Gå til innhold

bading i samme badekar som voksne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• PieLill

3

• Lillemus

2

• DarkPink

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Calóni

Hæ!? Så far og barn kan ikke bruke samme badekar selv om karet skylles i mellomtiden?!

Herregud. Mora di er ikke klok. Tror hun familier pleier å ha ett kar pr. pers eller?!

Vi hadde seks badekar da jeg vokste opp. Et til mor, et til far, et til søsteren min, og et til meg. Og så var det et badekar for mannlige gjester, og et for kvinnelige gjester. Men folk sluttet å komme til oss, fordi de måtte bruke badekaret som andre gjester hadde brukt før dem. Så da begynte vi å pakke inn hvert badekar i plast før folk badet i dem. I tillegg leide vi inne profesjonelle renholdsmennesker sånn at badekarene ble sterilisert mellom hver gang noen brukte dem. Jeg husker enda den gangen jeg måtte bruke badekaret mitt to ganger på en dag, og renholdspersonalet ikke hadde vært der og rengjort det enda. Det var grusomt.

Vi hadde seks badekar da jeg vokste opp. Et til mor, et til far, et til søsteren min, og et til meg. Og så var det et badekar for mannlige gjester, og et for kvinnelige gjester. Men folk sluttet å komme til oss, fordi de måtte bruke badekaret som andre gjester hadde brukt før dem. Så da begynte vi å pakke inn hvert badekar i plast før folk badet i dem. I tillegg leide vi inne profesjonelle renholdsmennesker sånn at badekarene ble sterilisert mellom hver gang noen brukte dem. Jeg husker enda den gangen jeg måtte bruke badekaret mitt to ganger på en dag, og renholdspersonalet ikke hadde vært der og rengjort det enda. Det var grusomt.

Å gud! Stakkars deg! Du _må_ jo bare ha fått varige men?! Jeg håper virkelig du har tenkt å saksøke det udugelige renholdsselskapet for evt. senskader!?

Hahaha!

Annonse

Gjest badeengel

Før i tiden, da jeg vokste opp i femtiårene, hadde vi ikke badekar eller varmt vann i kranene.

Hver lørdag satte mor opp en stor balje på kjøkkenet og der badet vi alle i tur og orden, først yngstemann, deretter alle etter tur oppover i alder, vi var fem søsken, til slutt var det mor og far sin tur, alle i samme badevann.

Vi ble ikke syke er det ikke underlig? Det får da være måte på hva man skal være redd for av bakterier, vi bruker da både såpe og vann og det dreper da bakteriene.

Og da foreldre mine vokste opp i trettiårene sto det enda skralere til med bademulighetene.

Alle overlevde.

Hilsen

:D

Skitne far har vel en egen do han bruker også? Noe annet vil være uhygenisk.

;-)

Om noen f.eks. har omgangssyke kan de være en ide og i størst mulig grad isolere vedkommende at man bruker et annet bad enn alle de andre osv.

Hvor mange badekar har forresten en normalfamilie?

mvh

Annonse

;-)

mvh

Gjest potetgulla

Før i tiden, da jeg vokste opp i femtiårene, hadde vi ikke badekar eller varmt vann i kranene.

Hver lørdag satte mor opp en stor balje på kjøkkenet og der badet vi alle i tur og orden, først yngstemann, deretter alle etter tur oppover i alder, vi var fem søsken, til slutt var det mor og far sin tur, alle i samme badevann.

Vi ble ikke syke er det ikke underlig? Det får da være måte på hva man skal være redd for av bakterier, vi bruker da både såpe og vann og det dreper da bakteriene.

Og da foreldre mine vokste opp i trettiårene sto det enda skralere til med bademulighetene.

Alle overlevde.

Hilsen

hehe.. du tror såpe og vann dreper bakteriene? Seriøst?

Gjest Persille

Jeg må si jeg nærer en enorm respekt for deg som klarer å fortelle om dette åpent nå, og som er sterk nok til å ha kommet deg gjennom dette traumet det innlysende nok må ha vært - uten større varige mén....

Gjest Persille

Skitne far har vel en egen do han bruker også? Noe annet vil være uhygenisk.

;-)

Om noen f.eks. har omgangssyke kan de være en ide og i størst mulig grad isolere vedkommende at man bruker et annet bad enn alle de andre osv.

Hvor mange badekar har forresten en normalfamilie?

mvh

Jeg har barnehage, jeg har 21 små doer og badekar, og syv store. I tillegg har vi noen ekstra i hver etasje av huset - til beboere.

Det var DIN mor som hevdet dette ja, ikke svigermoren din?

Jeg lurer på om hun ikke egentlig mener at denne bonden du holder deg med, bør være i fjøset / stutebåsen mesteparten av tiden.

Si at hun får være glad for at han bruker dusj / badekar i det hele tatt. Mange myter går ut på at bønder ikke overdriver på den fronten.

Jeg tror småbarn drar med seg mer skitt opp i badekaret enn de fleste voksne. Det gjorde i hvert fall mine da de var i den alderen - men jeg tenkte aldri på at det var uhygienisk å dele badekar med dem. Vi snakker om skitt som sand, jord, støv osv. her, ikke atomavfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...