Gå til innhold

Hvorfor skjer dette?


Gjest Edel

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 4 måneder har de siste 3-4 ukene sovet lenge om natta. Hun får siste måltid mellom kl. 22 og 23 og blir lagt etterpå. Så har hun voknet en gang mellom 5 og 6 om morgenen i det siste. En gang voknet hun ikke før kvart på 8, og et par ganger mellom halv sju og sju.

Dette er HERLIG, å endelig få sove litt i strekk. Selv om jeg i begynnelsen voknet og ikke fikk sove igjen. Melkesprengen har begynt å gi seg litt og jeg håpte virkelig at dette skulle vare.

Men i natt så voknet hun klokka 2! Hvorfor skjer dette? Så voknet hun kl. 06.00 igjen. Og så kl. 09.00. Hun får mat ca hver 3 time på dagtid.

Bør jeg begynne dagen til et fast klokkeslett, feks. kl. 07.00? Bør jeg legge henne for natta tidligere på kvelden? Vet mange gjør det, men da vil hun vel ihvertfall våkne om natta? Jeg skal begynne å arbeide to dager i uken om ca en måned. Da hadde det vært greit å ha litt mer rutine på ting. Jeg fullammer fremdeles, og helsestasjonen mener at hun ikke trenger grøt ennå. Var 6800 gram på tirsdag. (en uke før 4 mnd.) var 3400 da hun ble født.

Kan jeg håpe at dette var et engangstilfelle?

Lurer på en ting til. Jeg har de siste ukene voknet HVER natt dyvåt av svette midt på natta. Har dette noe med hormoner/amming å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Edel. Så flott å høre at ammingen har gått så fint og at du har fått sovet endel. Desverre så varer ikke alle flotte rutiner alltid evig. En årsak kan være at hun er inne i en økeperiode igjen. Om det ikke går over etter noen netter så kan du jo prøve å sette litt grenser. En annen årsak til at hun våkner kan være at hun drømmer. Årsaken til nattesvette kan være hormonellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...