foran i støvelhøyde, og nå går det et rødt belte rundt hele leggen. Det svir! Hun har vært med klassen i skogen i dag, men hadde buksene oppi støvlene. Jeg lurer på hva i alle dager dette kan være? Hun merket det lille merket underveis på turen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251416-r%C3%B8d-ring-rundt-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hanntikk det samme som flått?

Ja, men vil tro det er hannens utgave det gjelder. Og det spiller faktisk ingen rolle om det er hunn eller hann flått man er bitt av.

Jeg tror forøvrig at det dreier seg om strikken på buksene og ikke flått. Flåtten forårsaker ikke en rød ring rundt hele foten, men en rød ring rundt bittstedet....

Ja, men vil tro det er hannens utgave det gjelder. Og det spiller faktisk ingen rolle om det er hunn eller hann flått man er bitt av.

Jeg tror forøvrig at det dreier seg om strikken på buksene og ikke flått. Flåtten forårsaker ikke en rød ring rundt hele foten, men en rød ring rundt bittstedet....

Det samme tenkte jeg!

Jeg synes bare det høres litt rart ut at hun merket bare et lite rødt merke foran på foten først? Skulle tro den røde ringen kom rundt hele foten samtidig dersom det var sokken som laga merke...

Annonse

Det samme tenkte jeg!

Jeg synes bare det høres litt rart ut at hun merket bare et lite rødt merke foran på foten først? Skulle tro den røde ringen kom rundt hele foten samtidig dersom det var sokken som laga merke...

Kan være tegn på litt eksem. Det kommer gjerne litt av gangen, etter mine erfaringer.

Ja, kan kanskje være det.. Vi får vente på fortsettelsen ;-)

Stadig vekk vi to venter på fortsettelser...

Er det ikke nesespray som kan ta livet av noen og enhver, så er det hanntikk som har gått fullstendig amokk!

Men jeg lever i en flåttsone og vet det meste om flått. Alle i familien har hatt flåttbitt. Og samtlige mer en en gang. Det er rundt bittet det skal bli rød ring! Ikke rundt hele foten...

Stadig vekk vi to venter på fortsettelser...

Er det ikke nesespray som kan ta livet av noen og enhver, så er det hanntikk som har gått fullstendig amokk!

Men jeg lever i en flåttsone og vet det meste om flått. Alle i familien har hatt flåttbitt. Og samtlige mer en en gang. Det er rundt bittet det skal bli rød ring! Ikke rundt hele foten...

Hehe ;-)

Det kryr av flått hos oss også. Mellomste jenta har nok blitt bitt rundt 20 ganger i sommer... Hos oss er hjortebestanden såpass stor at flåtten oftest har "rensa" seg for borrelia.

c",)

Hanntikke er både den kvinnelige og den mannlige utgaven av flått. Det har ingenting med kjønn å gjøre.

Annonse

Hei alle dere som har svart her. Jeg smurte foten inn med kortisonsalve, så sluttet det å svi. Idag ser jeg sporene av det som var, litt tørre "merker" rundt i dag. Jeg spurte om hun hadde hatt flott, hun sa nei. (hun har hatt flere titalls flott i sommer).

Jeg tror nå at noe skogsbøss kan ha gnidd mot huden.( Hun hadde ikke så lange sokker). Det kan se ut som gnagsår i dag. Jeg følger med videre på dette.

Ville dere tatt flott prøven uansett, med tanke på alle hun har hatt..? Hun er vrien til å ta blodprøver,(de bommet på åren flere ganger sist) men må vi så må vi.

• 3 uker senere...

Hei alle dere som har svart her. Jeg smurte foten inn med kortisonsalve, så sluttet det å svi. Idag ser jeg sporene av det som var, litt tørre "merker" rundt i dag. Jeg spurte om hun hadde hatt flott, hun sa nei. (hun har hatt flere titalls flott i sommer).

Jeg tror nå at noe skogsbøss kan ha gnidd mot huden.( Hun hadde ikke så lange sokker). Det kan se ut som gnagsår i dag. Jeg følger med videre på dette.

Ville dere tatt flott prøven uansett, med tanke på alle hun har hatt..? Hun er vrien til å ta blodprøver,(de bommet på åren flere ganger sist) men må vi så må vi.

Dette var en gammel tråd, men jeg tar den opp igjen :-)

Fant du ut hva dette var???

Beskrivelsen din ligner på "noe" min datter på 6 år opplevde med sine nye forede støvler: SLUSHER. Hun fikk rød ring rundt begge leggene, i høyde med støvelkanten. Det svidde og hun syns det vanskelig å gå. Dette skjedde for ca en måned siden. Jeg kjøpte umiddelbart nye ecco goretex sko til henne, og slusherne er ikke brukt siden.

Jeg lurer derfor på hvordan det går med deres "ringer"???

Gjest pekkaline nå :)

Dette var en gammel tråd, men jeg tar den opp igjen :-)

Fant du ut hva dette var???

Beskrivelsen din ligner på "noe" min datter på 6 år opplevde med sine nye forede støvler: SLUSHER. Hun fikk rød ring rundt begge leggene, i høyde med støvelkanten. Det svidde og hun syns det vanskelig å gå. Dette skjedde for ca en måned siden. Jeg kjøpte umiddelbart nye ecco goretex sko til henne, og slusherne er ikke brukt siden.

Jeg lurer derfor på hvordan det går med deres "ringer"???

Hei :)

Så snodig.. Vel de tørket ut og så lenge ut som skrubbsår. Etter en tid, så fikk hun det på den andre foten også, men det var de nye forete skolettene. Husker ikke merket. (kjøpt på obs) Men nå har hun brukt de vekselvis med joggesko, og det har ikke blitt mer merker.

Vi dro ikke til legen. Snodig hvis foret er grunnen, men er åpen for alt i disse tider :)

Håper det går bedre med din lille skatt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...