mamma10 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har en sønn på 5 år (han blir 6 om tre måneder). Han er slank og liten av vekst - har alltid ligget like under nederste percentil) - men han er svært motorisk oppegående og frisk. Hans vekst har nå stangnert - og vekstkurven flater ut i en perioden han egentlig skulle ha vokst mye. Forut for dette har han vokst som percentilen foreslår - bare like under. Noen ganger virker han "tett i øra" og tar ikke til seg beskjeder og komandoer fra oss. Vi har "mast" oss til en henvisning til sykehuset for videre oppfølging fordi fastlegen ikke fant svar på vakststagnesjonen gjennom de vanlige blodprøvene (jern, hormoner, cøliaki etc.) Jeg vet ikke helt hva jeg burde være redd for - eller hvorfor jeg bare kan lene meg tilbake og ta det med ro - denne manglende kunnskapen gjør meg urolig! Han er nå 103 cm høy - og har alstå vært det i et drøyt halvt år. Noen tips der ute? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/251486-vekst-stagnasjon-hos-5-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.