Gå til innhold

Når babyen slipper?


Lothlorien

Anbefalte innlegg

Min venninne, som forøvrig ikke har tilgang på internett selv, fikk en datter for to uker siden.

Hun ammer selvsagt, men føler ikke at hun får det helt til. Datteren slipper brystet, kun det venstre, og min venninne syns i det store og det hele at amming allerede er slitsomt. Hun har begynt å pumpe seg selv om hun ikke opplever melkespreng, men slik at hun slipper å amme.

Hun bruker ca 20-30 min på ammingen, og syns dette er lenge. Er det det?

Hun gir fra begge bryst under samme måltid.

Det er hennes første barn.

Hva kan gjøres annerledes for å unngå at barnet slipper brystet? Amming ved høyre bryst går helt fint.

Jeg stiller spørsmålene på vegne av henne, og siden jeg ikke har barn selv, kan jeg ikke hjelpe på noen annen måte.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min datter vil oxo nesten kun ha høyre.

jeg prøver derfor alltid først med venstre,bytter til høyre når hun slipper.Det går som oftest bra å fore barnet opp på kun en pupp.

og 20-30 minutter helt i begynnelsen er ikke unormalt,vesla lå på 45-60...nå ligger hun på 15-20;) (fra ca 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter vil oxo nesten kun ha høyre.

jeg prøver derfor alltid først med venstre,bytter til høyre når hun slipper.Det går som oftest bra å fore barnet opp på kun en pupp.

og 20-30 minutter helt i begynnelsen er ikke unormalt,vesla lå på 45-60...nå ligger hun på 15-20;) (fra ca 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter vil oxo nesten kun ha høyre.

jeg prøver derfor alltid først med venstre,bytter til høyre når hun slipper.Det går som oftest bra å fore barnet opp på kun en pupp.

og 20-30 minutter helt i begynnelsen er ikke unormalt,vesla lå på 45-60...nå ligger hun på 15-20;) (fra ca 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter vil oxo nesten kun ha høyre.

jeg prøver derfor alltid først med venstre,bytter til høyre når hun slipper.Det går som oftest bra å fore barnet opp på kun en pupp.

og 20-30 minutter helt i begynnelsen er ikke unormalt,vesla lå på 45-60...nå ligger hun på 15-20;) (fra ca 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min datter vil oxo nesten kun ha høyre.

jeg prøver derfor alltid først med venstre,bytter til høyre når hun slipper.Det går som oftest bra å fore barnet opp på kun en pupp.

og 20-30 minutter helt i begynnelsen er ikke unormalt,vesla lå på 45-60...nå ligger hun på 15-20;) (fra ca 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Lothlorien. Din vennindes barn er kun 2 uker og dette er fortsatt en tilvenningsperiode. Det er ikke uvanlig å amme 10-15 ganger i døgnet ved den alderen. Det er heller ikke uvanlig å bruke rundt 1 time på et måltid. 20-30 minutter er ikke spesielt lenge. Årsaken til at hun slipper kan være mindre melk i det brystet, treg utdrivningsrefleks eller at barnet foretrekker en spesiell side. For de flste er dette forbigående. Hva med å amme på det brystet som går fint, og pumpe på det andre, for en periode? Din venninde bør ta kontakt med helsestasjonen for å få direkte hjelp og veiledning om hun fortsatt opplever det som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...