Gå til innhold

Når ser man barnets "ordentlige" hår?

Anbefalte innlegg

Gjest Hår på liten og stor

Jeg er litt nysgjerrig på når man ser hvordan håret blir mht tykkelse etc. Jenta mi er fire, og har mye finere og tykkere hår enn jeg hadde på samme alder. Vil det kunne bli enda tykkere?

Jeg har også to nieser (søstre). Den ene av dem har hår som er veldig tynt, og som nesten ikke vokser. Hun er mye småsyk, kanskje det har litt å si? Hun synes jo selv det er trist at lillesøsteren hennes allerede har lengre og finere hår enn henne.

Nå høres jeg kanskje ut som en skikkelig jålemamma, men jeg er nok den som trer på jenta mi minst "dill" i barnehagen ;) Jeg er bare nysgjerrig på dette med hårvekst.

Fortsetter under...

Det med håret tror jeg varierer veldig. Min sønn hadde tykt og flott hår som 1-åring, mens eldstedatteren hadde tynt hår fram til 7-8 års-alderen. Nå er hun 11 år og håret har til og med begynt å få litt fall.

De minste som er 3,5 år og 15 mnd har tynt hår fremdeles, den minste har vel omtrent ikke hår da..

Det er bare å vente og se. Tiden vil vise, men har mor og far tykt hår er vel sjansene gode.

Min yngste datter på to år har fortsatt babyhår. En gang jeg satt i frisørstolen sa frisøren at datteren min sikkert fikk tykt, flott hår som voksen. De med minst hår som små, fikk nemlig veldig pent hår som voksne. Aner ikke om dette er tull da, men ;-)

Trur dette varierer fra barn til barn. Mi jente var fødd med masse hårt og hun hadde allerede før hun var to år langt tykkt hår. Nå har både pappaaen, jeg og egentlig hele familien på begge sidene veldig tykt hår, så trur nok at dette også har noe å si.

Eldstemann her hadde nesten ikke hår før han var godt over 2 år, men du kan trygt si at det har forandret seg. Nå har han en utrolig kraftig hårmanke til å være gutt.

Han er 21 år å syns nok selv det er i meste laget innimellom.

Det blir ikke langt som vi pleier å si, det blir høyt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...